چالش‌های توسعه برند و راهکارها  از زبان حمیدرضا شیرازی ها

چالش‌های توسعه برند و راهکارها از زبان حمیدرضا شیرازی ها

صاحبان کسب و کار ها همواره با چالش‌های گوناگونی برای توسعه برند خود روبه‌رو هستند. در این مصاحبه به این چالش‌های توسعه برند و راهکارهای آن‌ها از دید مدیر عامل برند برنس می‌پردازیم.

 برندسازی و چالش‌های توسعه برند از دیدگاه حمیدرضا شیرازی‌ها، مدیر عامل برند بُرنُس مد

در سال‌های اخیر با توسعه صنعت، تولیدات انبوه در کشورهای صنعتی جایگزین تولیدات سنتی شده است. در میان صنایع مختلف، صنعت پوشاک به دلیل نیاز همواره مردم، بخش مهمی از این تولیدات انبوه را تشکیل می‌دهد. صاحبان برندهای حوزه پوشاک برای به روز ماندن و پیشرفت در این صنعت باید بتوانند با استراتژی‌های درست عملکرد خود را بهبود بخشند. در ادامه به صحبت‌های آقای حمیدرضا شیرازی‌ها، مدیر عامل برند بُرنُس مُد در ارتباط با برندسازی و چالش‌های توسعه برند خواهیم پرداخت.

در ابتدا حمیدرضا شیرازی‌ها در رابطه با برند، برندسازی و مزیت آن‌ها گفت:

برند در واقع هویت یک شرکت یا طراح است که محصول تولید شده آن شخص یا شرکت را از سایر محصولات متمایز می‌کند. داشتن این هویت واحد می‌تواند محصولات تولیدی را در ذهن مخاطبان ثبت و اعتماد آنان را جلب کند. این هویت اگر برای مخاطب اصولی و قوی تعریف شود، قطعا مشتریان و هواداران بسیاری نیز پیدا خواهد کرد. توسعه برند در واقع به روندی که برای تعریف این هویت، حفظ و توسعه‌ی ارزش‌های آن صورت می‌گیرد، اطلاق می‌شود. که این روند با آزمون و خطا و چالش‌های فراوانی همواره درگیر است. البته اگر توسعه برند در هر زمینه‌ای با اصول و قواعد درست آن پیش رود، باعث پیشرفت و اعتمادسازی هرچه بیشتر برند خواهد شد.

مدیر عامل برنس مد همچنین در ارتباط با اهمیت توسعه برند به عنوان عامل ضروری موفقیت افزود:

توسعه برند علاوه بر جلب اعتماد و شناخت برند توسط مشتریان، باعث افزایش کیفیت محصول نیز می‌شود. در واقع با جذب مشتریان و شناخت نیاز آن‌ها، صاحبان برند برای حفظ جایگاه برند خود در صدد هستند که به بهترین نحو نیاز مشتری را برطرف کنند. این برطرف شدن نیاز مشتری توسط صاحبان برند، ارزش آن برند را برای مشتریان بیش از پیش خواهد کرد.

حمیدرضا شیرازی‌ها در تکمیل مزیت‌های برندسازی گفت:

تمامی مزیت‌های ذکر شده در ارتباط با توسعه برند زمانی محقق می‌شود که فرآیند برندسازی و توسعه‌ی آن، به بهترین شکل ممکن اعمال شود. چالش‌ها و عدم توجه به اصول فرآیند توسعه برند، نتیجه مطلوب را در پیش نخواهد داشت.

در ادامه از آقای شیرازی‌ها خواستیم در ارتباط با برند برنس مد به عنوان پلتفرم تخصصی مد و فشن بیشتر برایمان بگویند و همچنین تجربه‌های خود در رابطه با برندسازی و چالش‌های توسعه برند برنس را با در میان بگذارند. وی در این رابطه افزود:

برنس مد، برند تولید پوشاک بانوان است که از سال ۱۳۹۷ به صورت تخصصی در حوزه طراحی، تولید و فروش پوشاک و اکسسوری زنانه فعالیت دارد. این برند در حال حاضر در ایران، امارات و ترکیه شعبه دارد. هدف برنس در واقع عرضه و صادرات پوشاک بر اساس تامین نیاز مصرف‌کنندگان خود است؛ که این هدف با تلاش‌های روزافزون تیم قوی برنس محقق شده است. تمامی فعالیت‌های این مجموعه به صورت درون سازمانی توسط تیم برنس صورت می‌گیرد. در واقع برنس مانند یک خانواده بزرگ با هدف جلب رضایت مشتری به ارائه خدمات می‌پردازد. برنس محصولاتی باکیفیت نظیر شلوار زنانه ، تیشرت زنانه و … را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مد شلوار و پیراهن حمیدرضا شیرازی ها

شیرازی‌ها در رابطه با پیشرفت این برند و همچنین چالش‌های توسعه برند برنس ادامه داد:

در رابطه با ثبت برند برنس همواره سعی شده است تا با استراتژی‌ها و اصول صحیح برندسازی، نام برنس را به عنوان برندی با محصولات مطلوب در ذهن مشتریان ماندگار کنیم. شاید یکی از دلایل موفقیت در این راه توجه دائمی به نیاز مشتریان و حفظ کیفیت محصولات است. بدون شک عدم توجه به هر یک از اصول مناسب نه تنها باعث کاهش اعتبار برند می‌شود، بلکه نیازمند صرف هزینه بسیار برای جبران است. پس یکی از عوامل موفقیت در این راه را می‌توان پیش‌بینی مسیر پیش رو و پیروی از اصول صحیح آن در نظر گرفت.

او در ادامه افزود:

در رابطه با چالش‌های توسعه برند در زمینه پوشاک، متاسفانه باید بگوییم با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستیم. همین چالش‌ها روند برندسازی حوزه پوشاک را بسیار کند و هزینه‌بر می‌کنند. این در حالتی است که صنعت پوشاک می‌تواند صنعتی بسیار پر بازده و پر سود برای ایران باشد. از آن‌جایی که تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را جوانان تشکیل می‌دهند، سرمایه‌گذاری و عبور از موانع و چالش‌های توسعه برند، می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری برای جوانان ایجاد کند. از این رو اگر برای زیرساخت‌های ایجاد و توسعه برند از ابتدا برنامه‌ریزی شود، تا حد زیادی می‌توان بر مشکلات و موانع پیش رو فائق آمد.

یکی از چالش‌هایی که پیش روی اکثر برندهای نوپا وجود دارد، شکست در رقابت است. صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که رقیبان بسیار باتجربه و سرسختی دارد. از این رو اگر برندهای نوپا نتوانند در روند برندسازی حرفی برای گفتن و ایده‌ای نو داشته باشند، قطعا در ابتدای کار شکست خواهند خورد. چالش مهم بعدی که مانع پیشرفت می‌شود، عدم توجه به سهم اینترنت در توسعه برند است. امروزه اینترنت و فروش‌های اینترنتی نقش مهمی در پیشرفت کسب ‌و کارها دارند. یکی از عوامل مهمی که در توسعه برند برنس مؤثر واقع شد را می‌توان بازاریابی اینترنتی اصولی این برند در نظر گرفت. امروزه محصولات برند برنس مانند شومیز و لباس زنانه هم در در بستر اینترنت و هم به صورت اینترنتی از فروش خوبی برخوردارند. به همین دلیل توجه به بازاریابی اینترنتی نیز نقش مهمی در رشد و توسعه برند دارد.

حمیدرضا شیرازی ها

در انتها از آقای شیرازی خواستیم تا اگر توصیه‌ای برای برندهای نوپا دارند مطرح کنند. مدیر عامل برنس در این باره افزود:

علاقه‌مندان به حوزه پوشاک بهتر است قبل از قدم گذاشتن در این راه، تمامی موانع مسیر را شناسایی کنند. همچنین سعی کنند برای تمامی مراحل برنامه‌ریزی داشته باشند و بی‌گدار به آب نزنند. شناخت درست مسیری که با آن آشنایی کافی نداریم راه را برایمان هموار می‌کند و روند برندسازی را بهبود می‌بخشد. همچنین شناخت کافی موانع و چالش‌های توسعه برند، به پیشرفت هرچه بیشتر برندمان کمک خواهد کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چالش‌های توسعه برند و راهکارها  از زبان حمیدرضا شیرازی ها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *