آشنایی با یک نرم افزار امنیتی در ویندوز

Microsoft Defender
Microsoft Defender
Microsoft Defender

امروز با یک نرم افزار ضد بد افزار آشنا خواهیم شد ، نرم افزاری برای مقابله با ویروس ها و بد افزار ها ، این نرم افزار ویندوز دیفندر نام دارد که بصورت پیش فرض در ویندوز های سون و ویستا در ویندوز نصب شده است ، ویندوز دیفندر یک آنتی اسپایر است که قادر است از کامپیوتر شما در برابر حملات و خطرات محافظت نماید این نرم افزار در ویندوز XP نصب نشده است و برای نصب آن باید آن را از اینترنت دانلود و نصب نمایید.

این نرم افزار کامپیوتر شما را اسکن کرده و بد افزار های موجود را پاک یا قرنطینه می نماید . این نرم افزار قابلیت آپدیت خودکار می باشد و شما با تنظیم آن می توانید به آسانی آنرا بروز رسانی کنید ، یکی از قابلیت های این نرم افزار این است که با انجام تنظیمات خاص می توانید اسکن کامپیوترتان را بصورت خودکار تنظیم نمایید و ویندوز دیفندر در زمان های تنظیم شده از طرف شما کامپیوترتان را اسکن می کند و آنرا از وجود ویروس ها و بد افزار ها  پاک می نماید.

Microsoft Defender
Microsoft Defender

یکی از دیگر تنظیمات این نرم افزار این است ، که شما با تنظیم آن می توانید سطح امنیت آنرا بصورت متوسط قوی و ضعیف تنطیم نمایید تا امنیت کامپیوترتان بر اساس نیاز شما کنترل گردد. اين نرم افزار که ساخت کمپانی مايكروسافت است  ابزار هاي پيشرفته و جالبي براي شناسايي بد افزار ها را دارا می باشد كه مي تواند اطلاعات زيادي درباره برنامه هاي استارت آپ ویندوز ، نرم افزار های در حال اجرا، نرم افزار هاي متصل به شبكه و اینترنت ، نرم افزار هاي رابط براي اتصال به اينترنت را به شما نشان دهد.

با این توانایی های ویندوز دیفندر هر نرم افزاري كه از طريق آن به اينترنت متصل مي شويد يا نرم افزار هايي كه خود به اينترنت متصل مي شوند را اسکن کرده و شما را مطلع می کند و به دلیل اینکه این نرم افزار ساخت خود کمپانی مايكروسافت است تشخيص نرم افزار هايي كه بوسيله مايكروسافت توليد نشده اند ولي خود را اينگونه جا زده اند ساده تر است با این امکانات می توانید بدافزار ها را شناسایی و حذف نمایید.

بیشتر بخوانید  نحوه فعال و غیرفعال کردن حالت فوکوس در ورد

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست ، ویندوز دیفندر با اینکه یک آنتی اسپایر و نرم افزار امنیتی می باشد ، اما به هر حال نمی تواند با شرکت های امنیتی که تخصصشان در این حوزه است رقابت نماید ، اما مایکروسافت در تلاش است این نرم افزار را بهینه و قدرتمند نماید . تا حالا از این نرم افزار استفاده کردید؟ نظر شما راجع به این نرم افزار امنیتی چی هست ؛ منتظر نظرات شما عزیزان هستیم. شما از چه آنتی ویروسی استفاده می کنید؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با یک نرم افزار امنیتی در ویندوز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *