گوشی Pixel Notepad گوگل ارزان تر از رقبا

گوشی Pixel Notepad گوگل ارزان تر از رقبا

شرکت گوگل شایعه شده که در حال توسعه گوشی تاشو خود با نام Pixel Notepad است. اسمارتفونی که در همکاری با سامسونگ ساخته می شود و فناوری نمایشگر گلکسی زد فولد سامسونگ هم در آن به کار گرفته می شود.

تاکنون شایعات مختلفی از محصول تاشو گوگل بدست آوردیم و حال طبق آخرین گزارش ها، Pixel Notepad قرار است با قیمت 1400 دلاری عرضه شود. این قیمت نسبت به گلکسی زد فولد 3 با هزینه 1900 دلاری و دیگر گوشی ها بسیار کمتر و به نوعی ارزان تر است.

محصول گوگل در ساختار همانند اوپو Find N پهن بوده و طول بسیاری ندارد. از مشخصات فاش شده این گوشی تاشو باید به پردازنده اختصاصی تنسور گوگل که در پیکسل 6 هم به کار گرفته شد، اشاره کرد. دوربین عقب دستگاه 12.2 مگاپیکسلی از نوع سونی IMX363 است و انتظار داشتیم حسگر 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ موجود در پیکسل 6 پرو را شاهد باشیم.

یک سنسور 12 مگاپیکسلی IMX386 فوق عریض و یک حسگر 8 مگاپیکسلی IMX355 برای دوربین سلفی هم تدارک دیده شده که برای دو حسگر دوربین سلفی بیرونی و داخلی تعبیه شده است. اطلاعات بیشتری موجود نیست تا به آن اشاره داشته باشیم.

در اخباری مرتبط شایعات مربوط به کار Google بر روی گوشی هوشمند Pixel تاشو از سال 2019 برمی گردد. در آن زمان ، گزارش شد که سامسونگ نمونه هایی از پنل تاشو خود را به Google و همچنین Apple ارسال کرده است. حتی یک سند گوگل که درز کرده است حاکی از آن است که یک دستگاه تاشو قطعاً در مرحله برنامه ریزی است. اکنون ، طبق گزارش تازه ای از کره جنوبی ETNews ، سامسونگ محلول نمایشگر Ultra-Thin Glass (UTG) داخلی خود را برای دستگاه تاشو Google ارائه می دهد.

تاکنون ، فناوری UTG منحصر به تلفنهای قابل جمع شدن خود سامسونگ بوده است. سامسونگ به جای تکیه بر یک لایه پلاستیک ، موفق به ایجاد لایه ای بسیار نازک از شیشه شد که انعطاف پذیر و با دوام تر نیز باشد. Samsung Galaxy Z Flip اولین تلفن تاشو بود که از این راه حل استفاده کرد و بعداً Galaxy Z Fold2 نیز به یک لایه UTG مجهز شد.

سامسونگ قصد دارد فروش راه حل پانل تاشو UTG به مارک های دیگر را در نیمه دوم سال 2021 آغاز کند و هدف نهایی آن گسترش تجارت نمایشگر خود است. گرچه این نگرانی وجود دارد که فروش UTG به مارک های دیگر باعث شود سامسونگ برتری رقابت خود را از دست بدهد ، طبق گزارشات ، غول الکترونیکی کره جنوبی اطمینان دارد که هنوز وقتی صحبت از فناوری گوشی های هوشمند تاشو می شود ، خیلی جلوتر از رقابت است.

بیشتر بخوانید  رویت شدن گوشی Pixel 7 گوگل در Google Play Console

انتظار داریم در رویداد می سال جاری گوگل بخواهد از این محصول تاشو خود رونمایی کند. دستگاهی که برای نخستین بار معرفی خواهد شد و تاکنون چنین محصولی را شاهد نبودیم. در واقع پیکسل نوت پد اولین تلاش گوگل برای ورود به صنعت گوشی های تاشو محسوب می شود و باید دید آیا موفق خواهد بود یا خیر.

جزئیات دقیق پیکسل نوت پد نیز آشکار نشده و باید منتظر اطلاعات کافی از سوی شرکت گوگل باقی ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی Pixel Notepad گوگل ارزان تر از رقبا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *