معایب دنا پلاس

دنا پلاس

معایب دنا پلاس : دنا یکی از خودروهایی است که به نوعی می توان گفت فیس لیفت سمند با امکانات بیشتر و بهبودهایی از لحاظ ظاهر می باشد. دنا در دو نسخه دنا معمولی و دنا پلاس ارائه شد. این خودرو با تمامی ویژگی های مثبت معایبی را هم داراست که در ادامه به معایب دنا پلاس خواهیم پرداخت. در مقاله قبل به بررسی معایب دنا پرداختیم در این مقاله هم به بررسی معایب دنا پلاس خواهیم پرداخت.

خط تولید این خودرو در تاریخ 12 اردیبهشت ماه 1396 شروع به کار کرد و در 13 اردیبهشت ماه 1396 پیش فروش آن از طریق سایت ایران خودرو آغاز شد. مسئولان در خصوص این خودرو اعلام کردند که یک خودروی بدون نقص ایرانی با آپشن های فوق العاده می باشد و با نام جدیدترین خودروی ملی روانه ی بازار شد. اما برخی از کارشناسان پس از بررسی این خودرو متوجه شدند که آنقدرها هم بی عیب و نقص نیست و معایبی نیز در آن مشاهده می شود. امروز تصمیم گرفتیم در این بخش معایبی از دنا پلاس را برای افرادی که قصد خرید دارند شرح دهیم تا با دیدگاهی بهتر به سراغ خرید این خودرو بروند. قبلا یک بررسی از دنا توربو پلاس داشتیم. حتما آن مقاله را هم بخوانید.

موتور قدیمی و بدون توربو شارژ دنا پلاس

دنا پلاس همانند سمند دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1646 سی سی با نام EF7 می باشد و همانند سمند دارای قدرت 113 اسب بخار و 155 نیوتون متر گشتاور می باشد که شتاب اولیه ی آن 13 ثانیه با حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت است. یکی از مهم ترین نقدهایی که به این خودرو می شود همین پیشرانه ی قدیمی آن می باشد که باید ایران خودرو در این زمینه کمی تامل به خرج می داد و موتوری جدیدتر بر روی این خودرو قرار میداد. البته حرف هایش هست که در آینده از توربو شارژ در این خودرو استفاده شود ولی هنوز زمان آن مشخص نیست.

معایب دنا پلاس

گیربکس 5 سرعته دستی دنا پلاس

یکی دیگر از معایب دنا پلاس نسبت به نسخه ی معمولی آن بهره گیری از گیربکس 5 سرعته دستی می باشد که تغییری نسبت به سمند EF7 در آن مشاهده نمی گردد و تنها کمی پیشرفته تر شده است. کمپانی ایران خودرو در این خصوص اعلام کرده است که از سال های آینده قصد دارد کیربکس اتوماتیک را در این خودرو جای گذاری نماید که این فرایند توسط شرکتی بلژیکی با نام پانچ انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید  بررسی تخصصی دنا پلاس توربو

معایب خودرو دنا پلاس

مشکلات ساختاری دنا پلاس

یکی دیگر از معایب این خودرو در مسائل ساختاری آن می باشد که به گفته ی کارشناسان ایرادات مونتاژی به حساب می آید و هر چند که زیاد بزرگ نیستند ولی خب بارها توسط مشتریان مورد شکایت قرار گرفته است. این ایرادات ساختاری شامل آب بندی درب صندوق، درب عقب خودرو و سپرها می باشد که در رسانه ها نیز مطرح گردیده است و باید سریعا ایران خودرو به رفع آن ها اقدام نماید تا بتواند یک خودروی مورد پسند همگان ارائه دهد.

دنا پلاس

قیمت دنا پلاس!

یکی از ایرادات اساسی این خودرو قیمت آن می باشد که هم اکنون در بازار با قیمت 53 میلیون تومان به فروش می رسد در حالی که در زمان عرضه با قیمتی حدود 48 الی 49 میلیون تومان وارد بازار شد و تا به امروز شاهد افزایش قیمت بوده است.

دنا پلاس و معایبش

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معایب دنا پلاس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *