اولین تصاویر و اطلاعات هدست سونی PlayStation VR2 منتشر شد

اولین تصاویر و اطلاعات هدست سونی PlayStation VR2 منتشر شد

شرکت قدرتمند فناوری ژاپنی سونی از جدیدترین نسخه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن به نام هدست PlayStation VR2 رونمایی کرد. دستگاه جدید باریک تر و از نظر ارگونومی جذاب‌تر از مدل قبلی است. هدست سونی پلی استیشن VR2 از طراحی شبیه به اکوسیستم PS5 هم در ظاهر و هم از نظر ساختار الگوبرداری کرده است. همچنین کنترلر VR2 Sense  نیز رونمایی شد.

هدست پلی استیشن VR2 کمی سبک تر از مدل قبلی بوده و دارای برخی ویژگی های اضافی است. یک موتور داخلی برای بازخورد هدست و یک صفحه تنظیم لنز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که در دستگاه وجود دارد. راه اندازی تک سیم به کاربران هدست VR2 اجازه می دهد تا به سرعت دستگاه را فعال کنند. صفحه نمایش پنل OLED با نرخ نوسازی تا 120 هرتز دارد و VR2 میدان دید تقریباً 110 درجه را ارائه می دهد. مجموعه‌ای از چندین حسگر برای بهبود تجربه کاربری از جمله ژیروسکوپ، سنسورهای حرکتی و سنسور مجاورت IR نیز تدارک دیده شد.

اولین تصاویر و اطلاعات هدست سونی PlayStation VR2 منتشر شد

هدست سونی PlayStation VR2 دارای 4 دوربین به اضافه یک دوربین IR برای ردیابی چشم است. VR2 را می توان از طریق کابل USB-C به PS5 متصل کرد. کنترلرهای VR2 Sense را می‌توان از طریق بلوتوث 5.1 به کنسول PS5 متصل نمود و دکمه های مورد نیاز برای تجربه بازی را به همراه دارد. این موارد علاوه بر حسگرهای حرکتی و خازنی و بازخورد اثر ماشه ای هستند. کنترلر VR2 Sense دارای یک باتری قابل شارژ لیتیوم یون داخلی است که می تواند از طریق پورت USB-C آن را شارژ کرد.

جزئیات کمی در مورد زمان عرضه این دو محصول وجود دارد، اما ما انتظار داریم که به زودی سونی فروش را آغاز کند. متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان دقیق عرضه اعلام نشده و پیش بینی می شود بیش از 300 دلار باشد. بنابراین با هدست ارزان قیمتی رو به رو نیستیم.

اولین تصاویر و اطلاعات هدست سونی PlayStation VR2 منتشر شد

 

در اخباری مرتبط تقریبا یک سالی از معرفی و عرضه گوشی Xperia 5 نسل قبلی می گذرد و اکنون باید در انتظار رونمایی جانشین آن تحت عنوان Xperia 5 IV باشیم که ویژگی های ظاهری و مشخصاتی قابل توجهی نسبت به قبل دارد.

ظاهراً سونی Xperia 5 IV دارای نمایشگر 6.1 اینچی خواهد بود و تغییری در کار نیست، بنابراین گوشی باید تقریباً به اندازه مدل فعلی باشد. با این حال، با وزن 180 گرم (از 168 گرم) کمی سنگین تر خواهد بود و از پوشش گوریلا گلس ویکتوس (غیر پلاس) در هر دو طرف استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی سونی اکسپریا 10 پلاس

دوربین اصلی از نوع IMX557 سونی بوده و یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که پیشتر در Xperia 1 II شاهد بودیم. این لنز اندازه 1/1.7 اینچی داشته که بدان معنا است پیکسل های 1.8 میکرومتری دارد و بزرگتر از سایر لنزهای موجود است، به جز مدل های Xperia 1 و 5 که از این سنسور استفاده می کنند.

لنز تله فوتو از نوع IMX663 بوده که یک سنسور 12 مگاپیکسلی (1/2.93، 1.22 میکرومتر) بوده و یک لنز با فاصله کانونی دوگانه محسوب می شود که می‌تواند بین بزرگنمایی 3 و 4.4 برابری تغییر می کند. دوربین اولتراواید از سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر استفاده می کند که همیشه IMX363 (1/2.55 اینچ 1.4 میکرومتر) است. به طور کلی، به نظر می رسد دوربین Mark IV اگر با دوربین فعلی یکسان نباشد، بسیار شبیه خواهد بود، با فرض اینکه این اطلاعات درست باشد.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اولین تصاویر و اطلاعات هدست سونی PlayStation VR2 منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *