اعتیاد کودکان و نوجوانان به گوشی های هوشمند را جدی بگیرید

والدین نیازی به نظرسنجی ندارند که به آن ها گفته شود که نوجوانانشان به گوشی های هوشمند اعتیاد دارند.گوشی های هوشمند این روز ها در نظر بچه ها ثابت تر و پایدارتر از هر وسیله دیگری است.با این وجود نظر سنجی ها این موضوع را از یک مساله عادی به یک مشکل جدی تبدیل کرده است.

این حقیقت که 59 درصد والدین می گویند که نوجوانان آن ها به گوشی های هوشمند معتاد شده اند عجیب نیست ، اینکه 50 درصد نوجوانان به این اعتیاد اقرار کرده اند شگفت آور است.

بسیاری از والدین درباره صدمات واقعی ای که اعتیاد به تکنولوژی به نوجوانان وارد می کند ،اطمینان ندارند در حالی که اثرات بیماری زای بسیاری دارد.

اعتیاد به گوشی های هوشمند

جواب های سر راست ومستقیم ، کم تحملی ، استفاده از جملات کوتاهتر،رفتن سر نقطه هدف،به جای صحبت کوتاه درباره موضوع مورد نظر،توانایی نادیده گرفتن احساسات دیگران در توصیف خودشان از جمله آسیب هایی است که Tim Lynch دکترای روانشناسی کامپیوتر ها و ماشین های هوشمند بیان نموده است.

گوشی های هوشمند دنیا را بیشترو بدون هیچ گونه فیلتری در دسترس جوانان قرار می دهند و نوجوانان و کودکان می توانند از همه راه های بد تاثیر بپذیرند.

محققان یک وابستگی قوی ای بین مصرف زیاد اینترنت و افسردگی یافته اند. آن ها هم چنین ارتباطی بین استفاده زیاد از فیس بوک و علائم افسردگی و کاهش عزت نفس مشاهده کرده اند.

رسانه های اجتماعی هم اکنون فضایی برای تبلیغات و تاثیرگذاری است و نوجوانان قشری هستند که بیشترین آسیب پذیری را از این موضوع دارند.نوجوانان در مرحله ای از زندگی هستند که هنوز احساس هویت قوی ای ندارند بنابراین با حضور دائم در رسانه های اجتماعی ، همواره در معرض تبلیغات و مدل هایی هستند که اجسام غیر واقعی و تخیلی را ترویج می دهند و نهایتا این تبلیغات اثر منفی بر سلامت روانی جوانان می گذارد.

اعتیاد به گوشی های هوشمند را از بین ببرید

بسیاری از کارشناسان والدین را به تشویق کردن فرزندان خود به محدود کردن ساعاتی که آنلاین هستند توصیه می کنند.کلید آن کمک به فرزندان در ایجاد تعادل و توازن بین فعالیت هایشان است.

والدین می توانند گامهای مخصوصی را برای رسیدن به این تعادل بردارند:

بیشتر بخوانید  گوشی Huawei Honor 6 معرفی شد

1.صحبت کردن

درباره گوشی های هوشمند و اینکه چرا بچه ها باید تعادل را حفظ کنند و کارهای دیگر هم انجام دهند ،صحبت کنید.Owens  می گوید :به فرزندان خود بیاموزید تکنولوژی بد نیست اما از آن ها بپرسید که آیا تکنولوژی آنها را کنترل می کند یا آن ها تکنولوژی را؟

2.محدودیت تعیین کنید

باهوش و زیرکانه عمل کنید گاهی کودکان برای انجام کارهای مدرسه آنلاین هستند و باقی اوقات برای تفریح آنلاین هستند. برای اوقات تفریح باید محدودیت تعیین کرد مثلا ممنوعیت استفاده از دستگاه ها سر میز غذا .

3.یک نمونه خوب بسازید

وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید . بعضی از والدین خودشان معتاد گوشی های هوشمند هستند و نیاز دارند که مجددا تعادل را در زندگی خویش به دست آورند. 28 درصد نوجوانان فکر می کنند که والدینشان معتاد گوشی هایشان هستند . با توجه به نظر سنجی رسانه های عمومی 69 درصد والدین اقرار کرده اند که وسایل الکترونیکیشان را حداقل هرساعت یکبار چک می کنند.

4.به آن ها کمک کنید که توازن را بیابند

فعالیت های جایگزین دیگر را به آن ها پیشنهاد دهید. فعالیت هایی را بیابید که آن ها به تنهایی ، با دوستان یا با والدین می توانند انجام دهند .

در نهایت این نکته قابل ذکر است که تکنولوژی از بین نمی رود بلکه فراگیرتر می شود. نکته کلیدی این است که مطمئن شویم تکنولوژی همواره یک وسیله باقی می ماند و در خدمت انسان است .

بنابراین با آگاه ماندن از خود و فرزند ، می توان ابزار تکنولوژی را در جای مخصوص و مناسب خود قرار داده و از آن استفاده کرد.

معرفی یک اپلیکیشن دوست داشتنی برای جلوگیری از اعتیاد به گوشی

4.7/5 - (15 امتیاز)

نظرات در مورد : اعتیاد کودکان و نوجوانان به گوشی های هوشمند را جدی بگیرید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *