ارزش بازار شرکت اپل به مرز یک تریلیون دلار رسید

شرکت اپل

با پشت سر گذاشتن ارزش بازار اپل از ۹۰۰ میلیارد دلار مردم انتظار دارند که نشان افتخار اولین کمپانی یک تریلیون دلاری جهان نصیب این کمپانی آمریکایی یعنی شرکت اپل شود. پس از انتشار گزارش های مالی موفقیت‌ آمیز و پیش‌ بینی ثبت رکوردی حیرت‌ انگیز در فصل مالی پیش رو ارزش بازار شرکت بزرگ اپل طی معاملات روزانه بازار سهام رقم هنگفت ۹۰۰ میلیارد دلار را به سادگی پشت سر گذاشت. به گزارش سایت مارکت‌ واچ با وجود این اتفاق اپل اولین شرکت تجاری سهامی عام ایالات‌ متحده است که توانسته به چنین رکوردی دست یابد.

با انتشار گزارش های مالی سه‌ ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ شرکت بزرگ اپل در پنجشنبه گذشته،گ اکثر سرمایه‌ گذاران و صاحبان سهام را بسیار خوشحال کرد. مطابق این گزارش پخش شده شرکت بزرگ اپل توانسته است بسیار بیشتر از آنچه پیش‌ بینی می‌ شد گوشی های جدید آیفون خود را  بفروشد. البته این گزارش مربوط به بازه زمانی است که هنوز کوپرتینونشین‌ ها گل سر سبد محصولات خود یعنی آیفون 10 را روانه بازار نکرده بودند. با ورود آیفون 10 به بازار یقینا فصل مالی پر رونقی در انتظار شرکت اپل خواهد بود و پیش‌بینی‌ها هم حاکی از آن هستند که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی، کریسمس، درآمد اپل از تمامی فصل‌های گذشته بالاتر خواهد رفت و به رقمی بین ۸۴ تا ۸۷ میلیارد دلار خواهد رسید که رقمی بزرگ و زیادی است نسبت به سایر رقبایش در این عرصه. در حال حاضر نماد اپل در بازار سهام یا AAPL  با قیمت معادل با ۱۷۶.۲۴ دلار داد و ستد می‌ شود، به این ترتیب شرکت اپل اولین شرکت تجاری سهامی عام ایالات‌ متحده خواهد بود که به ارزش بازار یک تریلیون دلاری دست می‌یابد.

همچنین شرکت آلفابت، کمپانی مادر گوگل، نیز به‌ تازگی توانست ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد دلار را پشت سر بگذارد. بسیاری از تحلیل گران پیش‌ بینی کرده‌ اند که شرکت عظیم اپل بسیار زود تر از آنچه که انتظار می‌ رود از ارزش بازار یک تریلیون دلاری عبور خواهد کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بررسی آیفون 12 مینی اپل؛ بهترین گوشی هوشمند مینی و ارزان‌ترین گوشی هوشمند 5G دنیا!

نظرات در مورد : ارزش بازار شرکت اپل به مرز یک تریلیون دلار رسید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *