گوریلا گلس ویکتوس 2 معرفی شد

گوریلا گلس ویکتوس 2 معرفی شد

Corning به تازگی نسخه بعدی شیشه سخت و قوی خود را به نام Gorilla Glass Victus 2 معرفی کرده است. و اینجاست تا پیشرفت های قابل توجهی را نسبت به نسخه اصلی ارائه دهد، که هنگام عرضه سر و صدای زیادی به پا کرد.

Gorilla Glass Victus تاکید زیادی بر مقاومت در برابر سقوط داشت، که قبلاً در نسخه معمولی Gorilla Glass بسیار عالی بود. این بار، کورنینگ می خواهد همه چیز را به سطح بعدی برساند. با این حال، سوال واقعی این است که آیا کورنینگ می تواند ارائه دهد؟

نیازی به گفتن نیست که گوشی های هوشمند بزرگ و بزرگتر می شوند. در حال حاضر، هر تلفنی که کمتر از 6 اینچ باشد، جیب‌پسند محسوب می‌شود (روزهایی که گوشی‌های 5 اینچی خیلی بزرگ به حساب می‌آمدند را به خاطر دارید؟). خوب، اگرچه یک صفحه نمایش بزرگ اکنون برای مصرف کنندگان عالی است، اما برای Corning یک چالش است.

نکته این است که هرچه اندازه مورب صفحه نمایش بیشتر باشد، وقتی شیشه را روی زمین می‌اندازید، استرس بیشتری را تحمل می‌کند. این در نهایت باعث شد که کورنینگ احساس کند که نیاز به قوی‌تر کردن گوریلا گلس دارد تا بتواند با جدیدترین طراحی گوشی‌های هوشمند همراه باشد.

این مورد در مورد وزن تقریباً یکسان است. گوشی ها در حال حاضر به طور قابل توجهی در مقایسه با آن سنگین تر هستند. برای اینکه دیدی در مورد وزن داشته باشید، گوشی‌های امروزی 10 تا 15 درصد سنگین‌تر از گوشی‌های چهار سال پیش هستند. و وزن بیشتر به این معنی است که تلفن ها هنگام برخورد با زمین، شاهد نیروی بیشتری هستند.

کورنینگ در نهایت با عرضه Gorilla Glass Victus به این طراحی رسید. این نسخه از شیشه پیشرفت چشمگیری در مقاومت در برابر خراش و افتادن داشت. و به نظر می رسد که Corning آماده است تا با Gorilla Glass Victus 2 محدودیت های خود را افزایش دهد.

Gorilla Glass Victus 2 قرار است سخت‌تر، قوی‌تر و بهتر از Victus 1 باشد. این بار، Corning بیشتر بر روی سطوح آسفالت و بتنی تمرکز کرده است که می‌تواند آثار ظریفی را روی صفحه‌نمایش بگذارد. با این حال، بیشتر اولویت به بتن بود زیرا اساساً حاوی مخلوطی از ماسه، سنگ و سیمان است. این عناصر چه تفاوتی دارند؟

خوب، این مخلوط یک سطح ناهموار در بالا ایجاد می کند، به این معنی که حتی یک تکه شن بیرون زده از سطح می تواند تمام نیروی ضربه را روی صفحه نمایش بگذارد. و هنگامی که نیروی زیادی را در یک ناحیه بسیار کوچک از شیشه وارد کنید، ممکن است شکسته یا بشکند.

در مقایسه، کاشی های کف صاف که در خانه یافت می شوند، نیرو را به طور مساوی پخش می کنند. و به همین دلیل است که احتمال شکستن شیشه گوشی هوشمند روی چنین سطوحی همیشه کمتر از بتن و آسفالت است.

همین مورد در مورد آسفالت نیز صدق می کند. همچنین می‌تواند شیشه گوشی شما را در صورت انداختن آن از ارتفاع مشخصی به چند تکه خرد کند. و با بهبود رتبه‌بندی قدرت در این دو سطح، Corning اساساً می‌تواند گوشی‌های هوشمند را در برابر ترک خوردن یا شکستن در هنگام افتادن مقاوم‌تر کند.

برای اهداف آزمایش Gorilla Glass Victus 2، Corning از کاغذ سنباده 80 برای بتن و کاغذ سنباده 180 برای آسفالت استفاده می کند. و برای قطرات، کورنینگ از ماشین آلات آزمایشگاهی استفاده کرد. به گفته Corning، Gorilla Glass Victus 2 زمانی که از ارتفاع 1 متری پایین بیفتد می تواند روی بتن زنده بماند.

از سوی دیگر، برای آسفالت، Gorilla Glass Victus 2 زمانی که از ارتفاع 2 متری زمین به زمین بیفتد می تواند زنده بماند. با توجه به این داده ها، می توان گفت که Corning Gorilla Glass Victus 2 مطمئناً می تواند محافظت کلی بهتری را برای گوشی های هوشمند ارائه دهد.

با این حال، نمی توانید سیب ها را با سیب مقایسه کنید، زیرا داده های زیادی برای گوریلا گلس ویکتوس در دسترس نیست. از برگه اطلاعات محصول، فقط می توانید یک چیز مهم را استخراج کنید. به این معنی که شیشه عملکرد افت تا 2 متر را بهبود می بخشد. علاوه بر این، خبری از سطوح آسفالت یا بتنی نیست.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوریلا گلس ویکتوس 2 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *