آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

اگر مرورگر وب موزیلا فایرفاکس شما ب دارای یک نوار ابزار ناخواسته است، صفحه اصلی آن بدون اجازه شما تغییر کرده است یا نتایج جستجوی شما در موتور جستجویی که هرگز انتخاب نکرده اید ظاهر می شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دکمه تنظیم مجدد مرورگر بروید.

بسیاری از نرم افزارهای قانونی، به ویژه نرم افزارهای رایگان، هنگام نصب، به افزونه های شخص ثالثی که از مرورگر ربوده می شوند، که به عنوان افزونه نیز شناخته می شوند، ضربه می زنند. ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر این مخرب های مزاحم، بازنشانی کامل مرورگر است.

ریست کردن فایرفاکس

دو راه برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید فایرفاکس را به‌گونه‌ای «رفرش» کنید که افزونه‌ها و تم‌هایی را که ممکن است نصب کرده باشید حذف کنید. تنظیمات برگزیده شما، از جمله صفحه اصلی و موتور جستجو را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی می کند.

راه دیگر راه اندازی مجدد فایرفاکس در حالت ایمن است که به طور موقت افزونه ها و تم ها را غیرفعال می کند، اما حذف نمی کند. این بر ترجیحات شما تأثیری نخواهد گذاشت، بنابراین اگر یک برنامه بالقوه ناخواسته صفحه اصلی و موتور جستجوی شما را ربوده باشد، آنها به همین شکل خواهند ماند.مراحل زیر برای نسخه های ویندوز، مک و لینوکس فایرفاکس یکسان است.

مراحل راه اندازی مجدد فایرفاکس

1-روی آیکون سه نقطه در سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید.

آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

2-Help در کنار نماد علامت سوال در پایین منوی کشویی ظاهر شده را انتخاب کنید

آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

3-Troubleshooting Information را در منوی کشویی  انتخاب کنید.

آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

با دو گزینه روبرو خواهید شد. می‌توانید به طور کامل فایرفاکس را بازنشانی کنید، اما افزونه‌ها، تم‌ها، تنظیمات برگزیده و سفارشی ‌سازی‌های شما حذف خواهند شد. نشانک های شما برگه های باز و رمزهای عبور ذخیره شده باید باقی بمانند. اگر این همان کاری است که می خواهید انجام دهید، به مرحله 4 در زیر بروید.

یا می ‌توانید فایرفاکس را در حالت Safe Mode در حالی که افزونه‌ها به طور موقت غیرفعال هستند، مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. به مرحله 5 زیر بروید.

4-روی Refresh Firefox کلیک کنید تا افزونه ها پاک شوند، سپس دوباره روی Refresh Firefox در کادر ایجاد شده کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  موزیلا فایرفاکس

آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

5-روی Restart with Add-Ons Disabled کلیک کنید، سپس روی Restart در کادر ایجاد شده کلیک کنید.

آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

اگر راه اندازی مجدد در حالت ایمن باعث می شود فایرفاکس آنطور که باید به نظر برسد، باید یک افزونه مشکل ساز را حذف کنید. دوباره روی منو کلیک کنید و به پایین بروید و به Add-Ons بروید. افزونه‌ای که به نظر میرسد مشکل ‌ساز است را پیدا کنید و آن را حذف کنید.

می‌توانید «about:addons» را در نوار آدرس فایرفاکس تایپ کرده و کلید Enter یا Return را در صفحه ‌کلید خود بزنید.

اگر حالت ایمن فایرفاکس را به همان شکلی که می‌ خواهید بازیابی نمی ‌کند، قبل از شروع بازنشانی کامل، ممکن است بخواهید تنظیمات خود را به صورت دستی تغییر دهید.

روی منو کلیک کنید و به گزینه‌ها بروید یا «about:preferences» را در نوار آدرس تایپ کنید و Enter/Return را بزنید. سپس روی Home در نوار پیمایش سمت چپ کلیک کنید و «برگه‌های جدید» را ویرایش کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش ریست کردن موزیلا فایرفاکس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *