آیفون SE نسل جدید بیشتر به آیفون XR شبیه می شود

آیفون SE نسل جدید بیشتر به آیفون XR شبیه می شود

اپل امسال نسل جدیدی از آیفون SE را معرفی کرد که مقرون به صرفه ترین گوشی آن است. در حالی که آیفون SE 2022 همان طراحی نسل قبلی را که مبتنی بر آیفون 8 است حفظ کرد، به نظر می رسد که در مدل بعدی اوضاع کاملاً متفاوت باشد. به گفته یوتیوبر Jon Prosser، آیفون SE بعدی همان فرم فاکتور آیفون XR را خواهد داشت.

Prosser در پادکست Geared Up با اندرو ادواردز و جان رتینگر (از طریق AppleTrackr) گزارش داد که نسل بعدی iPhone SE که به آن iPhone SE 4 نیز می‌گویند، «فقط یک iPhone XR» خواهد بود. این نشان می‌دهد که اپل فرم قدیمی آیفون 8 با حاشیه‌های بزرگ و دکمه هوم را به نفع طراحی مدرن‌تر با حاشیه‌ها، ناچ و Face ID کنار می گذارد.

در حالی که iPhone SE فعلی دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD است، iPhone XR دارای یک صفحه نمایش LCD بزرگتر 6.1 اینچی است. آیفون XR همچنین دارای مزایای دیگری نسبت به آیفون SE 2022 است، مانند باتری بسیار بزرگتر.

جزئیات دیگر در مورد آیفون SE جدید در حال حاضر نامشخص است. در گذشته، اپل جدیدترین تراشه خود را به iPhone SE سطح پایه اضافه کرده است و مدل فعلی از همان تراشه A15 Bionic آیفون 13 استفاده می کند. با این حال، از آنجایی که شایعات مبنی بر حفظ تراشه A15 در برخی از مدل های آیفون 14 به حقیقت تبدیل شد، همین امر ممکن است برای آیفون SE بعدی صادق باشد.

در مورد دوربین ها، هر دو آیفون SE 2022 و آیفون XR دارای سنسورهای بسیار مشابه با یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستند. البته اپل می‌تواند حسگرهای دوربین آیفون SE بعدی را بهبود ببخشد یا حداقل ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی مانند حالت شب اضافه کند.

از طرف دیگر، طرفداران گوشی های کوچکتر ممکن است از بزرگتر شدن آیفون SE راضی نباشند. هنگامی که اولین آیفون SE در سال 2016 معرفی شد، اپل استدلال کرد که این آیفون برای افرادی ساخته شده است که گوشی های کوچک را دوست دارند. به هر حال، آیفون SE 2016 بر اساس آیفون 5s ساخته شد. حتی در حال حاضر، آیفون SE فعلی بسیار کوچکتر از سایر مدل های آیفون است، به جز آیفون مینی.

بیشتر بخوانید  چرا از اپل استور نمی توان دانلود کرد؟

در عین حال، تقاضا برای آیفون SE 2022 بسیار کم بوده است و نشان می دهد که مردم دیگر علاقه ای به خرید آیفون با طراحی تقریبا یک دهه پیش ندارند. صفحه نمایش کوچکتر همچنین منجر به باتری کوچکتر می شود که شکایت دائمی صاحبان iPhone SE است.

جایگزینی iPhone SE فعلی با یک گوشی جدید مبتنی بر iPhone XR که قیمتی در حدود 400 دلار دارد، می‌تواند این دستگاه را به یک گوشی محبوب تبدیل کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون SE نسل جدید بیشتر به آیفون XR شبیه می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *