احتمال تامین پنل اولد آیفون 15 توسط BOE

احتمال تامین پنل اولد آیفون 15 توسط BOE

گزارش اخیر زنجیره تامین کره ای نشان داد که شرکت BOE چین در پاسخ به تقاضای رو به رشد اپل برای نمایشگرهای OLED و LCD با سایز کوچک و متوسط، کارخانه جدیدی در ویتنام تاسیس خواهد کرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که رویترز ابتدا از برنامه های BOE در اوایل امسال برای برای یک کارخانه در شمال ویتنام خبر داد.  کارخانه ماژول نمایشگر در Bac Ninh بر تولید ماژول های مختلف نمایشگر با سایز کوچک و متوسط، مانند دیودهای ساطع کننده نور آلی (OLED) و نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) تمرکز خواهد کرد. این ماژول ها عمدتاً برای اپل ساخته می شود و انتظار می رود که کارخانه تا سال 2025 به طور کامل عملیاتی شود.

فرآیند ماژول، که شامل ترکیب قطعات جداگانه برای ایجاد یک پنل کاربردی است، بخش کلیدی فرآیند تولید نمایشگر محسوب می شود. هنگامی که فرآیند ماژول بر روی یک محصول نیمه تمام پنل تکمیل شد، یک ماژول نمایشی ایجاد شده که می تواند با محصول نهایی ترکیب شود.

تصمیم BOE برای ایجاد یک کارخانه ماژول نمایشگر در Bac Ninh بنا به درخواست اپل بود. این حرکت ممیزی کارخانه تامین‌کننده پنل‌های اپل را تسهیل می‌کند، زیرا این غول فناوری دیگر نیازی به بازدید از ویتنام و چین برای تأیید خط ماژول پس‌پردازش OLED آیفون نخواهد داشت. علاوه بر این، اگر BOE کارخانه خود را در Bac Ninh بسازد، تامین کنندگان تجهیزات بازرسی مورد نیاز برای پس پردازش، می توانند سریعتر پاسخ دهند.

در کوتاه مدت، BOE در سطح اول نمایشگرهای OLED را برای آیفون SE4 عرضه خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود برای اولین بار در سال آینده فناوری OLED را به کار گیرند. پیش بینی می شود که نمایشگر 6.1 اینچی OLED برای آیفون SE4 با قیمت رقابتی  40 دلار ارائه شود و فرصتی برای BOE جهت افزایش تولید پنل خواهد بود.

تاسیس کارخانه جدید BOE در Bac Ninh نه تنها ممیزی کارخانه تامین کننده پنل اپل را ساده می کند، بلکه زنجیره تامین محصولات نمایشگر کوچک و متوسط اپل را نیز تقویت خواهد کرد. در نتیجه، هر دو شرکت از این همکاری سود خواهند برد، که احتمالاً به رشد و پیشرفت فناوری نمایشگر در سال‌های آینده کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  تا 2026 منتظر فیس آیدی زیر نمایشگر آیفون نباشید

با گسترش حضور در شمال ویتنام، BOE موقعیت خود را به عنوان یک تامین کننده کلیدی برای اپل مستحکم تر خواهد کرد، در حالی که به طور همزمان اقتصاد و قابلیت های فناوری منطقه را تقویت می کند. از آنجایی که کارخانه قرار است در سال 2025 فعالیت خود را آغاز کند، نقطه عطف مهمی در همکاری مداوم بین BOE و اپل است، زیرا آنها همچنان به نوآوری و توسعه فناوری های نمایشگر پیشرفته برای مصرف کنندگان در سراسر جهان ادامه می دهند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : احتمال تامین پنل اولد آیفون 15 توسط BOE

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *