استفاده از نمایشگر چینی در سری آیفون 15

استفاده از نمایشگر چینی در سری آیفون 15

توییت اخیر تحلیلگر زنجیره ای محبوب صنعت اپل، مینگ-چی کو، نظرسنجی جدیدی از تامین کنندگان صفحه نمایش اپل را نشان می دهد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که BOE سامسونگ را شکست داده و بیشتر سفارش‌های نمایشگر آیفون 15 و 15 پلاس جدید را در نیمه دوم سال 2023 به دست آورده است. اگر توسعه و تولید در چند ماه آینده بدون مشکل پیش برود، BOE بزرگترین تامین کننده صفحه نمایش برای آیفون 15 و 15 پلاس. برند نمایشگر چینی حدود 70 درصد از عرضه را به خود اختصاص خواهد داد (سامسونگ حدود 30 درصد را به خود اختصاص داده است.

در سری آیفون 14، BOE فقط سفارشات نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 14 را دریافت کرد. محموله آن تنها حدود 12 تا 15 درصد است. مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که در پس‌زمینه‌ی یک پایه پایین، نرخ رشد سال به سال فروش صفحه‌نمایش آیفون در سال 2023 به راحتی به 70 تا 100 درصد برسد.

شایان ذکر است که Ming-Chi Kuo پیش بینی می کند که BOE تعداد زیادی نمایشگر LTPO را برای آیفون های رده بالا در سال 2024 عرضه خواهد کرد (سامسونگ و LG Display نیز تامین کنندگان هستند). او گفت: «اگر BOE بتواند حدود 20 تا 30 درصد از سفارشات صفحه نمایش LTPO آیفون 2H24 رده بالا را به دست آورد و نسبت حمل و نقل 70 درصدی نمایشگرهای پایین رده آیفون را در 2H24 حفظ کند، BOE این فرصت را دارد که به بزرگترین تامین کننده صفحه نمایش تبدیل شود. برای آیفون جدید در 2H24».

پس از انتشار این گزارش، سهام BOE’s A بلافاصله با حجم زیاد کمی افزایش یافت. سری آیفون 15 پرچمدار سالانه اپل است که هنوز عرضه نشده است. با توجه به گزارشات تاکنون، این دستگاه پاییز امسال راه اندازی می شود. گزارش های متعددی در مورد مشخصات و قیمت این دستگاه منتشر شده است.

از نظر صفحه نمایش، سری آیفون 14 اپل از سطوح مختلف صفحه نمایش OLED استفاده می کند. طبق اخبار، سری آیفون 15 همچنان از این نوع صفحه نمایش استفاده خواهد کرد. در مقایسه، ارتقاءهای سری آیفون 15 از نظر لنزها و تراشه ها چشم نوازتر است. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از سنسور تصویر انباشته سه لایه استفاده می کنند. همچنین از لنز 48 مگاپیکسلی واید مانند لنز اصلی آیفون 14 پرو استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  ای مک جدید 21.5 اینچی اپل

مدل های رده بالا، آیفون 15 پرو و پرو مکس برای اولین بار از لنز پریسکوپ 12 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، آیفون 15 پرو و آیفون پرو مکس ممکن است اولین مدل هایی باشند که از تراشه 3 نانومتری (تراشه A17) تولید شده توسط TSMC استفاده می کنند. حافظه رم به 8 گیگابایت ارتقا می یابد که به میزان زیادی بازده مصرف انرژی تراشه را بهبود می بخشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : استفاده از نمایشگر چینی در سری آیفون 15

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *