آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

اگر دستگاه‌های سخت‌افزاری در ویندوز 11 مانند ، کارت‌های ویدئویی، چاپگرها یا سایر لوازم جانبی به درایورهای جدید یا بروز شده نیاز دارند، نصب آنها معمولاً آسان است. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه درایورهای جدید بر روی ویندوز 11 نصب کنید. البته معمولاً نیازی به به روز رسانی درایورها ندارید.

بروزرسانی رایورهای ویندوز 11

قبل از اینکه به بروزرسانی درایورها بپردازیم، بیایید در مورد اینکه چه زمانی نیازی به به روز رسانی درایورهای سخت افزار خود در ویندوز 11 ندارید صحبت کنیم. معمولاً، شما نباید درایورهای خود را بروز کنید، مگر اینکه درایور کارت گرافیک را بروز کنید یا بدانید که بروز رسانی درایورها این کار را انجام می دهد. مشکلی را که با آن مواجه شده اید برطرف کنید.

اگر دستگاه‌های شما بخوبی کار می‌کنند، بروزرسانی درایور می‌تواند با ایجاد یک تغییر آزمایش‌نشده در سیستم شما، چیزی را به شکلی غیرمنتظره خراب کند. همانطور که گفته می شود، “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید.”

ایمن ترین راه برای به روز رسانی درایورهای ویندوز 11

هنگام جستجوی به روز رسانی درایورها، مهم است که بدانید ویندوز به طور خودکار بسیاری از درایورها را با Windows Update که در ویندوز 11 تعبیه شده است به روز نگه می دارد. ویندوز معمولاً دفعه بعد که رایانه شخصی خود را به روز می کنید به طور خودکار از آنها مراقبت می کند.

علاوه بر این، برخی از به‌روزرسانی‌های درایور به‌عنوان «به‌روزرسانی‌های اختیاری» در Windows Update ارائه می‌شوند. ما (و مایکروسافت) نصب این به‌روزرسانی‌ها را توصیه نمی‌کنیم، مگر اینکه بخواهید مشکل شناخته شده خاصی را با دستگاهی حل کنید. اما، اگر مشکلی دارید، ارزش بررسی وجود به‌روزرسانی اختیاری را دارد. برای انجام این کار، تنظیمات را با فشار دادن Windows+i باز کنید. در تنظیمات، روی «Windows Update» در نوار کناری کلیک کنید، سپس «گزینه‌های پیشرفته» را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

در Advanced Options، به پایین بروید و روی «Optional Updates » کلیک کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

در آپدیت‌های اختیاری، روی سرصفحه بخش «Driver Updates » سپس تیک کنار هر درایوری که می خواهید بروز کنید را بزنید. وقتی کارتان تمام شد، روی «Download & Install » کلیک کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

ویندوز درایورهایی را که انتخاب کرده‌اید نصب می‌کند و در صورت لزوم، از شما می ‌خواهد که کامپیوتر را راه‌اندازی مجدد کند. پس از راه‌اندازی مجدد، می‌توانید با درایوهای ‌روزرسانی شده بروید. با این حال، هر درایوری را در Windows Update پیدا نخواهید کرد. در این صورت، بخش زیر را ببینید.

دانلود دستی درایورهای به روز شده ویندوز 11

مواقعی وجود دارد که باید آپدیت هایی مانند کارت گرافیک را که Windows Update پوشش نمی دهد، بروز کنید. در این صورت، بهترین گزینه این است که سایت رسمی سازنده دستگاه را بیابید. سپس به دنبال بخش «Support » باشید و «downloads »، «updates » یا «drivers » را برای دستگاه خود جستجو کنید.

هنگامی که یک بسته درایور قابل اعتماد را از سازنده دستگاه خود دانلود کردید، آن را استخراج کنید و به دنبال یک برنامه “Setup” یا “Install” برای اجرا بگردید. آن را اجرا کنید و معمولاً درایور بروز رسانی به طور خودکار نصب می شود و سپس راه اندازی مجدد را درخواست می کند. پس از راه اندازی مجدد رایانه ، درایورهای جدید شما آماده راه اندازی هستند.

در مورد درایورهای GPU از NVIDIA، AMD یا Intel، برنامه برروزرسانی درایور ممکن است ابزاری مانند GeForce Experience (برای سخت‌افزار NVIDIA) نصب کند که بروزرسانی سریع درایورها را در آینده فعال می ‌کند. با استفاده از آن برنامه می توانید درایورهای GPU خود را از یک منبع قابل اعتماد به هنگام آمدن بازی های جدید بروز کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی 3 راهکار برای تغییر سرور DNS در ویندوز 11

بر‌وزرسانی دستی درایورها با Device Manager در ویندوز 11

در نهایت، می‌توانید از Device Manager برای تغییر یا برروزرسانی درایورها در ویندوز 11  نیز استفاده کنید، اما اکثر افراد نیازی به انجام این کار ندارند. برای شروع، Device Manager را باز کنید: روی  Start کلیک کنید و Device manager را جستجو کنید، سپس روی لوگوی Device Manager در نتایج کلیک کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

در پنجره Device Manager، لیست دستگاه های نصب شده روی رایانه شخصی را می بینید و دستگاهی را که می خواهید درایور آن را بروز کنید، پیدا کنید. روی آن کلیک راست کرده و «Update Driver» را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

پنجره “Update Drivers” که ظاهر می شود، دو انتخاب دارید.

Search automatically for drivers: انتخاب این گزینه برای جستجوی خودکار برای درایورها است که باعث می شود که ویندوز درایورهای سازگار را در ویندوز جستجو کرده و آنها را به صورت خودکار نصب کند.

Browse my computer for drivers: این گزینه به شما امکان می دهد مکان درایورهای جدیدی را که می خواهید نصب کنید، به صورت دستی مشخص کنید. اگر قبلاً درایورها را از وب‌سایت سازنده دانلود کرده‌اید یا می‌خواهید درایورها را از سی دی نصب کنید، اما برنامه نصب درایور وجود ندارد یا به درستی کار نمی‌کند، می‌تواند برایتان مفید باشد.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

اگر گزینه اول، «جستجوی خودکار برای درایورها» را انتخاب کنید، ویندوز فایل های درایور سیستم شما را اسکن می کند و به دنبال درایورهای بروز شده دستگاه می گردد. اگر آنها را پیدا کرد، آنها را نصب می کند و از شما می خواهد که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر نه، «بهترین درایورها برای دستگاه شما که قبلاً نصب شده اند» را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله، می‌توانید با کلیک کردن روی «جستجوی درایورهای بروزشده در Windows Update» که Settings > Windows Update menu را باز می‌کند، جستجوی خود را ادامه دهید. در غیر این صورت، روی « Close» کلیک کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

اگر «Browse my computer for drivers» را انتخاب کنید، می‌ توانید با کلیک کردن روی دکمه «Browse» و دنبال کردن مراحل روی صفحه، محلی را که می ‌دانید فایل‌های درایور جدید در آن قرار دارند جستجو کنید. یا می توانید روی ” Let me pick from a list of available drivers on my computer ” کلیک کنید تا از لیست درایورهای موجود، انتخاب کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

حالا ویندوز فهرستی از درایورهای سازگار را که می‌ توانید برای دستگاه انتخاب کنید، به شما ارائه می‌دهد. یک مورد را در لیست انتخاب کنید و روی ” Next ” کلیک کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

اگر می‌ بینید «بهترین درایورها برای دستگاه شما قبلاً نصب شده‌اند»، بروزرسانی لازم نیست. می‌توانید Device Manager را ببندید و کارتان تمام است. در غیر این صورت اگر درایور جدیدتر از درایور قبلی باشد نصب می شود. پس از آن، ویندوز از شما می خواهد که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. روی « Yes » کلیک کنید.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

حالا وقتی دوباره وارد سیستم شوید، درایورهای جدید شما فعال خواهند بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش آپدیت درایورهای ویندوز 11

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *