افزایش امنیت ویندوز XP (قسمت دوم )

افزایش امنیت ویندوز XP

پس از اینکه مایکروسافت انتشار نسخه های امنیتی ویندوز ایکس پی را قطع کرد و رسما اعلام کرد دیگر به هیچ عنوان فایل های آپدیت امنیتی ویندوز ایکس پی را منتشر نخواهد کرد حفظ امنیت ویندوز ایکس پی برای کاربران قدیمی آن مقداری سخت خواهد بود به همین دلیل سعی کردیم در دو بخش نکاتی رو برای افزایش امنیت ویندوز ایکس پی را برای شما عزیزان معرفی کنیم امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. برای اطلاع از بخش نخست کلیک کنید.

ادامه در بخش دوم این مقاله:

5 – نرم افزار خود را انتخاب کرده و آن را آپدیت شده نگه دارید .

نصب نرم افزارهای شخص سوم همیشه راه هایی جدید برای حمله به PC شما ایجاد می کند ، بنابریان آنچه را که می خواهید نصب کنید ، به دقت انتخاب کنید

افزایش امنیت ویندوز XP
افزایش امنیت ویندوز XP

6 – همیشه دستگاه USB خود را قبل از اتصال ، اسکن کنید .

شاید رایج ترین روش برای گسترش نرم افزارهای مخرب از طریق USB باشد . اغلب کامپیوترهای موجود در دانشگاه ها و کافی نت ها از این طریق مورد هجوم قرار می گیرند . اگر نمی دانید که USB قبلا به چه دستگاهی متصل شده است ، حتما در کامپیوتر دارای ویندوز XP ، قبل از اتصال ، آن را اسکن کنید .

7 – از اکانت های محدود شده استفاده کنید .

افزایش امنیت ویندوز XP
افزایش امنیت ویندوز XP

تحقیقات مایکروسافت نشان می دهد که 92 درصد از آسیب پذیری های شدید ، می تواند با حذف گزینه ی Admin از اکانت های شما ، کاهش می یابد . با محدود کردن اکانت های خود می توانید از ساده ترین هجوم ها علیه کامپیوترتان جلوگیری کنید .

افزایش امنیت ویندوز XP
افزایش امنیت ویندوز XP

8 – ویندوز XP را در یک ماشین مجازی استفاده کنید .

در اینجا یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از کاربران تمایل به ارتقا ویندوزXP به نسخه ی جدیدتر OS دارند ، وجود دارد . آنها نرم افزار شخص سومی را که از آن در ویندوز XP استفاده می کردند ، به دلیل دردسترس نبودن آخرین نسخه ی سیستم عامل ، از دست خواهند داد یا مجبور به خرید نسخه ی جدید آ خواهند شد .

افزایش امنیت ویندوز XP
افزایش امنیت ویندوز XP

اگر این مورد برای شما هم اتفاق افتاده است ، نرم افزارهای شخص سوم را در یک ماشین مجازی اجرا کنید . این مورد ، سیستم عامل مورد نیاز را در سیستم عامل موجود بر کامپیوترتان قرار خواهد داد .

بیشتر بخوانید  افزایش امنیت ویندوز XP (قسمت اول )

مایکروسافت ” XP Mode”  رایگان را برای کسانی که از ویندوز 7 و یا بالاتر استفاده می کنند ، فراهم کرده است .

9 – به طور کامل از اینترنت خارج شوید .

وقتی با وجود انجام موارد بالا ، باز هم در سیستم عامل XP شما مشکل ایجاد شود ، ارتباط کامپیوتر خود را به اینترنت سریعا قطع کنید . اگر از برنامه های آنلاین استفاده نمی کنید ، این روش ساده ترین روش خواهد بود .

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش امنیت ویندوز XP (قسمت دوم )

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ازتون تشکر میکنم بابت مطلبی که نوشتید
    الان واسه یکی از دوستان اعمال کردم کارهارو
    ولی واقعا الان دیگه خیلی سنگینه کسی از ویندوز xp استفاده کنه واقعا :))
    حماقته