آیفون ۱۴ قوی ترین دوربین برای فیلمبرداری حرفه ای را داراست

آیفون ۱۴ قوی ترین دوربین برای فیلمبرداری حرفه ای را داراست

سری آیفون ۱۴ تنها چند ماه دیگر معرفی و روانه بازار خواهد شد و طبیعت اطلاعات زیادی در مورد آن‌چیزی که باید انتظار داشته باشیم، وجود دارد. از تغییرات جالب در زمینه طراحی آن گرفته تا رنگ‌های مربوط به این سری، نکات جالبی هستند که در مورد آیفون مربوط به سال ۲۰۲۲ باید به آن‌ها توجه داشته باشیم. به‌تدریج می‌توانید تصاویر واضح‌تری از آن‌چیزی که سال گذشته روانه بازار شده بود، داشته باشید. وقتی که صحبت از تصاویر می‌شود، دوربین مدل‌های آیفون ۱۴ نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای اولین‌بار در طی چند سال گذشته، می‌توانیم انتظار جهشی فوق‌العاده در وضوح تصاویر باشیم.

برای یک سال متوالی دیگر، یک برآمدگی بزرگ دیگر هم در این گوشی‌ها خواهیم داشت تا فناوری‌های بیشتری بتوانند داخل این سنسور قرار گیرند. شایعاتی در مورد سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به گوش می‌رسند که برای دوربین‌های آیفون ۱۴ به احتمال زیاد استفاده خواهند شد. این سبب می‌شود که احتمالا قیمت آیفون 14 نیز تحت تاثیر قرار گیرد. این‌طور که به نظر می‌رسد، این موضوع در تئوری به آیفون‌های جدید اجازه خواهد داد که در نهایت کیفیت فیلم‌برداری را به 8K برسانند. بر طبق آخرین قیمت آیفون 14 پرو مکس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این گوشی بهترین مدل دوربین را در بین چهار گزینه امسال داشته باشند.

قابلیت‌های سنسور ۴۸ مگاپیکسلی

تعدادی از گوکشی‌های هوشمند در بازار وجود دارند که در حال حاضر قادر به پخش فیلم با وضوح بالا هستند و می‌دانیم که گوشی‌های اندرویدی چند سالی است که می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر اپل می‌خواهد که آیفون‌هایش همچنان به عنوان دوربین‌های ویدیویی قابل حمل مورد توجه باشند، احتمالا باید این سنسورها را هر چه سریع‌تر در گوشی‌های خود قرار دهد. به‌عنوان یک اثر جانبی، اپل احتمالا با قرار دادن سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی در گروه‌های ۴ تایی به‌عملکرد عالی در نور کم دست خواهد یافت تا عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ایجاد شده دامنه دینامیکی عالی و سایه‌های تقویت شده داشته باشند.

مثل همیشه ما انتظار داریم که با توجه به قیمت آیفون 14 در مدل‌های مختلف، همان فرمول سال‌های گذشته را در تعداد دوربین هم داشته باشیم. دو دوربین در مدل‌های غیر پرو و سه دوربین هم با قابلیت لیدار اضافی در مدل‌های پرو وجود خواهد داشت. بنابراین، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس مجهز به دو دوربین بوده و یک سنسور اولترا واید در کنار سنسور اصلی قرار می‌گیرد. با بررسی آخرین قیمت آیفون 14 پرو مکس هم می‌توانیم دوربین اصلی در کنار سنسور اولترا واید و سنسور تله‌فوتو برای پرتره و زوم اپتیکال قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم تله‌فوتو با قبل متفاوت خواهد بود، بنابراین، همچنان زوم ۳ برابری اصلی‌ترین پیش بینی ما است.

آیفون ۱۴ قوی ترین دوربین برای فیلمبرداری حرفه ای را داراست

تغییر به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی

سال‌هاست که اپل به استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین اصلی آیفون‌های خود ادامه می‌دهد. اندازه سنسور به خود خود رشد پیدا می‌کند و به همه پیکسل‌ها این امکان داده شده است که تا با هر ارتقا کمی بزرگ‌تر شوند و نمونه آن را در سری آیفون۱۳ داشتیم. این سنسورها واقعا در جمع‌آوری نور و گرفتن رنگ‌های زنده بسیار شگفت انگیز عمل می‌کنند. با این حال، تحلیل‌گران موافق این موضوع هستند که سری آیفون ۱۴ در این بخش یک جهش بزرگ داشته باشد. انتظار داریم که دوربین‌ها با سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده و تحول عظیمی را شاهد باشیم.

با توجه به چیزی که از گذشته آیفون سراغ داریم، اگر قرار به استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی باشد، باید هر سه سنسور آیفون‌های پرو از این سنسور استفاده کنند و تنها مربوط به یک مورد نیست. این شایعه توسط برخی از کارشناسان که همچنان فکر می‌کنند اپل برای یک سال دیگر از همان سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳  استفاده خواهد کرد، رد می‌شود. آخرین قیمت آیفون 14 پرو مکس را می‌توانید از سایت بازرگانی سیب مشاهده کرده و هنگام عرضه این گوشی‌ها یک خرید آسان و مطمئن داشته باشید.

فیلم‌برداری 8K

این نکته چیزی است که فراتر از یک برآمدگی ساده و وضوح بالای سنسور باید به آن توجه کنید. یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی می‌تواند محدودیت فیزیکی آیفون‌ها را برای فیلم‌برداری با کیفیت 8K از بین ببرد. این همان چیزی است که سامسونگ از دو سال پیش با گلکسی اس ۲۰ روی دستگاه‌های خود پیاده‌سازی کرده است. آیفون‌ها در حال حاضر پادشاه کیفیت ویدیو در بین محصولات پرچم‌دار بازار هستند و اپل هم احتمالا نمی‌خواهد که این برتری را از دست بدهد. بنابراین، اپل احتمالا در حال آماده شدن برای این ارتقا مهم است و آن را پیاده سازی خواهد کرد.

این موارد سبب می شود که قیمت آیفون 14 ارزش بیشتری در بازار داشته باشد. داشتن پیکسل‌های بیشتر روی یک حسگر، به ناچار به این معنی است که آن‌ها کوچک‌تر خواهند شد. بنابراین، نگرانی‌هایی در مورد قابلیت جمع آوری نور ایجاد می‌شود. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که سنسور آیفون ۱۴ در حدود ۱/۱.۳ اینچ بزرگ‌تر شده و دارای پیکسل‌های ۱.۲۵ میکرومتری خواهد بود که کمی کوچک‌تر هستند. با این حال، جایی برای نگرانی نیست. بسیار محتمل است که اپل از سیستم پیکسل بندی استفاده می‌کند تا بتواند عکس‌ها و ویدیویی با رزولوشن مناسب را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

خرید از سایت بازرگانی سیب

علاقه‌مندان می‌توانند برای بررسی قیمت آیفون 14 و آخرین قیمت آیفون 14 پرو مکس در موعد مقرر (عرضه گوشی و ورود به ایران) به سایت بازرگانی سیب مراجعه کنند. این سایت در نظر دارد تا مثل سال‌های گذشته، امکان خرید اقساطی گوشی‌های آیفون را فراهم کند. آیفون ۱۴ هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانید تمامی مدل‌ها در طیف‌های رنگی و حافظه جانبی مختلف را به این شیوه خریداری کنید.

در خرید اقساطی، شما تنها ۴۰ درصد از مبلغ کل را خواهید پرداخت و مابقی مبلغ هم به‌صورت اقساطی در سه الی ۱۲ ماه پرداخت خواهد شد. می‌توانید به سایت مراجعه کرده و علاوه بر بررسی قیمت آیفون 14 و مشاهده اخبار داغ این سری، یک محاسبه‌گر جالب هم برای محاسبه قیمت هر چک و پیش پرداخت داشته باشید. سایر محصولات اپل مانند آیپد و مک بوک را هم به همین شیوه می‌توانید خریداری کنید که جالب هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون ۱۴ قوی ترین دوربین برای فیلمبرداری حرفه ای را داراست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *