چگونه بنچمارک بگیریم ؟ لپ تاپ ، موبایل و سی پی یو !

وجود سایت های بنچمارک این امکان را به کاربر می دهد که به کمک نرم افزار و اپلیکیشن های موجود در سایت یا نرم‌افزارها، سیستم لپ تاپ، موبایل و سی پی یو را بررسی کند. سپس کاربر با امتیازی که از این راه کار کسب می کند بتواند آن محصول را با دستگاه های مشابه مقایسه کند.

صفر تا صد نحوه گرفتن بنچمارک

سایت بنچمارک موبایل سی پی یو و کامپیوتر

برای ارزیابی یک لپ تاپ معیارهای متنوعی وجود دارند. یکی از این گزینه ها استفاده از نرم افزار Geekbench است. این نرم افزار به کاربر کمک می کند که واحد پردازش و توانایی عملکرد یک لپ تاپ را بسنجد. همچنین امکان بررسی کل سیستم لپ تاپ فراهم می شود. سپس امکان تست میزان hard بر عملکرد CPU امکان پذیر است. همچنین امکان ارزیابی واحد پردازش را به صورت یک هسته ای یا چند هسته ای فراهم می شود.

اما برای موبایل قبل از انجام معیارهای سنجش برای موبایل باید موارد زیر را انجام داد.‌ سپس معیار سنجش را در رأس کار خود قرار دهید.

  • موبایل را از شارژ پر کنید.
  • وسایل جانبی گوشی را از گوشی جدا کنید.
  • کل برنامه هایی که اجرا شده است را ببندید.
  • گوشی را Restart کنید.

به کمک معیارهای سنجش می توان واحد پردازش یک گوشی را بررسی کرد. همچنین ارزیابی میزان توانایی موبایل را برای ویدئوهای سه بعدی، بازی ها و برنامه های سنگین امکان پذیر است.

برای آگاهی بیشتر از انواع Banch mark برای موبایل و سیستم لپ تاپ می توان به سایت zoomteach. Org مراجعه نمایید.

بنچمارک چیست؟

بنچمارک چیست

اصطلاح بنچمارک از دو واژه Mark و Bench گرفت شده است. واژه Bench به معنی نیمکت است و Mark همان نمره را بازگو می کند. در حالت کلی Bench Mark معیاری برای سنجش است که به کمک آن می توان توانایی یک سیستم را مورد آزمایش قرار داد. برای مثال برای ارزیابی یک موبایل که در چه زمانی می تواند یک محتوا را منتقل کند می توان از این معیار سنجش استفاده کرد.

در گذشته به دلیل اینکه دو سیستم از تجهیزات ابتدایی برخوردار بودند به آسانی قابل مقایسه با یکدیگر بودند. مثلاً دو سیستم را از نظر قطعات CPU یا VGA سنجیده می شدند. اما امروزه با بکار بردن تجهیزات و فناوری های پیشرفته دیگر نمی توان دو سیستم را فقط از نظر چند قطعه سنجید.

مهندسین با طراحی یک سری از نرم افزارها این امکان را فراهم کرده اند که فقط با دیدن اجزای یک سیستم آن را مقایسه نکنیم. بلکه کلیه قطعات و توانایی دو سیستم سنجیده می شوند. این نرم افزارها بعد از سنجش نمره هایی به آن سیستم سنجیده شده می دهند.

مثلاً برای سنجش یا نمره دهی به یک کارت VGA ابتدا چند سیستم را با تمام تجهیزات مشابه در کنار یکدیگر قرار می دهند. سپس کارت های گرافیک متعددی را روی هر یک پیاده می کنند.‌ یک بازی را روی همه سیستم ها نصب می کنند. حالا میزان پاسخگویی هر سیستم را به کارت گرافیک نصب شده روی آن را بررسی می کنند. سپس به آنها با توجه به جواب دهی در اجرای بازی نمره می دهند.

سایت بنچمارک موبایل

بهترین سایت بنچمارک موبایل چیست؟

خریدار یک موبایل نباید تنها قیمت را ملاک خود قرار دهد. هر آنچه گران بها است نشانه داشتن عملکرد بهتر نیست. به کمک سایت بنچمارک می توان اطلاعات و داده هایی که درباره موبایل وجود دارد را سنجید. وجود این سایت به خریدار کمک می کند تا قیمت را با اطلاعات سخت افزاری موبایل بسنجد. به بیان ساده تر اگر موبایلی از سخت افزار بهتری برخوردار باشد می توان پول بیشتری به آن بدهید.

قبلاً روال به این صورت بود فرد خریدار اطلاعات موبایل را به کسی که شناخت بهتری از سخت افزار موبایل داشت می داد. حال شخص باتجربه با در نظر گرفتن استفاده مشتری و کیفیت قطعات موبایل مناسبی را بررسی می کرد. اما امروزه با پیشرفت فناوری دیگر یک شخص نمی تواند اطلاعات کاملی از همه تجهیزات و فناوری ها داشته باشد. استفاده از سایت های سنجش موبایل به کاربر این امکان را می دهد که تست های متنوعی روی گوشی انجام دهد. در نهایت این سایت ها با تست اجزای و عملکرد هر یک به موبایل امتیاز می دهد. قابل توجه است کاربران این سایت به صورت رایگان به این سایت ها دسترسی دارند. دقتی که در نرم افزارهای این سایت ها وجود دارد بسیار زیاد است.

اما کدام سایت بهترین ابزار برای بنچمارک موبایل است ؟ مطمئنا سایت  www.antutu.com/en/ranking/rank1.htm یکی از بهترین منابع بنچمارک موبایل است. البته این سایت یک نرم افزار هم برای اینکار دارد.

سایت بنچمارک کارت گرافیک

سایت بنچمارک کارت گرافیک

برای مقایسه کارت گرافیک سایت های متعددی از بنچمارک وجود دارند. برای ارزیابی کارت VGA یا برای بررسی چند کارت گرافیکی با یکدیگر می توان به سایت های مقایسه مراجعه کنید. ابتدا باید اطلاعات کارت گرافیک مورد نظر خود را وارد کنید. سپس داده های کارت گرافیک دومی که می خواهید اولی را بر طبق آن بسنجید را وارد کنید. کاربر می تواند با انتخاب گزینه Compare کارت گرافیک را از زاویه ها و گزینه های زیادی بسنجد. رتبه، ارزش روز کارت گرافیکی، زمان انتشار VGA و غیره اطلاعاتی هستند که یک سایت از مقایسه کارت در اختیار کاربران قرار می دهد. سنجش کارت گرافیکی با اعلام عدد است هر چه عدد پایین تر باشد VGA بهتر خواهد بود.

یکی از تخصصی ترین سایت هایی که می تواند برای بنچمارک کارت گرافیک به شما کمک کند سایت gpu.userbenchmark.com است.

سایت بنچمارک کامپیوتر

حتماً در زمان خرید یک یا چند قطعه کامپیوتر دلتان خواسته است از چیزی مانند بنچمارک آگاهی می داشتید تا شما را راهنمایی می کرد. با آگاهی از این سایت ها دیگر شما گمراه نمی شوید. به کمک این سایت ها شما به آسانی می توانید سؤال های خود را درباره قطعات بیاموزید.

یکی از سایت های بسیار کاربردی برای بنچمارک کامپیوتر سایت userbenchmark.com/Software است شما می توانید به کمک نرم افزاری که این سایت برای شما معرفی میکند این سایت.

سایت cpu banch mark

سایت  cpubenchmark.net از سایت های معروف و زیر مجموعه سایت Pass Mark است. این سایت قابلیت مقایسه قطعات یک سیستم را فراهم می کند. اجزای قابل بررسی یک رایانه شامل CPU, VGA, RAM, HARD هستند. این سایت اطلاعات و داده های دقیقی از دو قطعه انتخابی برای مقایسه را در اختیار شما قرار می دهد. باید توجه شود این سایت فقط اطلاعاتی درباره کامپیوتر را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت اطلاعاتی درباره کارکرد و قابلیت های کامپیوتر را ارائه نمی دهد. این اطلاعات را باید از کارشناسان مربوطه پرسید.

سایت HWBOT

سایت HWBOT اطلاعات کاملی درباره قطعات کامپیوتر را شامل می شود. حتی اخبارهایی که از رایانه ارائه می شود از این سایت استخراج می شود. سایت HWBOT یک منبع معتبر برای کسب اطلاعات است. همچنین این سایت اطلاعات با ارزشی درباره مقایسه قطعات ارائه می دهد.

انواع بنچمارک گوشی

برای انجام بنچمارک گوشی سایت های متعددی وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین Banch Mark خواهیم پرداخت:

سایت AnTuTu Bench mark

یکی از سایت های بسیار کاربردی برای انجام ارزیابی موبایل سایت AnTuTu Bench mark است. موبایل های اندروید و ISO را می توان به کمک این سایت سنجید و تست های متعددی روی آن انجام داد. این سایت با ارزیابی توانایی CPU، VGA و حافظه یک موبایل به او یک امتیاز می دهد. به‌دلیل استفاده زیاد افراد مختلف از این سایت سبب شده است سایت AnTuTu از نظر دیتا بیس بسیار قوی باشد.

سایت Geek banch

یکی از بهترین معیارهای سنجش موبایل که به وسیله ویندوز انجام می شود سایت Geek banch است. قابل ذکر است این سایت در سیستم هایی چون اندروید، ایسوز و MacOS نیز کاربرد دارد. برای سنجش میزان قدرت واحد پردازنده این سایت بی عیب و نقص است. به کمک این سایت می توان زمان لازمی که CPU برای جستجوی اطلاعات لازم دارد را بسنجد. همچنین واحد پردازش را از نظر چند هسته ای بودن بررسی می کند و به آنها امتیاز می دهد.

سایت Base mark OS

یکی دیگر از سایت ها برای سنجش VGA و توانایی گوشی برای انجام بازی ها، سایت Base mark OS است. سنجش عملکرد عمومی یکی از امتیازهای قابل توجه این سایت است.

DMARK3

یکی از سایت هایی که قبلاً در خدمت PC بوده است و امروزه با گسترش علم تکنولوژی قابل استفاده برای گوشی نیز است سایت DMARK3 است. انجام سنجش واحد پردازنده و GPU از مزایای این سایت است. این سایت برای گیمر ها دارای ارزش است و جوابگوی نیاز آنها است.

سایت بنچمارک لپ تاپ

اگر بخواهیم سایت های بنچمارک لپ تاب را به صورت کامل بیان کنیم زمان بر خواهد بود. همچنین این مقاله جوابگوی بیان اسامی و چگونگی کار با آن نیست. در نتیجه تنها یکی از سایت های انجام سنجش یک لپ تاپ را بیان خواهیم کرد.

GFXBench

یکی از معتبر ترین سایت برای بررسی و تست میزان توانایی یک کارت گرافیک سایت GFXBench است. این سایت برای کلیه سیستم عامل هایی چون Android, Windows, ISO کاملاً مناسب است. همچنین این سایت برای بررسی و سنجش قدرت سیستم در نمایش تصاویر، توانایی پردازش دستگاه و گرافیک بسیار مناسب است. در واقع هنگامی که در زمان بسیار کم یک دستگاه بتواند فریم بیشتری را پردازش کند بی شک در ارائه تصاویر موفق تر است. در نهایت از این سایت امتیاز بالایی کسب خواهد کرد. GFXBench ابتدا مقدار فریم پخش شده در ثانیه را بررسی می کند. در نهایت با توجه به محاسبه صورت گرفته شده به آن لپ تاپ امتیاز می دهد.

اگر لپ تاپ از GFXBench امتیاز زیادتری را کسب کرده باشد می توان این نتیجه را گرفت که قدرت آنالیز گرافیکی آن در حد عالی است. امتیاز منحصر به فرد سایت GFXBench نمایش اطلاعات به صورت نموداری است. به این صورت که با تست بازی بر روی لپ تاپ و نمایش عملکرد آن به صورت نموداری می توان سنجید این سیستم برای کدام بازی مناسب است.

بنچمارک گرافیک لپ تاپ

شاید برایتان این سؤال پیش آید چه نیازی است بنچمارک گرافیک لپ تاپ را بسنجید. در جواب باید گفت سنجش GPU می تواند به شما کمک کند تا بدانید یک لپ تاپ تا چه میزانی توانایی پخش تصاویر را دارد. آیا توانایی پخش تصاویر سه بعدی یا چند بعدی را دارد یا نه؟ برای کسب این اطلاعات نرم افزارها و سایت های متعددی از جمله zoomteach. org وجود دارد. استفاده از این امکانات می تواند در تست پردازش گر گرافیک کمک کند. همچنین GPU را به بیشترین بازدهی خود می رساند. با این تست اطلاعات کاملی درباره مدل، دما، سرعت کلاک و غیره را می توان کسب کرد. در نهایت می توان یک تقسیم بندی کامل از Gps را بعد از این تقسیم بندی داشته باشید.

بنچمارک لپ تاپ گیمینگ

بنچمارک برای لپ تاپ گیمینگ از محبوبیت بسیاری برخوردار است. چرا که برای مقایسه دو لپ تاپ هرگز نمی توان از روی ظاهر بگوییم یکی خوب است و دیگری عالی است. همچنین از روی ظاهر یک لپ تاپ نمی توان تفاوت سخت افزاری های آنها را نیز متوجه شد. لپ تاپ گیمینگ از یک پردازنده قوی برخوردار است. برای استفاده از banch mark برای مقایسه دو لپ تاپ گیمینگ باید تست های هم نوعی بر روی هر دو انجام شوند. با بررسی تست های هر دو لپ تاپ می توان تفاوت آن دو را کسب نمایید.

قابل توجه است حتماً تست هر دو لپ تاپ یکی باشد. نمی توان دو تست متفاوت را با یکدیگر مقایسه کرد. بیشتر بررسی ها در یک سیستم‌ گیمینگ بر روی پردازنده گرافیکی انجام می شود. به همین خاطر VGA از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. سایت هایی برای بررسی سیستم گیمینگ وجود دارند. برای نمونه می توان به سایت های زیر اشاره نمود:

  • Notebookcheck.net
  • Benchmarks.ul.com

این سایت ها با انجام تست های متعددی بر روی پردازنده های گرافیکی، می توانند سیستم ها را با یکدیگر مقایسه کنند. کارت گرافیکی بر روی مادر برد تعبیه شده است. در یک سیستم گیمینگ وجود یک VGA قوی مانند قلب یک لپ تاپ عمل می کند.

مقایسه بنچمارک cpu

به کمک بنچمارک می توان cpu را بررسی کرد. سپس بر اساس بررسی و تست های لازم عملکرد آن را تحلیل نمود. سنجش واحد پردازش بر اساس استانداردهای خاصی انجام می شود. قبل از هر اقدامی برای خرید به کمک معیارهای سنجش آن را بسنجید. اگر از امتیازی که معیارهای سنجش ارائه می دهند آگاهی ندارید. می توان از نشریه های اینترنتی بهره بگیرید. برای سنجش سی پی یو ابزارهای مختلفی وجود دارد که این معیارها به دو گروه زیر تقسیم می شود.

Synthetic

کاربرد معیار سنجش سی پی یو به کمک Synthetic می تواند به صورت کلی و خیلی آنی انجام شود.

Real-world

اگر تصمیم دارید یک ارزیابی دقیق بر روی سیستم صورت گیرد تست های Real-world می توانند بهترین گزینه باشند.

حتما نظرتون رو در مورد این مقاله در بخش نظرات این مقاله بنویسید ، آیا این مقاله برای شما مفید بود ؟

به این پست امتیاز بدید

zoomtech.org

نظرات در مورد : چگونه بنچمارک بگیریم ؟ لپ تاپ ، موبایل و سی پی یو !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *