آیفون 14 با قابلیت تماس ماهواره ای همراست

آیفون 14 با قابلیت تماس ماهواره ای همراست

شایعه جدیدی در رابطه با سری آیفون 14 اپل منتشر شده است. ظاهراً آخرین نسل گوشی‌های هوشمند این شرکت که اواخر امسال عرضه می‌شوند، با گزینه‌های اتصال ماهواره‌ای برای سناریوهای اضطراری همراه خواهند بود.

اخیراً حتی گزارش داده بودیم که غول کوپرتینویی احتمالاً روی یک ویژگی ماهواره ای مشابه برای ساعت اپل کار می کند. دلیل اصلی گنجاندن این سیستم، اجازه دادن به کاربران برای ارسال پیام یا تماس با خدمات اضطراری در مواقع اضطراری واقعی است. گزارش شده که این سیستم شامل “پیام اضطراری از طریق مخاطبین” برای ارسال پیام های کوتاه در مناطقی است که سیگنال های تلفن همراه ندارند.

به عبارت دیگر به نظر می رسد این برند به دنبال گنجاندن این ویژگی در سایر محصولات خود هم می باشد. جالب اینجاست که شایعه شده بود که سری آیفون 13 نیز با چنین فناوری عرضه می شود، اگرچه در آیفون 2021 از این موضوع صرف نظر شد. بنابراین، کاملاً ممکن است که شاهد ظاهر شدن این ویژگی در سری آیفون 14 نباشیم. اگرچه آخرین اخبار مارک گورمن چیز دیگری می گوید.

از طریق اتصال ماهواره‌ای، کاربران می‌توانند پیام‌های متنی یا پاسخ‌های SOS را از طریق شبکه ماهواره‌ای برای گزارش تصادف ارسال کنند، مشابه آنچه در ساعت هوشمند این برند وجود دارد. در مجموع، این برای مشتریان اپل که در بدترین سناریوهای خاص گیر افتاده اند، بسیار مفید خواهد بود و به طور بالقوه حتی زندگی را نجات می دهد.

در اخباری مرتبط گفته می شود دو گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس قرار است بالاترین رزولوشن دوربین را در میان آیفون ها داشته باشند و این امر موجب خواهد شد تا شاهد دوربین بیشتر بیرون زده در این دو مدل باشیم.

مینگ چی کو معتقد بوده اپل با افزودن چنین ویژگی موجب افزایش برجستگی دوربین عقب سری آیفون 14 پرو خواهد شد. پیشتر رندری از آیفون 14 منتشر شد که نشان می داد در صورت صحت داشتن اپل به تغییراتی در طراحی آیفون جدید تن داده است.

در حالی که پیشتر گزارش شد نسل بعدی آیفون بیرون زدگی دوربین ندارند اما اکنون مینگ چی کو این نظریه را رد کرده است. این تحلیلگر برجسته صنعت بیان می کند که سری آیفون 14 پرو از دوربین های بیشتر بیرون زده نسبت به نسل قبل برخوردار هستند. او افزود که دو مدل پرو از دوربین عقب 48 مگاپیکسلی بهره می برند و این یعنی افزایش 20 تا 30 درصدی ابعاد و 5 تا 10 درصدی ضخامت ماژول دوربین.

بیشتر بخوانید  آیفون 7 باریک تر از همیشه؛ پورت هدفون حدف میشود

اکنون نمی توان حکم تایید یا تکذیبی به این موضوع داد و تنها باید در انتظار رونمایی سری آیفون 14 پرو باقی ماند تا مشخص شود آیا گفته های مینگ چی کو صحت دارد یا خیر. در اخباری مرتبط در روزهای گذشته شایعه شد که اپل در همکاری با سامسونگ فیس آیدی زیر نمایشگر را نخستین بار به آیفون 15 پرو می آورد. حال یکی از منابع فناوری گزارش داده که چنین چیزی نخواهد بود و اولین مدل آیفون 16 سال 2024 با چنین ویژگی از راه می رسد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 14 با قابلیت تماس ماهواره ای همراست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *