آنچه که باید در مورد کولر گازی گری بدانیم

آنچه که باید در مورد کولر گازی گری بدانیم

شرکت سازنده کولر گازی گری

کولر گازی گری به خاطر تکنولوژی و کیفیت بسیار بالای آن اصالتا آمریکایی می‌باشد. اما به دلیل این‌که نیروی کار هزینه بالایی دارد، ساخت کولر گازی گری به چین واگذار شده است. شرکت گری عملکرد بسیار خوبی در تولید سیستم‌های تهویه دارد و همچنین تنوع محصولاتش زیاد می‌باشد. هم اکنون شرکت گری محصولات خود را به 200 کشور در سرتاسر دنیا صادر می‌کند و در عرضه سیستم‌های تهویه جز بهترین کارخانه‌ها محسوب می‌شود. کولرهای گازی بهترین محصولات این شرکت می‌باشند که در انواع مختلفی مانند کولر گازی ایستاده، داکت، دیواری و پرتابل طراحی و تولید می‌شوند. در این متن قصد داریم به معرفی کولرهای گازی گری بپردازیم.

انواع کولر گازی گری

کولر گازی گری به دو دسته تقسیم می‌شوند که در زیر به معرفی آن‌ها می پردازیم.

  • کولر گازی اسپلیت
  • کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی یک وسیله سرمایشی است که وظیفه خنک کنندگی را بر عهده دارد. در واقع کولر گازی هوای گرم اطراف را می‌گیرد و کار آن تبدیل هوای گرم به هوای سرد می‌باشد. هر کدام از این وظایف در کولر گازی بر عهده قطعاتی است که در ادامه در مورد آن‌ها بحث می‌کنیم.

کولر گازی گری و اجزای تشکیل دهنده آن

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • اپراتور

وظیفه کمپرسور فراهم آوردن گاز مبرد است و وظیفه کندانسور خنک کردن گاز مبرد می‌باشد. یک نوع گاز به اسم مبرد در کولر گازی گری وجود دارد که توسط کمپرسور فشرده می‌شود و سپس گرمایی را که از محیط گرفته پس می‌دهد. این گاز به مایع تبدیل شده و بعد از آن به وسیله کندانسور خنک می‌شود و این فرایند باعث سرد شدن محیط می‌شود. تا زمانی که گاز فاسد شود کار تبدیل مایع به گاز ادامه پیدا می‌کند. مبرد به معنای سرمازا می‌باشد که در اکثر وسایل سرمایشی قرار دارد و مهم ترین قسمت کولر است.

در واقع وظیفه اصلی در کولر گازی گری بر عهده کمپرسور می‌باشد به همین دلیل به آن قلب کولر گازی می‌گویند. این قطعه در قسمت خارجی کولر وجود دارد. کمپرسور انواع متفاوتی دارد از جمله کمپرسورهای روتاری، کمپرسورهای پیستونی و کمپرسورهای اسکرال. هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و تعمیرات متفاوتی دارد، به همین دلیل با توجه به نوع آب و هوا در جنوب و شمال کشور باید در انتخاب آن‌ها توجه کرد.

کولر گری با کمپرسور پیستونی برای مناطق گرمسیر مناسب می‌باشند و مزایایی مانند قیمت مناسب و تعمیرکاران متخصص زیادی دارد. کمپرسور اسکرال مزایای بسیاری دارد که عبارتند از: طول عمر بالا، کم مصرف و کم صدا می‌باشند. اما کمپرسور روتاری برای مناطق سردسیر مناسب هستند که صدای کم و مصرف برق بالایی دارند.

انواع مدل کولر گازی گری

 

کولر گازی گری و انواع مدل‌های آن

 

  • کولر گازی گری مدل ایستاده

این کولر گازی به دو دلیل، یکی ظرفیت بالای موتور و دیگری منحصر به فرد بودن آن مشتریان و خریداران زیادی دارد. همچنین در مکان‌های شلوغ و بزرگ مثل مراکز خرید و ترمینال‌های بزرگ مناسب است. موتور این مدل کولر گازی از نوع اسکرال و روتاری می‌باشد و گاز آن نیز مرغوب می‌باشد. به همین دلیل در هر شرایط آب و هوایی می‌توان از آن استفاده کرد. سیستم آن به گونه‌ای است که حتی در مدت زمان کم، هوای مطبوع و خنک آن را متوجه خواهید شد. این کولر گازی بیشترین میزان بازدهی را با کمترین میزان مصرف برق به شما می‌دهد. کولر گازی‌های این شرکت می‌توانند هوای گرم و سرد را به راحتی در اختیار شما قرار دهند. همچنین برق مصرفی این کولرها می‌تواند تک فاز یا سه فاز باشد.

  • کولر گازی گری مدل پرتابل
بیشتر بخوانید  بررسی مزایا و معایب کولر گازی اجنرال

این کولر گازی هم مانند دیگر محصولات شرکت گری دارای زیبایی خاصی است که به خاطر وزن کم آن نسبت به دیگر کولرها، ظرفیت پایینی دارد. همچنین به دلیل صدای بسیار کم آن، مورد توجه افرادی است که در آپارتمان‌ و ساختمان های چندین طبقه زندگی می‌کنند چرا که هیچ گونه مزاحمتی برای دیگر افراد ایجاد نمی‌کنند.

  • کولر گازی گری مدل دیواری

این کولر گازی ظاهری بسیار شیک و عالی دارد که وقتی در یک محیط مناسب قرار بگیرد، مکانی زیبا و دنج فراهم می‌کند. همچنین با داشتن فیلتر تهویه هوا از بوی نامطبوع به اطراف جلوگیری می‌کند. از این کولر گازی می‌توان در هر نوع مکان و محیطی استفاده کرد. در هنگام خرید اکثرا افراد به دنبال کولر گازی هستند که ظرفیت خنک کنندگی بالایی دارند و احساس می‌کنند هر چقدر ظرفیت آن بیشتر باشد بهتر است. اما باید با توجه به مکانی که کولر در آن قرار می‌گیرد خریداری کنیم.

  • کولر گازی گری مدل اسپلیت

این نوع کولر گازی‌ها از دو قسمت ساخته شده‌اند که یک قسمت آن خارجی و قسمت دیگر داخلی می‌باشد. همان طور که در بالا گفته شد این کولرها با تبدیل مایع به گاز موجب خنک شدن محیط می‌شوند. همچنین به دلیل داشتن ترموستاتی که در این کولرها قرار دارد، می‌توانند به صورت اتوماتیک محیط را روی درجه دلخواه خنک کنند. کولر گازی اسپلیت دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌باشد.

کولر گازی گری مدل ایستاده

کولر گازی گری و نکاتی که باید در هنگام خرید آن بدانیم

کولرهای برند گری دارای کیفیتی بسیار عالی هستند که مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. یکی از ویژگی‌های این کولرها میزان صدای آن‌ها می‌باشد، به دلیل استفاده از قطعات مرغوب و بادوام صدای کمی دارند. از دیگر مشخصات می‌توان به توان مصرفی برق آن‌ها اشاره کرد که به دلیل تکنولوژی پیشرفته،میزان برق مصرفی این کولرها در هنگام استفاده بسیار کم و مقرون به صرفه می‌باشد. اکثرا گرید انرژی کولر گازی گری ++A و +++A می‌باشد، بنابراین از لحاظ مصرف انرژی خیال مصرف کننده راحت است.

در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مصرف انرژی کمتر، از نظر هزینه‌های تمام شده بسیار مهم می‌باشد. کولر گازی گری در این مورد بسیار خوب عمل کرده است. همچنین لازم است بدانید که در کولر گازی هرچه مصرف انرژی کمتر باشد، به صورت مستقیم بر روی عملکرد بهتر آن تاثیر می‌گذارد. همچنین نکته ای که در هنگام خرید این کولر گازی به آن توجه کرد، این است که باید محل قرار دادن کولر را در نظر گرفت. برای مثال اگر مکانی که قرار است کولر را در آنجا قرار دهید بزرگ باشد و کولری که شما می‌خرید دارای موتور متوسطی باشد همیشه مجبورید که کولر را در حالت زیاد بگذارید و این کار باعث فشار آمدن به موتور کولر و خراب شدن آن می‌شود. همه مدل‌های کولر گازی گری برای کمپرسور دارای گارانتی 5 ساله و برای سایر قطعات دارای گارانتی 18 ماه می‌باشد.

 

برند کولر سازی گری

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آنچه که باید در مورد کولر گازی گری بدانیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *