هزینه تحصیل در استرالیا، مقصدی برای کسب زندگی بهتر

هزینه تحصیل در استرالیا، مقصدی برای کسب زندگی بهتر

این روزها تحصیل در خارج از کشور به رویای اغلب جوانان ایرانی تبدیل شده است، تا جایی که برای رسیدن به یکی از کشورهای توسعه‌یافته و موفق تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند. کار و تحصیل در استرالیا مزایای زیادی با خود به‌همراه دارد و آسایش و آرامش روانی را به فرد هدیه می‌دهد. می‌دانید که یکی از استرس‌های اغلب افرادی که فکر مهاجرت به کشوری دیگر را در سر دارند، مسئله هزینه است. استرالیا به‌عنوان کشوری توسعه‌یافته از کشورهای نسبتا ارزان با سطح زندگی استاندارد به‌شمار می‌رود و مقصدی برای علاقه‌مندان به یک زندگی جدید است. در این مقاله درباره هزینه تحصیل در استرالیا و شرایط زندگی در این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا

به‌طور کلی لازمه زندگی و تحصیل در مدارس استرالیا، داشتن شغلی مناسب است که اطمینان خاطر را برای شما فراهم کند. آگاهی از میانگین هزینه‌های زندگی در استرالیا بخش مهمی از آمادگی مالی شما به‌حساب می‌آید. جهت آگاهی از هزینه زندگی در استرالیا می‌توان از سایت‌های مختلف مهاجرتی کمک گرفت و با دید بازتری نسبت به این موضوع تحقیق کرد. هزینه‌های زندگی و تحصیل در شهرها و ایالات مختلف استرالیا متفاوت است؛ که این موارد را باید بسته ‌به شرایط مختلف در نظر گرفت. دانشجویان باید بدانند که هزینه تحصیل و زندگی را بر اساس سطح تحصیلی که انتخاب می‌کنند، محل تحصیل یا کار، سیستم آموزشی و… متغیر خواهد بود.

هزینه تحصیل در شهرهای مختلف استرالیا

در هر یک از شهرهای استرالیا که پذیرش گرفتید، قبل از ورود هزینه‌های زندگی در آن‌‌ها را بررسی کنید. با این کار یک قدم جلوتر هستید و با آگاهی کامل اقدام خواهید کرد. فراموش نکنید که جمع ‌کردن اطلاعات دقیق و موثق از هزینه‌های تحصیل در شهرهای مختلف استرالیا و به ویژه شهری که در آن پذیرش گرفته‌اید، از ملزومات مهاجرت است. دانشجویان بین‌المللی مقیم استرالیا ماهانه به 1.400 تا 2.500 AUD استرالیا جهت اقامت، غذا و فعالیت‌های اجتماعی نیاز دارند. به‌‌خاطر داشته باشید، زمانی‌که برای ویزای دانشجویی در استرالیا اقدام می‌کنید باید به آفیسر ثابت کنید که منابع مالی لازم برای زندگی و تحصیل در این کشور را دارید. در ادامه میانگین بودجه مورد نیاز برای برخی از محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی استرالیا را مشاهده می‌کنید:

  • سیدنی: از 1900 AUD در ماه شروع می‌شود.
  • آدلاید: از 1300 AUD در ماه شروع می‌شود.
  • بریزبن: از 1400 AUD در ماه شروع می‌شود.
  • ملبورن: از 1500 AUD در ماه شروع می‌شود.
  • کانبرا: از 1400AUD در ماه شروع می‌شود.

هزینه تحصیل در استرالیا، مقصدی برای کسب زندگی بهتر

شرایط تحصیل در استرالیا

دریافت ویزای تحصیلی استرالیا نیازمند شرایط خاصی است تا بتوان با خیال راحت در یکی از مقاطع تحصیلی پذیرش گرفت. در ‌واقع برای واجد شرایط تحصیل بودن، همه دانشجویان بین‌المللی باید برای ویزای تحصیلی و دانشجویی درخواست دهند. این ویزا به شما فرصت تحصیل آسان را برای دانشجویان فراهم خواهد کرد تا بتوانند حداکثر پنج سال به‌صورت موقت و تمام وقت در یک موسسه معتبر تحصیل کنند. لازم به ذکر است که قیمت فعلی ویزای تحصیلی در استرالیا حدود 575دلار استرالیا است. این هزینه ممکن است بر اساس درخواست شما کمی متفاوت باشد؛ بنابراین به دانشجویان آینده‌نگر توصیه می‌شود تا حتما از طریق سایت سفارت این کشور تمام هزینه‌های ویزا و شرایط آن‌ها را سرچ و بررسی‌ کنند. از دیگر شرایط تحصیل در استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن سن قانونی و مشخص
  • ثبت نام در یک دوره تحصیلی مشخص و ارائه مدرک لازم
  • انجام اقدامات رفاهی برای افراد زیر 18 سال
  • بیمه درمانی کافی
  • در دست داشتن پول کافی برای اقامت
  • داشتن یک منبع درآمد موقت و واقعی

شهریه دانشگاه‌های استرالیا

تحصیلات دانشگاهی و عالی در استرالیا مانند یک تجارت بزرگ است که با صرف هزینه زیاد پس‌ از فارغ‌التحصیل‌ شدن کار مرتبط را به‌راحتی پیدا خواهید کرد. با توجه به اینکه میلیون‌ها جوان استرالیایی و همین‌طور مهاجران به‌دنبال یافتن موقعیتی مناسب برای تحصیل در این کشور هستند، این هزینه‌ها به حساب دانشگاه و دولت کشور استرالیا خواهد رفت و برای ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. اما هزینه تحصیل در استرالیا و دانشگاه‌های آن چقدر است؟

برای تحصیل در استرالیا به‌عنوان یک شهروند استرالیایی می‌توانید از 20 هزار دلار در سال تا 55 هزار دلار برای دوره کارشناسی پرداخت کنید. این نکته را باید ذکر کرد که در رشته‌هایی مانند علوم پایه یا هنر کمتر از 3 سال و در رشته‌هایی مانند حقوق و پزشکی به بیش ‌از 3 سال برای دریافت مدرک نیاز دارید. البته تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا کمی هزینه‌بردارتر است. این شرایط برای دانشجویان بین‌المللی کمی گران‌تر است، به‌طوری که باید هزینه‌ای برابر با 78 هزار دلار تا 300 هزار دلار برای این رشته‌ها آن هم در دوره کارشناسی پرداخت کرد. این هزینه‌ها شامل هزینه دانشگاه، بیمه، اقامت، خدمات درمانی و تغذیه می‌شوند. دانشجویانی که به تحصیل پزشکی در استرالیا مشغول هستند با ثبت نام اولیه مقدار بیشتری از این وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد. بر اساس سایت رسمی دولتی برای دانشجویان بین‌المللی، شهریه سالانه برای دانشجویان به قرار زیر است:

  • مدرک لیسانس: 20هزار دلار تا 45هزار دلار استرالیا
  • مدرک کارشناسی ارشد: 22هزار دلار تا 50هزار دلار استرالیا
  • مدرک دکترا: 20هزار دلار تا 42هزار دلار استرالیا

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

پزشکی از رشته‌های پرطرفدار و پردرآمد در دنیا است که بسیای از جوانان برای رسیدن به یک موقعیت مناسب در این رشته تلاش فراوانی می‌کنند. تحصیل در رشته پزشکی آن هم در استرالیا رویای جوانان زیادی است چرا که سیستم آموزشی عالی و تدریس باکیفیت و استاندارد دانشجویانی موفق و تحصیل‌کرده به جامعه تحویل می‌دهد. دانشگاه‌های ملبورن، سیدنی، موناش، نیو ساوت ولز و کوئینزلند از دانشگاه‌های مطرح و شناخته‌شده در زمینه علم پزشکی هستند که خدمات خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

یکی از رشته‌های پرطرفدار در استرالیا در میان دانشجویان بین‌المللی و داخلی دندانپزشکی است که این روزها بورس خوب و موفقی دارد. تحصیل دندانپزشکی در استرالیا هم مانند پزشکی هزینه‌های نسبتا سنگینی را به‌همراه دارد. هزینه دوره دکتری دندانپزشکی در کشور استرالیا برای یک سال به‌صورت تمام وقت بین 10هزار دلار در سال تا 76هزار دلار بین دانشجویان بین‌المللی و داخلی متغیر است. به‌طور کلی هزینه‌ها به قرار زیر مشخص شده‌اند:

  • دانشجویان مشترک‌المنافع با 55هزار دلار در سال
  • دانشجویان داخلی با 270هزار دلار در سال
  • دانشجویان بین‌المللی با 315هزار دلار در سال

هزینه تحصیل در استرالیا، مقصدی برای کسب زندگی بهتر

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند قبل از هر چیز باید شرایط و هزینه تحصیلدر استرالیا را به‌خوبی بررسی کنند تا در زمان ورود به این کشور با برنامه درست پیش روند. علاوه‌بر شهریه دانشگاه این هزینه‌ها به چند بخش تقسیم می‌شوند که در این جا به بررسی دقیق آن‌ها پرداخته شده است:

محل اقامت در استرالیا

هنگامی‌که به استرالیا می‌آیید گزینه‌های متعددی برای محل اقامت شما وجود دارند که برخی از این موارد شامل زندگی در خانه، آپارتمان، خانه‌های چند نفره، خوابگاه‌های موجود در محوطه دانشگاه و یا مسکن اجاره‌‌ای است. بسته به نوع اقامتی که انتخاب می‌کنید قیمت مکان مورد نظر می‌تواند بین 130 تا 600دلار در هفته متغیر باشد. ارزان‌ترین گزینه اقامت استفاده از امکانات محوطه دانشگاه مانند خوابگاه یا خانه‌های سازمانی به‌صورت خانوادگی است که بهترین گزینه به‌حساب می‌آید زیرا علاوه ‌بر اجاره کمتر، قبوض آب، برق و گاز هم با اجاره خانه حساب می‌شود. ذکر این نکته واجب است که هزینه تحصیل در استرالیا و زندگی در آدلاید بسیار کمتر از هزینه‌های سیدنی یا ملبورن است و ارزش پول بهتری را ارائه می‌دهد.

خرید وعده‌های غذایی در استرالیا

به‌طور معمول هزینه خورد و خوراک یک فرد در هفته چیزی مابین 80 تا 280دلار است که ممکن است برای برخی دانشجویان کمی سنگین به نظر برسد. بهترین کار این است که در روزهای تعطیل و زمانی‌که وقت کافی دارید در خانه آشپزی کنید تا در هزینه‌های جانبی و وقت خود به خوبی صرفه‌جویی کرده باشید.

هزینه حمل‌ونقل در استرالیا

استرالیا به‌عنوان کشوری بزرگ و توسعه‌یافته از سیستم حمل‌و‌نقل پیشرفته‌ای برخوردار است؛ بنابراین اگر اهل گشت‌وگذار هستید، رانندگی آسان‌ترین و بهترین نوع حمل‌و‌نقل است. فراموش نکنید که در این کشور مانند همه کشورهای دنیا حمل‌ونقل عمومی مقرون ‌به‌‌صرفه‌تر و در عین حال از کیفیت خوب و قابل توجهی برخوردار است. هزینه حمل‌و‌نقل عمومی یکی از بخش‌های هزینه تحصیل در استرالیا است که برای هر فرد در آن کشور بین 30 تا 70دلار در ماه تمام می‌شود

جمع بندی

استرالیا کشوری با آب‌وهوای استوایی و گرم است که تنوع زیست‌محیطی آن را به چشم‌اندازی زیبا و طبیعی تبدیل کرده است. رسیدن به این کشور برای اغلب دانشجویان و دانش‌آموزان به رویایی زیبا تبدیل شده است تا بتوانند زندگی تازه و موفقی را برای خود رقم بزنند. با استفاده از انواع بورسیه تحصیلی استرالیا می‌توان شانس خود مبنی بر رسیدن به دانشگاه‌های آن را امتحان کرد. هزینه تحصیل در استرالیا یکی از مسائل مهمی است که قبل از اقدام به مهاجرت باید مد نظر قرار داد؛ بنابراین سعی کنید تا با تحقیق بیشتر و مراجعه به مراکز معتبری مانند موسسه مای آرمان از جزییات این موضوع مطلع شوید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هزینه تحصیل در استرالیا، مقصدی برای کسب زندگی بهتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *