انواع هارد دیسک رایج در بازار

انواع هارد دیسک رایج در بازار

حتماً شما هم بارها نام هارد را شنیده اید و کم و بیش در خصوص آن اطلاعات دارید؛ به زبان ساده هارد قطعه ای می باشد که به منظور ذخیره سازی اطلاعات مختلف از آن استفاده می شود. در هارد میتوان فایل های مختلف، برنامه ها و بازی های زیادی را نگهداری کرد و وجود هارد در لپ تاپ ها و کامپیوترها بسیار ضروری و لازم است.

ذخیره سازی داده های دیجیتالی در هارد دیسک ها با بهره مندی از صفحات دایره ای شکل انجام میشود که به واسطه مواد مغناطیسی پوشانده شده اند. یک هارد دیسک قسمت های مختلفی دارد که می توانیم به قسمت بازوی مکانیکی، کنترل کننده مرکزی، سر خواندن و نوشتن، موتور چرخان دیسک و Platter اشاره نمود.

هارد دیسکها با مارک های مختلفی نظیر توشیبا، وسترن دیجیتال، سیگیت، ای دیتا و… در بازار بفروش می رسند ولی در هر صورت ممکن است پس از مدت زمانی به دلیل شرایط مختلف نیاز به ریکاوری هارد یا تعمیرات لپ تاپ وجود داشته باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که به صورت قطعی نمی‌توان گفت که چه نوع هاردی با چه برندی به عنوان بهترین ها مطرح می شود چرا که بر حسب نیاز باید خریداری شوند اما در بازار ایران برندهای ای دیتا و وسترن دیجیتال از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و محصولاتی مثل سیگیت هم دارای کیفیت بالایی هستند و از گارانتی سیگیت بهره مند هستند.

انواع هارد در بازار

انواع هارد دیسک رایج  در بازار

هاردهایی که در بازار وجود دارد در دو نمونه اکسترنال و اینترنال می باشند که از نظر عملکرد و فناوری با یکدیگر متفاوت هستند‌. کاربران با توجه به شرایط و نیاز می‌توانند مدل موردنظر هارد را انتخاب کرده و بهره وری لازم از آن را ببرد. در ادامه اطلاعاتی در خصوص هارد اینترنال و هارد اکسترنال ذکر شده است تا بتوانید راحت تر انتخاب خودتان را انجام بدهید.

هارد اینترنال در درون دستگاه کامپیوتر یا لپ تاپ قرار میگیرد و اتصال آن به مادربرد مستقیم خواهد بود؛ تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر به منظور ارتقاء هارد یا تعمیر آن انجام می شود. در کامپیوتر باید هارد قبلی از روی مادربرد جدا شود و هارد جدید جایگزین آن گردد اما در لپ تاپ باید به شیوه ای صحیح برای تعویض هارد اقدام کنید چرا که محل قرارگیری هارد لپ تاپ با برندهای مختلف به صورت متفاوت بوده است.

هارد اکسترنال برای درون لپ تاپ یا کامپیوتر تعبیه نشده است و در بیرون آن قرار می‌گیرد و کاملاً مستقل و پرتابل می باشد و معمولاً اتصال آن به لپ تاپ از طریق usb انجام خواهد شد. از نظر سرعتی نسبت به هارد اینترنال به دلیل نوع اتصال شان در درجه های پایین تری قرار می گیرند.

یکی از اصلی ترین مزیت های آنها که منجر به محبوبیت این هارد شده اتصال راحت هارد اکسترنال به لپ تاپ و کامپیوتر است. می توانید زمانی که قصد بکاپ از اطلاعات تان را دارید یا برای اینکه ظرفیت ذخیره سازی دستگاه را افزایش بدهید از هاردهای اکسترنال استفاده کنید. این هاردها اندازه های متفاوتی نیز دارند و کاربران زیادی به منظور ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات شخصیشان همراه داشتن یک هارد اکسترنال را برای خود ضروری می دانند. با جدا شدن راحت این هارد از سیستم و قابل حمل بودن دیگر دغدغه ای در خصوص نگهداری اطلاعات مختلف باقی نمی ماند.

انواع هارد دیسک رایج  در بازار

ریکاوری هارد چه زمانی نیاز است؟

پس از آشنایی با انواع هارد بهتر است اطلاعاتی در مورد ریکاوری هارد هم داشته باشید؛ ریکاوری هارد زمانی انجام میشود که اطلاعات شما به دلایل مختلف فرمت شده و مجبورید اقداماتی را در جهت بازگرداندن اطلاعات خود انجام بدهید چرا که به آنها نیاز ضروری دارید.

این نکته را در نظر داشته باشید که طبق آمارها معمولاً ۳۰ درصد از مواردی که برای ریکاوری هارد مراجعه می کنند به دلایلی امکان بازیابی اطلاعات شان وجود ندارد و برای همیشه اطلاعات خود را از دست داده اند ولی حتماً به مجموعه ها و شرکت های معتبر همانند لایف سرویس در این رابطه مراجعه کنید تا با بهره مندی از متخصصین اموزش دیده و باتجربه و کارشناسان بسیار حرفه ای ریکاوری هارد و تعمیرات لپ تاپ به بهترین شکل ممکن برای شما انجام شود.

ضربه زدن به هارد، اشتباه انسانی یا خطا، فرمت شدن هارد یا نفوذ آب به درون دستگاه از جمله دلایلی است که می تواند منجر به پاک شدن اطلاعات انواع حافظه باشد و نیاز به ریکاوری هارد و تعمیرات لپ تاپ را به وجود بیاورد.

یکی از بهترین اقداماتی که نیاز شما را به انجام ریکاوری هارد کمتر می کند یا حتی در زمان انجام تعمیرات لپ تاپ نگرانی بابت حذف اطلاعات شما باقی نمی گذارد تهیه بکاپ است. از اطلاعات مهم تان یک نسخه بکاپ داشته باشید تا اگر هارد شما به صورت کامل خراب شد یا اختلالاتی در عملکرد دستگاه تان مشاهده کردید بتوانید به راحتی تعمیرات لپ تاپ را انجام بدهید و مجدداً به واسطه بکاپ خود به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انواع هارد دیسک رایج در بازار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *