گرانترین پول دنیا ( بیت کوین ) در ایران

بیت کوین

بیت کوین : در بازار ارزهای الکترونیکی پول هایی وجود دارد که هر واحد آن ها 14 میلیون تومان فروخته می شود! شاید تاکنون این موضوع را نشنیده باشید و برای شما کمی بعید و غیر ممکن به نظر برسد. اما این پول ها به این دلیل به وجود آمده اند که انحصار خرید و فروش ارزهای جهانی از دسترس بعضی از کشورها در بیایند و یک سیستم فرامرزی در این زمینه ایجاد گردد که در هر نقطه از دنیا اگر بخواهید خریدی انجام دهید بتوانید از این پول ها استفاده نمایید. مثلا اگر بخواهید از سایت آمازون خرید کنید، از این پول ها استفاده نمایید.

پول های الکترونیک تفائتی که با پول های معمولی دارند این است که هیچ کس این پول ها را تحت کنترل خود قرار نمی دهد. برای مثال بیت کوین یک شکل جدید از پول های الکترونیکی می باشد که هیچ کس آن را تحت کنترل قرار نمی دهد. بانک مرکزی پول های معمولی را تحت کنترل خود قرار داده و تصمیم می گیرد که با چه قیمتی در بازار ارز خرید و فروش انجام دهد و همانطور که شاهد بوده اید، یک نوع بازار سیاه در خرید و فروش این پول ها در ایران بوجود آمده است.

بیت کوینپول های الکترونیکی دارای یک شبکه ی پرداختی به صورت غیر متمرکز هستند که هیچ تصمیمات سیاسی ای به روی قیمت آن ها تاثیری نمی گذارد به جای آن هر کس می تواند به صورت آنلاین کنترل پول خود را بر عهده گرفته و با دانلود نرم افزار مربوز به پول خود، در این سیستم تاثیر گذار باشد.

به عنوان مثال، در ژاپن، بیت کوین کاملا قانونی بوده و به عنوان یکی از پول های دارای اعتبار برای خرید محصولات مختلف استفاده می شود ولی برای اینکه بتواند به روی معاملات آنها تاثیری ایجاد کند محدودیت هایی را در این زمینه ی معاملاملات بیت کوینی در نظر گرفته است. اما در اداره ی مالیات آمریکا، بیت کوین را به عنوان یک دارایی برای ک شخص به حساب می آورند و نقش پول را ندارد! و خزانه ی دارایی آمریکا، بیت کوین را به عنوان یک پول مجازی و غیر متمرکز دسته بندی کرده است.

بیشتر بخوانید  حقایقی درباره ی بیت کوین

یکی دو سال است که در ایران لایحه ای مبنی بر به رسمیت شناختن پول های مجازی به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است تا این پول ها را در ایران نیز به عنوان یک پول قابل خرید و فروش در اختیار افراد قرار دهند ولی چون هنوز این پول ها در این مرسوم نشده است، قانون مشخصی نیز برای آنها وضع نگردیده.

بیت کوینیک بیت کوین مبلغ 14 میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد و لازم به ذکر است که حتما نیازی نیست یک بیت کوین کامل را خریداری نمایید، زیرا بیت کوین یک واحد کوچکتر به نام لایت کوین دارد که قیمت آن 208 هزار تومان می باشد و حتی لایت کوین را هم می توانید به صورت بخشی خریداری نمایید.

یک موضوع جالبی که در این زمینه وجود دارد، این است که همه ی نهاد های مربوط به تجارت الکترونیک در ایران مجوز استفاده از این پول ها را دریافت کرده اند و بهنوعی این واحد پولی در کشورمان پذیرفته شده است. اما توجه داشته باشید که این واحد پولی هنوز به طور کامل در فضای مجازی همه گیر نشده و شاید مدت زمان زیادی طول بکشد تا جهانی گردد اما قطعا در آینده اسم آن زیاد به گوشتان خواهد رسید.

 

در ادامه بازوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گرانترین پول دنیا ( بیت کوین ) در ایران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Shahab, [۰۷.۱۱.۱۷ ۱۳:۱۱]
    بچه ها برین به لینک پایین ثبت نام کنید.
    ico.wcex.co/?ref=0niWFgd
    یه پول دیجیتال جدیده که قراره شروع به کار کنه که برای ثبت نام 50 تا wcx بهتون هدیه میده که برابر 5 دلاره یعنی هر wcx برابر 10 سنته. قبلا یه پولی اومد به نام بیت کوین که اون اولین و با ارزشترین پول مجازیه. ارزشش تو این دو سال از 10 سنت رسیده به 7568 دلار (قیمت 96/8/15) میگن تا سه سال دیگه میرسه به 25000 دلار
    حالا اگه این پوله هم همون مسیرو بره که از خاک بلندمون میکنهحتما برین ثبت نام کنید و بعدش تو ایمیل تون تایید کنید. بعدش یه لینک بهتون میده که کد شما است و میتونید از اون لینک برای دعوت رفیقاتون استفاده کنید و به ازای هر نفر 50 تا wcx گیرتون بیاد.