افزایش سفارش از رستوران ها در فروردین 99

سفارش غذای اینترنتی

تماس های تلفنی با رستوران داران و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد سفارش غذا از رستوران‌ها که پس از شیوع کووید-19 با کاهش روبرو شده بود، اکنون دوباره افزایش یافته است. پس از شیوع کووید 19 یا ویروس کورونا سفارش‌های رستوران‌ها کاهش زیادی داشت. در روزهای اخیر، این روند تغییر کرده است. سفارش‌های مشتریان از رستوران‌ها در حال افزایش است.
از این آمار میتوان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که سفارش غذای غیرحضوری افزایش پیدا کرده است.
براساس گزارش‌های میدانی، آمار سفارش‌های تلفنی و گزارش اسنپ‌فود، طی دو هفته گذشته، بسیاری از رستوران‌ها بازگشایی شده‌اند و سفارشات رستوران ها هم نسبت به هفته اول شروع کرونا رشد داشته است.
شوک اولیه شیوع کرونا تغییر رفتار مردم را در همه جنبه‌ها در پی داشت. یکی از این جنبه‌ها سفارش غذا از رستوران‌ها بود. به نظر می‌رسد با بازگشت روند نیمه عادی زندگی در روزهای اخیر دوباره مردم به سفارش غذا روی آورده‌اند.
یکی از علت‌های احتمالی این افزایش، بازگشت مردم به شغل‌هایشان است. گرچه بسیاری از افراد هنوز در منزل های خود مانده اند، اما بخشی از کارمندان در شرکت‌های خصوصی و برخی ادارات دولتی در سر کار خود حاضر می‌شوند.
به گزارش ایرنا، با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر شروع فعالیت کسب و کارها، از٢٣ فروردین ماه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند تمام خدمات عمومی و ضروری دستگاه را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف کنند.
از سوی دیگر، افزایش سفارش ها نشان می دهد که ترس افراد نسبت به سفارش غذا کم شده و دیگر غذا را به عنوان عاملی اصلی و خطرناک برای انتقال ویروس کرونا نمی شناسند.
این روند در کشورهای دیگر هم مشاهده شده است. با بسته شدن سالن های غذاخوری و آغاز قرنطینه خانگی، مردم غذا را بصورت غیرحضوری سفارش می دهند. افزایش سفارش ها در کشورهای دیگر به حدی بوده است که اوبر ایتس، یکی از بزرگ ترین سرویس های سفارش آنلاین غذا، پیک‌های جدیدی را استخدام کرده است تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. رستوران های بسیاری نیز به این سرویس پیوسته اند تا بتوانند غذای بیرون بر را تامین کنند.

بیشتر بخوانید  ریحون ، فودکورتی به وسعت یک کشور ، سفارش آنلاین غذا به صورت شبانه روزی

اگر شما هم می‌خواهید به صورت تلفنی یا به صورت آنلاین غذا سفارش دهید، لازم است بار دیگر نکات بهداشتی زیر را یادآوری نماییم. لطفا پس از دریافت سفارش، نکات بهداشتی زیر را جهت احتیاط بیشتر در نظر بگیرید:
از برندهای معتبر و رستوران‌های مورد اعتماد خود سفارش دهید.
پس از دریافت سفارش، بسته را ضدعفونی کنید.
ظرف را در غذای شخصی خود سرو کنید.
پیش از مصرف، ترجیحا غذا را دوباره گرم کنید.
گرم کردن دوباره غذا هرگونه احتمال ناچیز آلودگی را از بین می‌برد و شما می توانید با اطمینان خاطر غذای خود را مصرف کنید. رعایت این نکات تنها جهت احتیاط بیشتر است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش سفارش از رستوران ها در فروردین 99

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *