اظهارات پاول دوروف از ایرادات پیام رسان واتس اپ

پیام رسان واتس اپ

پیام رسان واتس اپ | یکی از پیام رسان های محبوب در ایران، تلگرام بود که به دستور دادستانی کل کشور مدتی پیش به طور کامل فیلتر شد و دیگر کاربران ایرانی به آن دسترسی نداشتند. در این میان بسیاری از افراد نتوانستند به پیام رسان های ایرانی اعتماد کنند و تصمیم گرفتند تا پیام رسان واتس اپ را مورد استفاده قرار دهند.

پیام رسان واتس اپ

پس از فیلترینگ تلگرام و حذف پیام رسان هایی نظیر وایبر، انتخاب برای کاربران ایرانی بسیار کم شده است و به همراه چند پیام رسان داخلی نه چندان خالی از ایراد احتمالا تنها گزینه خارجی پیام رسان قابل انتخاب واتس اپ می باشد که البته ویژگی ها و قابلیت های تلگرام را ندارد. پاول دوروف، مدیرعامل پیام رسان تلگرام که کمتر با رسانه ها و مطبوعات مصاحبه می کند و پیام های خود به طرفدارانش را بیشتر از طریق کانال شخصی خود در تلگرام مطرح می نماید به تازگی پستی منتشر کرده و در آن به ذکر ایرادات پیام رسان واتس اپ و وعده های محقق نشده ی فیسبوک به کاربران اشاره کرده است.

پیام رسان واتس اپ

در تلگرام هفته بسیار سختی را گذراندیم؛ در این مدت زمان مشغول بهبود اپلیکیشن جدید سیستم عامل iOS بودیم و مسائل ارتباطی بعضی کاربران را مرتفع نمودیم و در نهایت مدت زمان زیادی برای خواب نداشتیم اما هیچ کمپانی دیگری به غیر از تلگرام در این دنیا نیست که بخواهم در آن فعالیت داشته باشم. ما در تلگرام آزادی لازم را داریم تا توقعات کاربران را برآورده نماییم و از علاقه ها و خواسته های آن ها دفاع کنیم. ترک واتس اپ توسط Jan Koum به عنوان مدیرعامل این پیام رسان که به تازگی نیز اتفاق افتاد مثال بسیار خوبی است از سرنوشت کمپانی هایی که خود را به سارین می فروشند. با انجام این کار البته پول خوبی نصیب شرکت ها می شود ولی چیز ارزشمندتری را از دست می دهند و آن استقلال و توانایی آن ها برای بهبود زندگی صدها میلیون کاربر است.

هفته ی قبل معلوم شد که مدت هاست یک درب پشتی در پیام رسان واتس اپ وجود داشته که به لطف آن، همه ی اشخاصی که شما به عنوان کاربر، تماس ویدیویی با آن ها برقرار کرده اید، می توانسته اند پیام های شما را بخوانند و جالب اینکه حتی اگر هیچ درب پشتی در این پیام رسان باقی نمانده باشد باز هم ایرادات امنیتی دیگری در این پیام رسان وجود دارد که سبب می گردند بسیاری از پیام های ارسال شده از طریق واتس اپ در اختیار اشخاص دیگر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید  چگونه از لب تاپمان در سفر مراقبت کنیم.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اظهارات پاول دوروف از ایرادات پیام رسان واتس اپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *