آیا باتری آیفون با قاب و کاور نامناسب خراب می شود ؟

آیا باتری آیفون با قاب و کاور نامناسب خراب می شود ؟

اگر باتری آیفون شما به سرعت خالی میشود، عوامل متعددی میتواند عامل آن باشد. برای بررسی دلیل خالی شدن باتری ایفون از سلامت باتری خود در تنظیمات گوشی شروع کنید. ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد. در حالی که موارد زیادی وجود دارد که میتواند به طور معمول دلیل زود خالی شدن باتری ایفون را توضیح دهد ، گاهی اوقات ممکن است گوشی شما به طور غیرمنتظره شروع به تخلیه سریع باتری کند. در چنین شرایطی ممکن است متوجه شوید که آیفون “گرم می شود” وقتی که گوشی را لمس میکنید گرم است و باتری تنها در عرض چند ساعت خالی میشود. اگر این مورد برای گوشی شما غیرعادی است، آن را خاموش کنید، چند دقیقه صبر کرده و مجدداً آن را راه اندازی کنید. چنین امری میتواند یک نقص نرم افزاری را برطرف کند و گوشی را به حالت عادی بازگرداند.

چرا آیفون بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمیشه؟

دلیل خالی شدن باتری ایفون شاید به خاطر برنامه هایی باشد که بروزرسانی نکرده‌‎اید. مشکل استفاده‌ی بیش از حد از انرژی باتری توسط برنامه های مختلف به راحتی با بروزرسانی آنها قابل حل است. چرا که در برخی از  موارد اگر برنامه‌ها بروز باشند، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند. به عبارت دیگر، برنامه های بروز نشده میتوانند باتری شما را تخلیه کنند. برای اطمینان از به روز بودن برنامه ها App Store را اجرا کنید و روی نماد حساب خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. اگر برنامه‌ها نیاز به بروز‌رسانی دارند، روی گزینه «بروزرسانی همه» در بخش «بروزرسانی‌های در انتظار» ضربه بزنید.

باید بگوییم بهینه سازی عمر باتری در نحوه شارژ شدن گوشی آیفون تاثیر دارد. مطالعات نشان می دهد باتری های لیتیوم پلیمری و لیتیوم یونی عمر مفید بسیار بالایی دارند. زمانی گوشی آیفون سریع شارژ می شود که درصد شارژ آن 80 تا 100 باشد. هنگامی که گوشی بین 30 تا 80 درصد باشد فشار زیادتری به باتری وارد می شود. معمولا اپل این عدد را بسیار بالا و حداکثر درصد شارژ می داند. به خصوص زمانی مواقعی که از گوشی استفاده نمی شود. بررسی دمای باتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است بدانید یکی از مهم ترین اشتباهاتی که صاحبان آیفون انجام می دهند،  شارژ کردن گوشی تا 100 درصد می باشد. مطالعات مختلف نشان می دهد اگر شارژ باتری گوشی را بین 30 تا 80 درد نگه دارید باتری گوشی شما مناسب ترین عملکرد را دارد. در واقع اگر باتری آیفون شما یک باتری لیتیوم یونی باشد و به 100 درصد برسد، عمر آن خیلی زود تمام می شود.

آیا قاب آیفون باعث داغ شدن بیش از حد گوشی‌ها می‌شوند ؟

قاب‌های آیفون خود باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما نمی‌شوند، این معمولاً نتیجه استفاده طولانی‌مدت یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. با این حال، توصیه می شود در صورتی که گوشی شما واقعاً داغ شد، قاب خود را بردارید، زیرا احتمالاً بدون قاب می تواند به طور موثرتری خود را خنک کند.

تلفن‌ها زمانی بیش از حد گرم می‌شوند که ذرات آن‌ها دارای سطوح بالاتری از انرژی جنبشی نسبت به حالت عادی باشند. اساساً، هرچه بیشتر از تلفن همراه خود استفاده کنیم، برخوردهای بین الکترون ها و یون های مثبت (که انرژی جنبشی ایجاد می کند) بیشتر می شود. جدیدترین گوشی‌های هوشمند بیشتر داغ می‌شوند، زیرا بسیار پرقدرت هستند!

تلفن ها وسایل الکترونیکی هستند که برای استفاده های سنگین طراحی شده اند. آنها گرمای زیادی تولید می کنند و مهندسان نمی خواهند تلفن ها به طور منظم بیش از حد گرم شوند. ممکن است تصور کنید که گوشی ها دارای فن یا دریچه یا چیزهای دیگری هستند که آنها را خنک نگه می دارد. در واقع اینطور نیست. در عوض، تلفن ها با خنک کننده غیرفعال طراحی شده اند. که از طریق دو مفهوم کار می کند.

اولاً، گوشی‌ها دارای فلزاتی هستند که به صورت استراتژیک در سرتاسر طراحی قرار گرفته‌اند. این فلزات گرما را از قسمت های مهم گوشی دور می کنند تا توسط بدنه آزاد شود.

دوم، پوسته های تلفن برای تبادل گرما با هوا و تابش گرما از تلفن طراحی شده اند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا باتری آیفون با قاب و کاور نامناسب خراب می شود ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *