آمار جدید از کاهش فروش مک بوک های اپل خبر داد

مک

لپ تاپ و کامپیوتر های مک، از زمان تولید تا کنون خیلی پر طرفدار نبودند. اما آماری که گاتنر در اختیار ما قرار داده نشان می دهد فروش این محصولات در نیمه دوم سال به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس آمار اعلام شده درآمد شرکت اپل از نوت بوک های مک مبلغی حدود 4,613 میلیون دلار در امسال بوده در حالی که در همین زمان در سال گذشته فروشی حدود 4,886 میلیون دلار بوده است. این کاهش فروش برای مسئولین شرکت اپل اصلا خوشایند نیست.

از سویی این کاهش در فروش تولید محصولات و لپ تاپ ها نیز تاثیر گذاشته و رشد تولید آن ها 5.6 درصد نسبت به سال گذشته کم شده است و این امر نشان دهنده کاهش استقبال و طرفداران مک های اپل است.

البته باید اشاره کرد که تنها شرکت اپل با این مشکل روبرو نبوده و سایر شرکت ها از جمله ایسوس , دل , لنوو , و ایسر نیز در چنین شرایطی قرار دارند , تنها شرکتی که آمار ها پیشرفت آن را نشان می دهند , شرکت اچ پی بوده که نسبت به سال گذشته با افزایش رشد 4.4 درصدی همراه می باشد.

اقتصاد دانان و روسای این کمپانی ها معتقدند علت این کاهش چشم گیر در تمامی برند ها , تمایل افراد به خرید گوشی های هوشمند و تبلت و فلبت هایی است که امکاناتی مشابه لپ تاب و نوت بوک دارند. این موضوع برای تولید کنندگان گوشی های هوشمند و لپ تاپ چالش بر انگیز شده است. قطعا در آینده ای نزدیک باید شاهد مک بوک هایی باشیم که امکان برقراری ارتباطات تلفنی را نیز داشته باشیند تا بتوانند دوباره کاربرانی را جذب خود نمایند در غیر این صورت بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که کماکان از همین گوشی ها و فبلت های هوشمند استفاده کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هشدار اپل به کاربران آیفون 5

نظرات در مورد : آمار جدید از کاهش فروش مک بوک های اپل خبر داد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *