انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2

انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2

ماه می در حال سپری شدن است و در حال حاضر تعداد زیادی از پرچمداران اندرویدی 2022 در قفسه فروشگاه ها وجود دارد. اگر به مشخصات آنها دقت کنید، اکثر آنها از تراشه فعلی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند. منتقدان و کاربران عادی از این چیپ تک تراشه به دلیل مشکلات داغ شدن شکایت دارند و امیدوارند که اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کمتر داغ شود.

این پیش بینی وجود دارد که کل موضوع در طراحی چیپست و بهینه سازی آن توسط سازندگان گوشی های هوشمند مورد بررسی قرار گیرد. امید است که سازندگان گوشی های هوشمند توجه بیشتری به تطبیق کار اسنپدراگون 8 نسل 2 داشته باشند، زیرا کوالکام قصد تغییر معماری ندارد. به گفته Digital Chat Station از افشاگران مطرح، کار بر روی جانشین اسنپدراگون 8 نسل 1 در حال انجام است و هسته‌های موجود در آن طبق طرح «1 + 3 + 4» در سه کلاستر قرار خواهند گرفت. آنها یک هسته فوق العاده از خانواده Cortex X، سه هسته با کارایی بالا و چهار هسته کم مصرف  را ارائه خواهند کرد.

شرکت توسعه دهنده وعده یک مودم جدید 5G Snapdragon X70 با حداکثر سرعت دانلود داده 10 گیگابیت بر ثانیه و یک موتور عصبی به روز را برای سرعت بخشیدن به اجرای عملیات داده توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی داده است. اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان SM8550 شناخته شده و معرفی آن در پایان سال جاری انجام خواهد شد. تولید تراشه به تراشه‌ساز تایوانی TSMC سپرده شد و احتمالاً این پردازنده دوباره مطابق با استانداردهای فناوری 4 نانومتری ساخته خواهد شد.

در دیگر خبرها طبق گزارش‌ها، کوالکام در حال کار بر روی نسخه بهبودیافته اسنپدراگون 8 نسل 1 است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ممکن بوده تا اوایل ماه می با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس معرفی شود. این احتمال وجود دارد که سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده یک چیپ جدید از سری ۷ اسنپدراگون را در کنار آن معرفی کند. به تازگی، اطلاعات کلیدی از سوی افشاگر شناخته شده Digital Chat Station منتشر شده که جزئیات کلیدی نسل بعدی چیپ سری 7 اسنپدراگون را دربرمی گیرد.

افشاگر فاش کرده که که تراشه‌های سری ۷ اسنپدراگون آینده از چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز تشکیل خواهد شد. این یک چیپست 4 نانومتری خواهد بود که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 662 هم است. افشاگر مدعی شده که این تراشه توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. به نظر می رسد اولین گوشی های مجهز به تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون در دست توسعه هستند و بزودی از راه می رسند. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید  اسنپدراگون 898 تنها 20 درصد قوی از پرچمدار فعلی کوالکام

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *