کاهش فروش رایانه شخصی در سه ماهه سوم 2022

کاهش فروش رایانه شخصی در سه ماهه سوم 2022

Canalys گزارش خود را برای محموله رایانه های شخصی در بازار ایالات متحده در سه ماهه سوم سال 2022 منتشر کرده است. این گزارش ادعا می کند که محموله رایانه های شخصی در بازار در سه ماهه سوم نسبت به رشد سال به سال به شدت 12.1 درصد کاهش یافته است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که لپ‌تاپ‌ها، به‌ویژه، حدود 12 درصد کاهش در بازار داشته‌اند و از سوی دیگر، بازار دسک‌تاپ نیز شاهد رشد کمی 1 درصدی در تعداد محموله‌ها بوده است. دل، اچ پی، اپل، لنوو و ایسر در میان تولیدکنندگان برتر بودند.

با کمال تعجب، تنها اپل و ایسر شاهد رشد محموله‌ها بوده‌اند. برندهای باقی مانده در این لیست همگی افت قابل توجهی در سهم بازار خود داشته اند. مخارج تجاری محافظه کارانه تر، همراه با تقاضای ضعیف بخش مصرف کننده و آموزش، دلایل اصلی کاهش قابل توجه حجم حمل و نقل لپ تاپ بودند. اگرچه بخش های مصرف کننده و آموزش دو تا از بزرگترین مشتریان این محصول هستند، تقاضای آنها در سه ماهه سوم در واقع کافی نبود.

اگرچه سه ماهه سوم برای تامین کنندگان رایانه شخصی بسیار دشوار بود، چشم انداز سه ماهه چهارم بهتر از این نیست. فصل تعطیلات آمریکا باید فروش را کمی افزایش دهد، اما به طور کلی، Canalys پیش‌بینی می‌کند که بازار به کاهش ادامه خواهد داد. مردم در نتیجه افزایش قیمت ها، خرید دستگاه های فناوری خود را کاهش می دهند. به نظر می رسد این ادعاها برای سازندگان حاضر در بازارهای ایالات متحده کمی ناامید کننده باشد.

به گفته این تحلیلگر، اوضاع در سال 2023 شروع به بهبود خواهد کرد. این پیش بینی می کند که تقاضا از طرف بخش آموزشی در سال آینده به آرامی افزایش می یابد، و بخش عمده ای از ارتقاء تجهیزات در سال 2024 انجام می شود. تا آن زمان راه زیادی در پیش است. . از نقطه نظر اقتصاد کلان، فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه می دهد که می تواند منجر به از دست دادن مشاغل اضافی و افزایش هزینه های وام و کاهش بیشتر درآمد قابل تصرف شود. طول دوره بازیابی تعیین می کند که چه زمانی تقاضای مصرف کننده برای رایانه های شخصی شروع به افزایش می کند.

بیشتر بخوانید  افزایش فروش رایانه شخصی و تبلت در سال 2022

به گفته برایان لینچ، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys، “بازار رایانه های شخصی ایالات متحده قبلاً در مرحله طولانی رکود بود زیرا تقاضای مصرف کننده و آموزشی با تورم و اشباع رنج می برد.” بخش تجاری که زمانی قوی بود، اکنون شروع به کاهش کرده است و اولین زیان سال به سال خود را در سال 2022 به ثبت رسانده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاهش فروش رایانه شخصی در سه ماهه سوم 2022

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *