چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

یادگیری زبان روسی چندان سخت نیست، تا زمانی که دلایل یا انگیزه های خوبی برای یادگیری آن داشته باشید. پس چرا زبان روسی یاد بگیریم؟ در فهرستی که در زیر می‌بینید، دلایلی برای یادگیری زبان روسی به شما می‌دهیم.

روسیه قطعا روح دارد، هرچند برای خارجی ها تا حدودی مرموز است. اما چگونه می توانید وارد این دنیای جالب و خارجی شوید و دانش خود را فراتر از این کلیشه ها ببرید؟ با یادگیری زبان روسی! در اینجا فقط چند دلیل برای یادگیری زبان روسی آورده شده است.

 

  1. زبان روسی یکی از پرگویش ترین زبان های دنیاست

اولین دلیل برای یادگیری زبان روسی؟ بیش از 260 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند. این زبان نه تنها زبان رسمی روسیه است، بلکه در بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان نیز دارای وضعیت رسمی است. همچنین به طور منظم در اسرائیل، بالتیک، چین، اوکراین، ارمنستان و حتی ایالات متحده صحبت می شود. این زبان گاهی به عنوان پرگویش ترین زبان در اروپا در نظر گرفته می شود، و طبق گفته Ethnologue، روسی هشتمین زبان پرگویش در جهان است.

زبان روسی از آنجایی که یک زبان اسلاوی است، شباهت های زیادی به زبان هایی مانند لهستانی، اوکراینی، بلغاری و چک دارد. علیرغم خصومت فرهنگی که زبان هنوز گاهی اوقات با آن روبه رو می شود، این زبان به نوعی زبان فرانسه در اروپای شرقی باقی مانده است.

 

  1. دانستن زبان روسی چشم انداز کاری را بهبود می بخشد

از آغاز هزاره جدید، روسیه خود را به عنوان یک نیروی بزرگ اقتصادی جهانی (دوباره) قرار داده است. ظهور طبقه متوسط ​​جدید روسیه باعث شده است که بسیاری از روس ها به خارج از کشور سفر کنند و صنعت گردشگری را توسعه داده است. اگر در زمینه گردشگری کار می کنید، دانستن نحوه صحبت کردن به زبان روسی قطعا چیزی است که باید در CV خود قرار دهید.

وقتی صحبت از روابط بین‌الملل می‌شود، رویدادهای اوکراین در سال 2014 ثابت کرد که روسیه در تلاش است موقعیت خود را به عنوان یک رهبر ژئوپلیتیکی در کنار ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگران پس بگیرد. روسیه در حال حاضر عضو گروه 20، شورای اروپا، سازمان ملل متحد، یونسکو و سازمان تجارت جهانی است. روسی بار دیگر به زبانی تبدیل شده است که معمولاً در طول تبادلات دیپلماتیک شنیده می شود.

 

جنبه دیگری که به شکل گیری روسیه قرن 21 کمک کرد، رونق اقتصادی در آغاز قرن بود. این امر باعث شده است که شرکت های بیشتری به دنبال کارمندان واجد شرایطی باشند که بتوانند به زبان روسی صحبت و بنویسند.

داشتن تسلط به زبان روسی در رزومه شما را متمایز می کند، حتی اگر موقعیتی که برای آن درخواست می کنید نیازی به آن نداشته باشد. در واقع، این مورد در مورد هر زبان خارجی صدق می کند، اما به طور خاص برای روسی. چرا؟ برای یک کارفرما، توانایی فرو رفتن و پیگیری با زبانی به سختی روسی نشان دهنده فداکاری جدی، تدبیر و پشتکار است – که همه این ویژگی ها در متقاضیان بسیار مورد توجه است.

 

۳. دایره اجتماعی خود را گسترش دهید و دوستان جدیدی پیدا کنید

صحبت کردن به زبان دیگر مزایای زیادی برای ایجاد دوستان و مخاطبین جدید به شما می دهد. دانستن زبان روسی به شما امکان می دهد با افرادی که به زبان روسی صحبت می کنند همدردی کنید – هم در روسیه و هم در شهر خود به زبان روسی. همچنین ممکن است روابط حرفه ای برقرار کنید یا دوستی های جدیدی ایجاد کنید. پیدا کردن دوستان روسی زبان یکی از بهترین راه ها برای یادگیری عبارات اصطلاحی و عامیانه روسی است!

 

۴. چیز جدید، مفید و متفاوت بیاموزید

یادگیری زبان روسی می تواند به شما در درک مفاهیم مفید برای مطالعه زبان های دیگر کمک کند. همچنین به شما کمک می کند زبان خود را بهتر درک کنید! به عهده گرفتن وظیفه یادگیری زبان روسی، نحوه درک زبان و درک جهان اطرافتان را عمیقاً تغییر می دهد. اگر دانشجو هستید، اکنون زمان بسیار خوبی برای تصمیم گیری برای شروع یادگیری زبان روسی است!

مطمئناً برای یادگیری زبان نیازی به ادامه تحصیل رسمی روسی ندارید. وقتی جدی گرفته شود، این زبان می تواند به شما امکان دسترسی به تعدادی از مشاغل پردرآمد مانند معلم زبان روسی، یا مترجم  را بدهد. دولت ایالات متحده پول خوبی برای مترجمان روسی می پردازد و به عنوان یک زبان مهم، دولت برنامه های تحصیلی با بودجه کامل در خارج از کشور را برای کمک به دانش آموزان در یادگیری زبان روسی ارائه می دهد. تخصص در این زبان مزایای بسیاری را در زندگی حرفه ای و شخصی شما به همراه دارد.

 

آیا روسی زبان سختی است؟

هنگام تلاش برای تسلط بر یک زبان جدید، در ابتدا هر یک از آنها دشوار به نظر می رسند. زبان روسی چندین چالش را پیش روی کسانی که مایل به یادگیری آن هستند قرار می دهد، مانند خط خارجی و قوانین استرس سخت. از سوی دیگر، قواعد گرامری مشابه این قواعد در زبان لهستانی یک مزیت بزرگ است. ارائه یک پاسخ روشن به سؤال در مورد سختی این زبان، دشوار است. درست مانند هر زبان خارجی دیگری، یادگیری روسی نیازمند رویکرد و تعهد سیستماتیک است. این زمانی است که نتایج را به سرعت می بینید و باعث می شود که تعمیق دانش خود رضایت بخش تر شود. مکالمه روسی هنگام برنامه ریزی سفر به روسیه و سایر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق یا هنگام ایجاد روابط تجاری با شرکت های مستقر در آنجا مفید خواهد بود. کسانی که زبان را برای مقاصد خصوصی یاد می گیرند، بدون شک از توانایی تجربه مستقیم فرهنگ روسی قدردانی خواهند کرد.

 

آموزش زبان روسی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به نیاز افراد به یادگیری زبان روسی به برگزاری کلاس زبان روسی به صورت حضوری و آنلاین با استفاده از اساتید نیتیولایک و مجرب پرداخته است.

کلاس ها در سطوح مختلف و در بهترین کیفیت برگزار می شوند و بر روی مهارت مکالمه تمرکز ویژه ای دارند.

شما با تعیین سطح رایگان براحتی می توانید شروع به یادگیری زبان روسی نمایید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *