آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

تا به امروز خبرهای بسیاری در مورد تاخیر در تولید آیفون 9 اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین منتشر شده است ولی همانطور که می‌دانید، فاکسکان و سایر تامین‌کنندگان شرکت اپل به دلیل بحران بهداشت عمومی از ماه گذشته در تلاش برای باز کردن درها و از سرگیری تولید بودند و این موضوع نیز وقتی به برگزاری رویداد ماه مارس اپل فکر می‌کنیم یک عدم اطمینانی را ایجاد می‌نماید.

بر اساس گفته‌ی مینک چی کو، تحلیلگر و افشاگر مشهور اپل، جدیدترین اطلاعات رسیده این است که زمان معرفی و عرضه‌ی آیفون 9 اپل آنقدرها به عقب نخواهد افتاد. در طی یادداشتی که از سوی MacRumors مشاهده شد، کو اکنون با اطمینان این تصور را رد می‌کند و می‌گوید آیفون 9 اپل با وجود تاثیر ویروس کرونا بر تولید این گوشی هوشمند، در نیمه‌ی نخست سال 2020 میلادی معرفی خواهد شد.

اطلاعات مربوط به آیفون 9 نیز در طی گزارشی که از سوی تامین‌کنندگان لنز دوربین این دستگاه منتشر شده است، در یادداشت‌های کو قابل مشاهده می‌باشد.

آیفون 9 = آیفون SE2

آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

با این وجود که منابع متعددی به صورت مستقل تایید کرده‌اند که یک مدل آیفون کوچکتر و ارزان‌تر معرفی خواهد شد، اما پیرامون آن بحث‌های بسیاری صورت گرفته است. تمامی نشانه‌ها به جانشینی آیفون SE اشاره دارد، بنابراین شایعات اولیه حاکی از آن است که احتمالا آیفون کوچکتر با نام آیفون SE2 عرضه گردد و حتی احتمال دارد که اینگونه نیز نباشد. اکنون بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رسانه‌ی ژاپنی Mac Otakara با استناد به یک منبع آگاه، ادعا کرده است که اپل به جای آیفون SE2 نام آیفون 9 را بر روی گوشی خود خواهد گذاشت.

طراحی و صفحه‌نمایش آیفون 9

آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

موضوع عجیبی که وجود دارد این است، اپل مدت‌ها قبل معتقد بود که نمایشگرهای 3.5 اینچی به عنوان اندازه‌ی مناسب برای اکثر کاربران می‌باشد. اما اکنون با گذر زمان این شرکت به ابعاد گوشی‌های خود دست نزده است ولی صفحه‌نمایش آن‌ها را بزرگ‌تر کرده و به نوعی آیفون‌های بدون حاشیه‌ی نمایشگر (6 اینچی) را شاهد هستیم.

اکنون آیفون 9 تمامی این موارد را نقض خواهد کرد! اطلاعات کنونی حاکی از آن است که آیفون 9 از طراحی کلی آیفون 8 که شامل حاشیه‌های بزرگ در اطراف صفحه‌نمایش، دکمه‌ی هوم در قسمت پایینی نمایشگر و از یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی برخوردار است. این موضوع بدان معنی است که آیفون 9 تقریبا هم اندازه‎‌ی آیفون 8 خواهد بود.

آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

اکنون بعید به نظر می‌رسد که آیفون 9 از نظر طراحی با آیفون 8 تفاوت چندانی داشته باشد و به احتمال زیاد از نظر ابعاد نیز مشابه یکدیگر خواهند بود. اکنون شما به دنبال یک مدل گوشی 2020 هستید که انتظار می‌رود 138.5 میلی‌متر طول 67.4 میلی‌متر عرض داشته باشد و این مورد بدیهی است که آیفون 12 نسخه‌ی کامپکت شده‌ی آیفون SE کوچک و 4 اینچی با ابعاد 58.6 * 123.8 میلی‌متر نخواهد بود اما قطعا بر اساس استانداردهای مدرن کوچک‌تر خواهد بود.

مشخصات و دوربین آیفون 9

آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

برخی از خبرهای جالب در این بخش می‌باشد! گفته می‌شود که آیفون 9 دارای یک پردازنده‌ی A13 Bionic خواهد بود، همان پردازنده‌ای که دقیقا بر روی آیفون 11 و آیفون 11 پرو شاهد هستیم. معنا استفاده از این پردازنده عملکرد بالا و امکان استفاده از آن در طی چند سال آینده است. علاوه بر پردازنده‌ی جدید و بسیار قدرتمند، احتمالا آیفون 9 از 1 گیگابایت به 3 گیگابایت افزایش حافظه‌ی رم خواهد داشت. همانطور هم که می‌دانید آیفون 11 و 11 پرو نیز از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار هستند، پس بعید نیست که اپل از این پردازنده‌ در آیفون 9 استفاده نماید.

آیفون 9 از نظر دوربین دارای یک ماژول بر روی پنل پشتی خواهد بود اما سنسور بکار رفته در آن بزرگتر و ضخیم‌تر از نمونه‌ای است که در آیفون 8 مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون با این تفاسیر، ما کاملا مطمئن هستیم که این موضوع نشان‌دهنده‌ی عملکرد بالا و تطبیق‌پذیری بسیار زیاد آن است و قطعا بهبودهای بسیاری را نیز شاهد خواهیم بود.

آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

همین موضوع در مورد پردازنده‌ی مورد استفاده در آیفون 9 مطرح می‌باشد، یعنی در این دستگاه با بدنه‌ی آیفون 8 شاهد قدرت مورد استفاده در آیفون‌های 11 و 11 پرو خواهیم بود که به مراتب محبوبیت بالایی نیز کسب خواهد کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 9 در نیمه‌ی نخست 2020 معرفی خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *