آیفون 14 اپل فاقد پورت USB-C خواهد بود

آیفون 14 اپل فاقد پورت USB-C خواهد بود

در نوامبر 2021، ما گزارش داده بودیم که اپل احتمالا سری آیفون 14 پرو آینده خود را با پورت USB Type C به جای درگاه لایتنینگ معمولی عرضه می کند. اما متاسفانه ممکن است اینطور نباشد.

طبق گفته iDropNews، غول کوپرتینویی ممکن است پورت لایتنینگ قدیمی را برای مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max در سال جاری حفظ کند. این گزارش می افزاید که دلیل عدم تغییر برند به سمت پورت های USB Type C سود است. در حالی که برخی در ابتدا ادعا می کردند که سازنده آیفون منتظر است زیرا قصد دارد در نهایت به طراحی بدون پورت تغییر کند، آخرین گزارش می گوید که اپل صرفاً به پول توجه دارد.

برای کسانی که اطلاع ندارند، این برند می تواند از هر سازنده شخص ثالثی که به دنبال فروش کابلی است که دارای پورت Lighting است، حق امتیاز دریافت کند. به عبارت دیگر، تغییر به استاندارد جهانی USB-C باعث از دست دادن جریان ثابت درآمد می شود. بنابراین همانطور که مطرح می شود، به احتمال زیاد این شرکت تا زمانی که یک آیفون بدون پورت در بازار عرضه شود، به طراحی اختصاصی خود پایبند بماند. اگرچه، همه چیز بد نیست، زیرا این برند حداقل قصد دارد پورت لایتنینگ را در آیفون ارتقا دهد.

پورت لایتنینگ در سری جدید آیفون 14 پرو به جای سرعت قدیمی USB 2.0 که در آیفون های گذشته رایج بوده، دارای سرعت USB 3.0 است. به این معنا که نسل بعدی آیفون از سرعت انتقال اطلاعات سریع‌تر پشتیبانی می‌کند، که باید یک امتیاز بزرگ برای سازندگان باشد. با راه اندازی ProRes توسط این برند، کیفیت و حجم ویدیوها در آیفون ها افزایش یافته است. البته خبری از ویژگی در نسخه مکس و پایه نیست.

در اخباری مرتبط ماه مارس امسال بود که اپل گوشی آیفون اس ای 3 را با تغییراتی کوچک نسبت به نسل قبل رونمایی کرد. اسمارتفونی که انتظار می رفت تغییرات بیشتری پیدا کند تا بتواند علاقمندان بیشتری را به خود جلب سازد.

حال گزارشی منتشر شد که نشان می دهد تقاضا برای آیفون اس ای 3 چندان زیاد نبوده و فروش کمتر از انتظاری داشته است. گفته می شود اپل از تامین کنندگان درخواست کرده میزان تولید را 20 درصد کاهش دهند. همانطور که آگاه هستید، آیفون اس ای 3 دارای طراحی شبیه به نسل قبل بوده و از چیپست A15 اپل قدرت می گیرد. اسمارتفون مورد اشاره به حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی Deep Fusion در عقب مجهز است و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارد. با چنین مشخصاتی می توان چنین مدلی را به قیمت 429 دلار خریداری کرد که مشابه یک مدل اندرویدی بسیار پیشرفته و بهتر است.

بیشتر بخوانید  نحوه فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون

تحلیلگران پیشتر پیش بینی کردند که اپل امسال 30 میلیون آیفون اس ای 3 به فروش برساند که 5 میلیون بیش از نسل پیشین است. حال تحلیل های جدید نشان می دهد چنین نیست و باید انتظار دیگری داشت.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 14 اپل فاقد پورت USB-C خواهد بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *