اوپو فایند ایکس 2 پرو رسما معرفی شد

اوپو فایند ایکس 2 پرو

اوپو فایند ایکس در سال 2018 میلادی به عنوان اولین گوشی هوشمند با طراحی تمام صفحه معرفی شد؛ دستگاهی که بعدها زمینه‌ساز تولید وان‌پلاس 7 پرو، گلکسی A80 سامسونگ و سایر دستگاه‌های دارای دوربین پا‌پ‌آپ قرار گرفت. دقیقا دو سال از زمان معرفی این دستگاه می‌گذرد که اکنون این شرکت از اووپو فایند ایکس 2 با قابلیت‌های بروز شده رونمایی به عمل آورده است تا مجددا بتواند طرافداران خود را شگفت زده نماید. در ادامه قصد داریم تا به بررسی این دستگاه بپردازیم؛ با زوم‌تک همراه باشید.

نمایشگر 6.7 اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز

یکی از ویژگی‌های اصلی اوپو فایند ایکس نسل اول برخورداری از صفحه‌نمایش 6.7 اینچی از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بود و در اوپو فایند ایکس 2 نیز این ویژگی ادامه دارد. هر دو مدل گوشی‌های اوپو اکنون مجهز به یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی AMOLED هستند که رزولوشن تصویر 3K یا 1440 * 3168 را با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده‌ی 120 هرتز به ارمغان می‌آورند.

اوپو فایند ایکس 2 پرو

شرکت اوپو قصد دارد تا با استفاده از نمایشگر نسل دوم این گوشی هوشمند یک تجربه‌ی جدید در سناریوهای تولید گوشی‌های هوشمند ایجاد نماید. بر همین اساس، پنل نمایشگر تولید شده‌ی این دستگاه دارای یک کالیبراسیون حرفه‌ای است که بیش از یک میلیارد تنوع رنگ در نمایشگر را ممکن می‌سازد، یعنی 64 برابر میزان تنوع رنگ در نمایشگرهای گوشی‌های در حال رقابت!

صفحه‌نمایش‌ها به حداکثر میزان روشنایی 500 نیت در حالت استاندارد می‌رسند اما در زیر نور زیاد در شرایطی که یک فیلم HDR مشاهده می‌کنید این رقم می‌تواند به 800 و یا 1200 نیت جهش یابد.

قابلیت زوم باور نکردنی اوپو فایند ایکس 2 پرو

سال گذشته‌ی میلادی شرکت اوپو قابلیت زوم 10 برابری Reno را در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند معرفی نمود. اوپو فایند ایکس 2 پرو با بهره‌مندی از یک دوربین پریسکوپی نسل دوم 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بر همین اساس ساخته شده است. خود لنز این دستگاه از بزرگنمایی نوری 5 برابری پشتیبانی می‌کند اما سیستم نرم‌افزاری اوپو همراه با قابلیت برش دیجیتال، زوم ترکیبی باکیفیت 10 برابری را امکان‌پذیر می‌نماید. در صورتی که این میزان از زوم برای کاربر کافی نباشد، نرم‌افزار دوربین دستگاه به صورت خودکار بزرگنمایی دیجیتال 60 برابری را نیز فعال می‌نماید که بسیار بهتر از گزینه‌ی 50 برابری هوآوی پی 30 پرو می‌باشد ولی نسبت به قابلیت زوم 100 برابری سامسونگ آنقدرها قدرتمند نیست.

اوپو فایند ایکس 2 پرو

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این دستگاه با بهره‌مندی از یک شاتر قوی و بیشترین میزان گشودگی دیافراگم در میان سنسورهای 48 مگاپیکسلی موبایلی به عنوان برترین دوربین گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. این ترکیب با فناوری اختصاصی ISO دوگانه و گشودگی دیافراگم f/1.7 برای ثبت تصاویر بهبود یافته در میزان نور کم ارائه شده است.

پردازنده اسنپدراگون 865 و پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G

هر دو مدل اوپو فایند ایکس 2 و اوپو فایند ایکس 2 پرو از پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 کمپانی کوالکام و مودم اسنپدراگون X55 بهره‌مند می‌باشند؛ همین موضوع پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت 5G را برای هر دو دستگاه به ارمغان می‌آورد.

هر دو گوشی پرچمدار اوپو از 12 گیگابایت حافظه‌ی رم به طور استاندارد برخوردار هستند. اوپو فایند ایکس 2 از یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی برخوردار بوده در حالی که اوپو فایند ایکس 2 پرو از یک حافظه‌ی 512 گیگابایتی (غیر قابل ارتقا) بهره‌مند می‌باشد.

اوپو فایند ایکس 2 پرو

مانند سایر گوشی‌های هوشمند سال جاری میلادی، سری اوپو فایند ایکس 2 به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 10 از جعبه خارج می‌شوند که در این حالت خاص، با رابط کاربری ColorOS 7.1 همراه می‌باشند. ویژگی بعدی این دستگاه بهره‌مندی از حالت تاریک برای 200 اپلیکیشن محبوب شخص ثالث در این دستگاه می‌باشد که می‌تواند طول عمر باتری این دستگاه را به میزان 38 درصد بهبود بخشد.

قیمت و زمان عرضه‌ سری اوپو فایند ایکس 2

اوپو فایند ایکس 2 و فایند ایکس 2 پرو به ترتیب با قیمت 999 یورو و 1199 یورو در اوایل ماه می در اروپا قابل دسترس خواهند بود. اوپو فایند ایکس 2 با پیکربندی 12/128 گیگابایتی در رنگ‌های مشکی سرامیکی و آبی دریایی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، اوپو فایند ایکس 2 پرو با پیکربندی 12/128 گیگابایتی در رنگ‌های نارنجی وگان و مشکی سرامیکی قابل در دسترس خواهد بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اوپو فایند ایکس 2 پرو رسما معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *