سه مطلب که باید در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتالی بدانید

ارزهای دیجیتالی

بیت کوین، به عنوان یک ارز و یا کالا، می تواند برای حل و فصل بدهی، پرداخت پول یا انجام پرداخت های آنلاین مورد استفاده ی افراد قرار بگیرد. در حالی که برخی از کاربران به ندرت بیت کوین خود را نگهداری می کنند تا در طولانی مدت به دلیل نوسانات بازار تغییرات بر روی آن اعمال گردد و سودی عاید آن ها شود، برخی دیگر از کاربران به صورت انحصاری از آن استفاده می کنند و صرفا برای آیندگان ذخیره سازی می کنند.

بطور قانونی، Bitcoin در کشورهای سراسر دنیا وضعیتی متفاوت دارد. در حالی که برخی از دولت ها آن را به عنوان یک ارز مجازی شناخته اند، تا جایی که شهروندان را در استفاده از این ارز مجازی آزاد گذاشته اند. همانگونه که بیت کوین هیچ محدودیتی نظیر چاپ و شرایط اقتصادی در اثر چاپ بیش از حد، ندارد ولی از سوی دیگر یک ارز مناسب جهت انجام امور غیر قانونی و به عنوان یک ارز جهت پولشویی مورد استفاده می باشد.

ممکن است احساس کنید که به Bitcoin احتیاجی ندارید یا اینکه ممکن است در مورد چیزی که به آن نیاز دارید اطمینان نداشته باشید. به نظر می رسد بیت کوین، مانند روزهای اولیه وب جهان، عمدتا شخصیت های منفورد دنیا را جذب می کند، تجارت مواد مخدر را تسهیل می کند یا جنایات مالی دیگر را پنهان می کند. با این حال، بیت کوین دارای پتانسیل برای تغییر جامعه و ایجاد یک اقتصاد واقعا دیجیتال است که در آن همه ی افراد دنیا می تواند با یکدیگر مشارکت داشته باشند، آزاد بودن از اجبار به سانسور و فشار های مالی است.

اساسا بانک ها، به عنوان پردازنده های پرداخت و خدمات مالی برای تمامی افراد کره ی زمین در دسترس نیستند. این افراد ممکن است بتوانند به اقتصاد دیجیتالی نگاهی بیندازند که توسط اینترنت برای آن ها فراهم گردیده است، ولی آن ها نمی توانند در اقتصاد دیجیتالی به عنوان کارآفرین، تولیدکننده و یا حتی در برخی از موارد مصرف کننده باشند. با استفاده از بیت کوین، به طور ناگهانی کاملا یک ابزار به منظور انتقال ارزش پولی با همان سهولت ارسال یک پیام متنی فراهم شد. با استفاده از بیت کوین می توانید به راحتی از اعضای خانواده ی خود در خارج از کشور حمایت کنید، می توانید برای خرید های آنلاین پول پرداخت کنید و گزینه های ارزان تر را به عنوان محصولاتی مصرفی، پیدا کنید.

اساسا، بیت کوین پتانسیل بسیار بالایی برای به چالش کشیدن اقتصاد دیجیتال دارد. این به این دلیل است که از انواع دیگر پرداخت های الکترونیکی کاملا متفاوت است:

1. معاملات بیت کوینی را نمی توان سانسور کرد

هنگام ارسال بیت کوین به کسی، هیچکس قادر به انجام معامله ی شما نمی باشد. شما به تنهایی تصمیم می گیرید با چه کسی معامله کنید. این بدان معنی است که اگر شخصی ذهنیت خود را در مورد پرداخت تغییر دهد، هیچ کس نمی تواند پولی را که برای شما ارسال شده است، پس بگیرد. با این حال، این بدان معنی است که هیچ قدرت مرکزی برای مراقبت از مناقشات مالی شما وجود ندارد، مثلا اگر تاجر کالا را تحویل ندهد، شما نمی توانید مبالغی که از طریق بیت کوین به فرا پرداخت کرده اید را پس بگیرید.

بیشتر بخوانید  طریقه پیدا کردن استخر استخراج Mining Pools

2.بیت کوین های شما غیر قابل تصاحب هستند

پس اندازهای شما را از تصرف خودسرانه توسط شرکت ها یا دولت ها محافظت می کند. بر خلاف بانک ها و حساب های ذخیره سازی، هیچ کس نمی تواند شبکه بیت کوین را در حین فشار های اقتصادی ملی، بحران های اقتصادی و یا سقوط نظام بانکداری تحت تاثیر قرار بدهد. حساب های شما نمی توانند بلوکه شوند و صندوق های مالی شما را نمی توان از راه دور کنترل کرد. با این حال، احتمال دارد سارقان یا پلیس سعی کنند دستگاه های شما را هک کنند، کدهای پشتیبان شما را سرقت کنند و یا شما را مجبور به انتقال بیت کوین به آن ها از طریق تهدید و خشونت نمایند.

ارزهای دیجیتالی

3.بیت کوین را نمی توان باطل کرد

کاهش ارزش پولی و تحقیر کردن ارزهای کشورهای مختلف سالیان سال است که مردم سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داده است و سبب ایجاد ناراحتی های بسیاری شده است. قابلیت بی ارزش شدن پس انداز و کاهش ارزش دستمزد می تواند یک تهدید وجودی و داشتن بیت کوین می تواند بخش مهمی از یک استراتژی مصون سازی باشد. همیشه ارزش اولیه و پایه ی بیت کوین 21 میلیون می باشد، و ما لازم نیست به اعتماد بنیانگذار و یا شرکت کنندگان شبکه ی خاصی با بالا بردن این حد مجاز تلاش کنیم.

یکی دیگر از نکات قابل توجه مالی این است که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارد. ما همه ی همسایگان یا دوستانمان را نمی خواهیم بدانند که چه مقدار پول با خود حمل می کنیم و یا کسب و کار ما چه درآمدی را برای شما حاصل می نماید، در صورتی که رقبا بتوانند به راحتی قدرت مالی، درآمد و هزینه های خرید را ببینند، قطعا به رویارویی با ما خواهند پرداخت. با استفاده از بیت کوین می توانید به مراتب امن تر و خصوصی تر از سیستم های بانکداری سنتی استفاده نمایید. سیستم بیت کوین فرضیات ما را در خصوص چگونگی فکر کردن به پول و کارهای ما در این زمینه را به چالش می کشد و از ما می خواهد که به خودمان اعتماد داشته باشیم و منابع خودمان را برای تامین سکه هایمان به همراه داشته باشیم.

در عوض، ما می توانیم از آزادی بیشتری در نحوه ی ذخیره ثروت و پرداخت و دریافتی بیشتر از آنچه که ما در حساب های بانکی، کارت های اعتباری یا حساب پی پال داشتیم، برخوردار شویم.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سه مطلب که باید در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتالی بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *