آشنایی با تعمیر موبایل و موارد مرتبط آن

امروزه تعمیر موبایل و تبلت یکی از مشاغل مهم و حساس محسوب می شود، چرا که گوشی موبایل و تبلت  یکی از ضروری ترین و پر کار برد ترین وسایل هر فرد به شمار می رود و هر شخصی با هر شرایط سنی از آن استفاده می کند. هنگامی که استفاده از یک وسیله بسیار زیاد باشد این طبیعی است که به علت معیوب و غیر فعال شدن آن نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کند.  حتما تا به حال برای همه ما این مشکل بوجود آمده است که دستگاه موبایل یا تبلت مان خراب شده و نیاز به تعمیر اساسی پیدا کند.

با تمام این تفاسیر ما باید گوشی موبایل خود را  به تعمیر کاری بسپاریم که هم مورد اطمینان باشد و برای مشتریان خود ارزش قائل شود و هم با هزینه کم و مناسب ، گوشی موبایلمان را حرفه ای تعمیر کند. تعمیرات تخصصی موبایل و تبلت کار پیچیده و در عین حال برای کسی که به این شغل علاقه داشته باشد بسیار شیرین است .

رایج ترین تعمیرات

اکثر خرابی ها و معایب گوشی های موبایل و تبلت که نیاز به تعمیرات اساسی دارند شامل: ضربه خوردن، پرت شدن از ارتفاع، آب خوردگی ، استفاده از شارژرها و پاور بانک های غیر فابریک و اورجینال و…… که تمامی این مسائل باعث اشکالات در زمینه سخت افزاری مانند لاجیک برد و به وجود آمدن ایرادات الکترونیکی و مکانیکی گوشی های موبایل می شوند. زمانی که این مشکلات رو در موبایل و تبلت خود مشاهده کردید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که  به یک مرکز تعمیرات تخصصی گوشی موبایل و تبلت  مراجعه کنید تا آن را به صورت حرفه ای تعمیر کنند.

مهم ترین خدمات تعمیرات

تعمیر تخصصی صفحه نمایش (ال‌سی‌دی) و تعویض گلس گوشی موبایل

یکی از بیشترین تعمیرات گوشی موبایل ، تعمیر در قسمت صفحه نمایش و گلس شکسته و معیوب آن است که تعویض گلس به دو شرط بستگی دارد:

  1. تصویر بر روی گوشی موبایل داشته باشیم و پیکسل همه قسمت های صفحه نمایش سالم و نسوخته باشند .
  2. زمانی که تاچ ال سی دی را لمس می کنیم تاخیر نداشته باشد و بتوانیم تمام صفحه نمایش را به راحتی لمس کنیم.

هنگامی که دو شرط ذکر شده وجود داشته باشد می توان در سریع ترین زمان و کمترین هزینه، بدون آنکه تاچ و ال سی دی اصلی گوشی تعویض گردد، گلس گوشی موبایل را تعویض و تاچ و ال سی دی را تعمیر کرد. این کار با استفاده از چسب  OCA وهمچنین به وسیله دستگاه لمینت‌ُ، در یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل  قابل انجام است.

باتوجه به موارد فوق باید بیان داشت که تعمیر موبایل به اشکال مختلفی صورت می گیرد.

آموزش تعمیرات تخصصی موبایل و تبلت

یکی از  فوق العاده ترین کارهایی که می توان در یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل انجام داد، آموزش این حرفه پر طرفدار است. چرا که تعمیرات در بخش سخت افزار و نرم افزاری موبایل و تبلت ، یکی از پولساز ترین و پر درآمد ترین بخش های حوزه فناوری و الکترونیک است.  بیشترین ایراداتی که گوشی های موبایل پیدا می کند در بخش سخت افزاری آنها می باشد و علاقه مندان و هنر جویان در این زمینه می توانند با آموزش دیدن فوق تخصصی در این زمینه، تمامی گوشی های موبایل با هر برندی را به راحتی عیب یابی کرده و آن را تعمیر کنند و به درآمد مطلوب و مطمئن در این زمینه دست یابند.

موارد آموزش سخت افزاری موبایل

تعمیرات تخصصی موبایل و تبلت در بخش سخت افزاری آن شامل 8 مورد است که در پایین به آنها اشاره می کنیم:

  • تئوری الکترونیک
  • عیب‌یابی برد معیوب
  • نقشه‌خوانی سخت‌افزار موبایل
  • نرم‌افزار موبایل
  • تعویض قطعات موبایل
  • تعمیرات تخصصی موبایل
  • کار با ابزار دقیق تست و تعمیر
  • کار در محیط واقعیَ

 

تعمیر موبایل نیاز به تخصص خاص خود است و نمی توان هر فردی را به عنوان تعمیرکار موبایل دانست. برای یادگیری باید آموزش های موردنظر را فراگرفت تا بتوان به سهولت مشکلات سخت افزاری موبایل ها را برطرف نمود. به طور کلی تعمیر موبایل یا تبلت چندان حرفه ساده ای نبوده و نیاز است تا تخصصی در این زمینه کسب کرد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با تعمیر موبایل و موارد مرتبط آن

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مطالب خوبی دارین
    من هر مطلبی از سایتتون که نیاز داشتم
    مطالعه کردم
    تمام اطلاعاتی که راجع به اون مطلب میخواستم را بهم رسوند
    از مزیت های سایتتون کامل و جامع وشسته و رفته بودن مطالبتون هست
    ممنون از سایت خوبتون امیدوارم عمواره موفق باشید و همیشه بدرخشید

    این سایت منه sayaland.com
    اگر امکانش هست لطفا کمک کنید منم فروشم بره بالا
    اگر تمایل داشتین میتونیم تبادل لینکم انجام بدیم