فایل PSD چیست و نحوه باز کردن آن

فایل PSD چیست و نحوه باز کردن آن

در این مقاله توضیح می دهم که فایل های PSD چیست و تفاوت آن ها با یک تصویر استانداردچیست، نحوه باز کردن تصویر PSD و کدام برنامه ها قادر به تبدیل آنها به فرمت های تصویری رایج مانند PNG و JPG است.

فایل PSD چیست؟

یک فایل PSD  در Adobe Photoshop به عنوان قالب پیش فرض برای ذخیره تصاویر استفاده می شود. فایل هایی با این پسوند PSD ، فایل های Adobe Photoshop Document نامیده می شوند و در فرمت اختصاصی توسعه یافته توسط Adobe هستند.

اگرچه برخی از فایل های PSD فقط  یک تصویر هستند ، اما به طورمعمول  از این فرمت فایل برای موارد دیگری غیر از ذخیره سازی فایل تصویر است. این فایل از عکس ، اشیا، ، فیلترها ، متن و موارد دیگر و همچنین استفاده از لایه ها ، مسیرها و شکل های برداری پشتیبانی می کنند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما پنج تصویر را در یک فایل PSD گنجانیده اید، هر کدام در لایه جداگانه خود با هم ، به نظر می رسد که تصاویر روی یک تصویر قرار دارند ، اما در واقع ، آنها در لایه های خاص خود متحرک و کاملاً قابل ویرایش هستند ، درست مثل این که با تصاویر جداگانه کار می کنید. می توانید این فایل PSD را هر چند بار که خواستید مجدداً باز کنید و بدون تأثیر بر سایر لایه ها ، تغییراتی را در تک لایه ها بصورت جداگانه ایجاد کنید.

فایل PSD چیست و نحوه باز کردن آن

PSD همچنین مخفف اصطلاحات دیگری مانندpersonal secure drive, programmable system devices, port-sharing device, packet switch design, می باشد، اما هیچ یک از آنها با فایل Adobe Photoshop Document مرتبط نیستند.

نحوه باز کردن فایل PSD

بهترین برنامه ها برای باز کردن و ویرایش فایل های PSD ، Adobe Photoshop و Adobe Photoshop Elements و همچنین CorelDRAW و Corel’s PaintShop Pro هستند.

خیلی ها از سایر برنامه های  شرکت ادوب مانند Adobe Illustrator ، Adobe Premiere Pro و Adobe After Effects نیز استفاده کنند. با این حال ، این برنامه ها عمدتا برای ویرایش ویدئو یا صدا استفاده می شوند و نه به عنوان ویرایشگرهای گرافیکی مانند فتوشاپ.

فایل PSD چیست و نحوه باز کردن آن

برنامه های رایگان برای باز کردن فایل های PSD

GIMP: اگر یک برنامه رایگان برای باز کردن فایل های PSD می خواهید، ما GIMP را پیشنهاد می کنیم. این یک ابزار ویرایش عکس محبوب است که رایگان می باشد.این برنامه فایل های PSD و سایر فرمت های دیگر فایل را باز می کند. همچنین می توانید از GIMP برای ویرایش فایل های PSD استفاده کنید اما ممکن است با مشکل روبرو شوید؛ زیرا در شناسایی لایه های پیچیده و سایر ویژگی های پیشرفته ای که ممکن است هنگام ایجاد پرونده در فتوشاپ مورد استفاده قرار بگیرد ، چالش هایی دارد.

 

Paint.NET : Paint.NET (با پلاگین Paint.NET PSD) یکی دیگر از برنامه های رایگان مانند GIMP است که می تواند فایل های PSD را باز کند. سایربرنامه های ویرایشگر عکس رایگان از باز کردن فایل های PSD نیز پشتیبانی می کنند و برخی نیز می توانند در قالب فایل PSD ذخیره شوند.

اگر می خواهید به سرعت یک فایل PSD بدون نیاز به فتوشاپ باز کنید ، ما Photopea را توصیه می کنیم. این برنامه یک ویرایشگر عکس آنلاین رایگان است که در مرورگر شما اجرا می شود و نه تنها به شما امکان می دهد تمام لایه های PSD را ببینید ، بلکه ویرایش نیز انجام می دهد ، هرچند شبیه آنچه فتوشاپ ارائه می دهد نیست. همچنین می توانید از Photopea برای ذخیره مجدد فایل ها در قالب PSD در رایانه خود استفاده کنید.

IrfanView ، PSD Viewer و QuickTime Picture Viewer اپل، فایل های PSD را نیز باز می کنند ، اما نمی توانید از آنها برای ویرایش فایل PSD استفاده کنید. همچنین هیچ نوع پشتیبانی  از لایه ها نخواهید داشت زیرا آنها فقط به عنوان مشاهده کننده PSD عمل می کنند.

Apple Preview ، همراه با سیستم عامل macOS ، به طور پیش فرض می توانند پرونده های PSD را باز کنند.

اگر برنامه ای که به طور خودکار فایل های PSD را در ویندوز شما باز می کند ، برنامه ای نیست که بخواهید به طور پیش فرض همیشه از آن استفاده کنید، می توانید آن  را از حالت پیش فرض تغییر دهید .

 

نحوه تبدیل فایل PSD

شاید رایج ترین دلیل برای تبدیل یک فایل PSD استفاده از آن مانند یک فایل تصویری معمولی ، مانند یک فایل JPG ، PNG ، BMP یا GIF باشد. به این ترتیب می توانید تصویر را بصورت آنلاین بارگذاری کنید (بسیاری از سایت ها فایل های PSD را قبول نمی کنند) یا آن را از طریق ایمیل ارسال کنید تا در رایانه هایی که از بازکننده های PSD استفاده نمی کنند باز شود.

اگر فتوشاپ را نصب در رایانه خود دارید ، تبدیل یک فایل PSD به قالب فایل تصویری بسیار آسان است:  File> Save As را انتخاب کنید.اگر فتوشاپ ندارید ، یک روش سریع برای تبدیل فایل PSD به PNG ، JPG ، PDF ، SVG ، GIF یا WEBP از طریق گزینه Photopea’s File> Export as است.

اکثر برنامه های از بالا که از ویرایش یا مشاهده فایل های PSD پشتیبانی می کنند ، می توانند PSD را با استفاده از روندی مشابه Photoshop و Photopea به فرمت دیگری تبدیل کنند. روش دیگر برای تبدیل فایل های PSD از طریق یک برنامه مبدل تصویر رایگان است.

تبدیل یک فایل PSD به یک فایل تصویری معمولی ، تمام لایه ها را برای تبدیل به یک فایل تک لایه ادغام می کند. پس از تبدیل فرمت یک فایل PSD به این روش ، هیچ راهی برای تبدیل مجدد آن به PSD وجود ندارد تا دوباره از لایه ها استفاده شود.

فایل PSD چیست و نحوه باز کردن آن

اطلاعات بیشتر در مورد فایل های PSD

فایل های PSD حداکثر ارتفاع و عرض 30000 پیکسل و حداکثر اندازه آنها 2 گیگابایت است.

فرمت مشابه PSD ، PSB (Adobe Photoshop Large Document file) است که از تصاویر بزرگتر ، تا 300000 پیکسل و اندازه فایل تا حدود 4 اگزابایت (4 میلیارد گیگابایت) پشتیبانی می کند.

Adobe خواندن پیشرفته ای در قالب فایل PSD در سند مشخصات قالب Adobe Photoshop در سایت خود دارد.

برخی از افزونه های فایل شبیه PSD به نظر می رسند اما هیچ ارتباطی با این قالب تصویر ندارند. WPS ، XSD ، PSF و PPS چند نمونه هستند. اگر نمی توانید فایل ها را با برنامه های PSD گفته شده بالا باز کنید ، پسوند فایل را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که PSD است.

 

سوالات متداول

چگونه یک فایل PSD را به یک فایل vector graphics تبدیل کنیم؟

ممکن است بخواهید یک فایل PSD را به یک فایل گرافیکی وکتورتبدیل کنید ، که برای برخی از پروژه های گرافیکی به راحتی مقیاس پذیر و بهتر است. ابزارهای گرافیکی مانند Adobe Illustrator علاوه بر فتوشاپ ، فایل های PSD را به راحتی به فایل وکتور تبدیل می کنند. در Photoshop ، Export as> SVG را انتخاب کنید تا یک فایل به SVG تبدیل شود ، که یک قالب فایل وکتوراست. در Illustrator ، فایل PSD را باز کنید ، سپس از Image Trace برای تبدیل فایل به قالب فایل وکتوراستفاده کنید.

چگونه یک فایل PSD را به صورت PDF ذخیره می کنیم؟

فایل را در فتوشاپ باز کنید ، سپس گزینه Save as> PDF را انتخاب کنید. برای باز کردن یک فایل PDF در فتوشاپ ، File> Open را انتخاب کنید ، فایل PDF خود را انتخاب کنید ، سپس دستورالعمل ها را در Import PDF دنبال کنید.

الگوی PSD چیست؟

الگوی طراحی وب PSD راهی برای ساخت وب سایت بدون نیاز به دانستن HTML یا CSS است. الگوهای وب PSD بر اساس لایه هایی ساخته شده اند که عناصر مختلف وب سایت مانند عناوین ، محتوا ، پیمایش و موارد دیگر را مدیریت می کنند. الگوهای وب PSD را می توانید به صورت رایگان پیدا کنید. همچنین قالب های حق بیمه پرداخت شده با ویژگی ها و طرح های پیشرفته وجود دارد. این الگوها شامل کلیه پرونده های PSD لازم برای طراحی وب سایت و ایجاد طرح بندی می باشد.

چگونه یک فایل PSD را به یک فایل PNG تبدیل کنم؟

پرونده را در فتوشاپ باز کرده و گزینه Save as> PNG را انتخاب کنید. سپس ، سایز تصویر را انتخاب کرده و OK را کلیک کنید.

چگونه یک فایل PSD ایجاد کنم؟

هنگام ذخیره یک فایل جدید یا ایجاد کپی از یک فایل PSD موجود ، شما فایل های PSD را در فتوشاپ ایجاد می کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فایل PSD چیست و نحوه باز کردن آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *