آیفون 13 پرو اپل به نمایشگر 120 هرتز LTPO سامسونگ مجهز است

آیفون 13 پرو اپل به نمایشگر 120 هرتز LTPO سامسونگ مجهز است

شرکت اپل در سال های گذشته برای تامین پنل نمایشگر آیفون با سامسونگ همکاری هایی داشته و حال به نظر رسیده باید برای نسل بعدی آیفون نیز انتظار همکاری مجدد داشته باشیم که پنل باکیفیتی تولید کند.

آیفون در گذشته گیر کرده است. امروزه اکثر تلفن های هوشمند ممتاز از نمایشگرهای صاف 120 هرتز به صورت استاندارد برخوردار هستند ، اما سری آیفون 12 پرو به یک پنل 60 هرتز سنتی تر پاسخ می دهد. این ممکن است با عرضه آیفون 13 پرو در پاییز تغییر کند و گزارش جدیدی ادعا می کند سامسونگ نقش مهمی را ایفا می کند. Elecis گزارش می دهد که Samsung Display به عنوان تامین کننده انحصاری پانل های LTPO OLED که اپل برای ویژگی برنامه ریزی شده 120Hz ProMotion در مدل های آیفون 13 Pro آینده نیاز دارد ، انتخاب شده است.

اپل در ابتدا در مورد ایده صفحه نمایش 120 هرتز برای آیفون 12 پرو تحقیق کرده بود اما به دلیل تأثیر بر عمر باتری ، که قبلاً به دلیل 5G رنج می برد ، در آخرین مانع این ایده را رد کرد. اجرای امسال به فناوری LTPO بستگی دارد. اساساً به این معنی است که میزان تازه سازی صفحه نمایش را می توان به صورت پویا بر اساس محتوایی که به کاربر نشان داده می شود ، تنظیم کرد.

به عنوان مثال وقتی یک تصویر ثابت روی صفحه است ، می توان نرخ تازه سازی را به 10 هرتز کاهش داد. از طرف دیگر ، وقتی بازی با نرخ تازه سازی بالا در حال انجام است ، به حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتزی پشتیبانی می شود. توانایی عملکرد صفحه نمایش با نرخ تازه سازی کمتر ، چیزی که در مدل های موجود آیفون امکان پذیر نیست ، ممکن است منجر به بهبود قابل توجهی در طول عمر باتری شود. تحلیلگر مینگ-چی کو در ماه آوریل گفت که نمایشگر آیفون 13 پرو می تواند مصرف برق را حدود 15-20٪ کاهش دهد.

فناوری ProMotion آیفون 13 پرو با فرکانس 120 هرتز اساساً نسخه اپلیکیشن اپل است که سامسونگ قبلاً در Galaxy S21 Ultra ارائه داده است. مدل های ارزان قیمت Galaxy S21 نیز از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کنند ، اما فناوری LTPO در آن گنجانده نشده است. اپل لباس زیر نخواهد بود. در عوض ، آیفون 13 و آیفون مینی وانیلی به فناوری 60Hz OLED که در خط موجود آیفون 12 استفاده می شود ، می چسبد. گزارش شده است که این نمایشگرها توسط سامسونگ دیسپلی ، LG Display و OLED تهیه می شوند.

بیشتر بخوانید  نحوه حذف کردن مخاطبین در آیفون

یکی از ویژگی های بخش نمایش که شایعه شده است در همه مدل های آیفون 13 وجود دارد، یک بریدگی کوچکتر است. پس از چهار نسل از شکاف موجود ، نشت ها نشان می دهد که اپل سرانجام در حال آماده سازی یک اجرای جدید است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 13 پرو اپل به نمایشگر 120 هرتز LTPO سامسونگ مجهز است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *