از امروز گوشی های رجیستر نشده قطع ارتباط می شوند

از امروز گوشی های ریجستر نشده قطع ارتباط می شوند

از امروز گوشی های رجیستر نشده قطع ارتباط می شوند : قطعا از خبرهای منتشر شده آگاه هستید که کمیته ی اجرای طرح رجیستری از آذر ماه سال جاری وارد فاز دوم خود شده و پیامک هایی را به کاربران گوشی های آیفون و حتی آیپدهای شرکت اپل مبنی بر اینکه تمامی دارندگان گوشی های تلفن همراه آیفون باید تا یک ماه آینده گوشی های خود را در سامانه ی رجیستری ثبت نمایند تا ارتباط آن ها قطع نگردد وگرنه خدمات ارتباطی آن ها قطع خواهد شد، ارسال گردیده است.

پیرو همین پیامک های ارسالی از سوی نهاد های مربوطه، اعلام شد که دارندگان گوشی های آیفون حتما تا قبل از 14 آذرماه حداقل یک بار با سیمکارت خود ارتباط برقرار کرده و گوشی خود را روشن نمایند تا شناسه ی کاربری آن ها در سامانه ثبت شود و پس از گذشت این تاریخ هر گوشی آیفونی که روشن گردد، در سامانه ثبت نخواهد شد و قطعا پس از گذشت یک ماه خدمات ارتباطی آن متوقف می گردد.

پس از تاریخ 14 آذر ماه هر دستگاه آیفونی که روشن شده است به طور خودکار پیامک مذکور برایش ارسال شده است و بر همین اساس، هم اکنون پس از گذشت یک ماه از ارسال اولین پیامک ها هم اکنون باید شاهد این موضوع باشیم که در روزهای آینده اولین سری از گوشی های قاچاق قطع گردند و خدمات ارتباطی شامل آن ها نگردد.

اقداماتی که باید در فرصت باقیمانده انجام دهید

بر اساس اعلام کمیته ی اجرای طرح رجیستری به افرادی که گوشی های غیر قانونی خریداری کرده اند و ممکن است در روزهای آینده خدمات ارتباطی آن ها قطع گردد، توصیه می شود سریعا از طریق یکی از روش های زیر اقدام نموده و این مسئله را برطرف نمایند؛

در درجه ی نخست، اگر این افراد اقدام به خرید و یا واردت تلفن همراه به طور مستقیم کرده اند، باید به سایت گمرک به نشانی https://epl.irica.ir مراجعه نموده . براساس راهنمایی موجود اقدام نمایند.

در درجه ی دوم، اگر افرادی که گوشی های خود را از فروشگاه و یا مغازه های موبایل فروشی خریداری نموده اند باید هرچه سریعتر به یکی از روش های زیر اقدام به جلوگیری از ضایع شدن حق خود نمایند.

بیشتر بخوانید  ردیابی آیفون با استفاده از اپل واچ و وب ‌سایت آی‌ کلود

الف– به فروشگاه مراجعه نموده و با خریدار توافق نمایند که گوشی را پس گرفته و هزینه ی پرداختی را به آن ها بازگرداند.

ب– از واحد فروش مربوطه از طریق سامانه ی اینترنتی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir شکایت نمایند.

ج– از واخد فروش مربوطه از طریق سامانه ی اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به نشانی http://tazirat۱۳۵.ir شکایت به عمل آورند.

توجه داشته باشید که روش های فعالسازی از طریق سایت گمرک و نحوه ی ثبت شکایت و پیگیری آن، از طریق آموزش های تصویری در سایت همتا (پایگاه اطلاع رسانی طرح رجیستری) به نشانی http://hamtainfo.ntsw.ir در بخش آموزش، قرار داده شده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از امروز گوشی های رجیستر نشده قطع ارتباط می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *