پولدارترین کشورهای جهان

پولدارترین کشورهای جهان

پولدارترین کشورهای جهان : شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از کشورها با وجود اینکه از نظر مساحت وسعت زیادی ندارند ولی جز پولدارترین کشورها به دلیل شاخص های اقتصادی شان قرار گرفته اند و به همین جهت شرایط بسیار مناسبی را برای شهروندان خود به وجود آورده اند.

کدام کشور ها پولدارترین کشور های جهان هستند ؟

مردمی که در کشورهای ثروتمند زندگی میکنند این امکان را دارند تا از بهترین و جدیدترین امکانات بهره مند شوند و قطعا چنین چیزی رفاه بیش تری را برای آن ها به وجود می آورد. این کشورها چون میزان سرانه تولید ناخالص شان زیاد است با عنوان کشور ثروتمند شناخته می شوند. راستی شما هم آرزوی پولدار شدن را در ذهنتان دارید ؟ حتما مقاله چگونه پولدار شویم ؟ را بخوانید.

1)قطر

در این لیست قطر توانسته است رتبه ی اول را به خودش اختصاص بدهد و جز ثروتمند ترین کشورها محسوب شود. البته قطر از نظر منابع نفتی و گازی بسیار غنی است و همین موضوع سبب پیشرفتش شده است علاوه بر آن سوخت های فسیلی در کشور قطر نیز وجود دارد.

در این کشور سرانه ی تولید ناخالص داخلی ۱۴۰۶۴۹  دلار است و چون ثروت بی نظیر و بینهایتی دارد برای جام جهانی انتخاب گردید. علاوه بر تولیداتی که ذکر کرده ایم در فهرست فعالیت قطر تولید فولاد، پتروشیمی و کودشیمیایی نیز وجود دارد.

قطر

اگر از افرادی هستید که به غواصی علاقه ی زیادی دارد ،قطر از بهترین ها برای غواصی ست. این کشور دیدنی به خلیج فارس راه دارد و معمولا در شهر دوحه اکثر غواصی ها انجام می شوند و در سواحل قطر شما میتوانید مجموعه متنوع و وسیعی را مشاهده کنید که قطعا نظر هر مسافر و گردشگری را به خود جلب می کند.

2) لوکزامبورگ

با وجود اینکه این کشور از نظر وسعتی کوچک است اما به عنوان دومین کشور ثروتمند محسوب می گرد و کشوری در قاره ی اروپاست. هیچ هزینه ی برای جاده سازی در لوکزامبورگ صرف نمی شود یا برای ارتش نیز هدر داده نمیشود. مردم در این کشور تحصیل کرده و ثروتمند هستند و شغل های مختلفی دارند.

لوکزامبورگ

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب پیشرفت این کشور شده و مالیات بسیار پایین میباشد و درصد بیکاران نیز کم است. سرانه تولید ناخالص ملی در این کشور نه برابر میانگین جهانی است.

زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی و آلمانی است و از مهم ترین شهرهای آن میتوان به اش-سور-آلزت و دودلانژ اشاره نمود. از مهم ترین و ثروت مند ترین کشورهای اروپایی محسوب می گردد. گردشگران زیادی به این کشور با وسعت کم سفر میکنند.

3)سنگاپور

سالیانه گردشگران زیادی به سنگاپور سفر میکنند تا بتوانند از زیبایی آن دیدن کنند و شاید بارها و بارها نام آن را شنیده باشید.سنگاپور یک جزیره است هم شهر و هم کشور است. می توان گفت که سنگاپور از زیباترین و دیدنی ترین مکانها به شمار می رود و دقیقا در منتهی الیه بخش جنوبی مالزی واقع گردیده است. در این کشور عوامل متعددی وجود دارد که هر کدام سبب می شوند تا به عنوان یکی از ثروتمندترین ها به شمار بیاید که می توان به مواردی چون آموزش، اقتصاد، امنیت و… اشاره کرد.

سنگاپور

کیفیت زندگی در سنگاپور بسیار بالاست و البته جالب اینجاست که دولت به مردمان خانه های شیک و زیبا میدهد و رفاه در زندگی آن ها بخوبی قابل مشاهده است. سرانه ی تولید ناخالص داخلی در آن ۷۰۵۹۸/۱۰ دلار میباشد.

4)برونئی

این کشور نیز جز ثروتمندترین ها به شمار می رود و یکی از بزرگترین کارخانه های LNG در این کشور قرار گرفته است. یکی از نکات جالب در خصوص این کشور ، وارد کردن برند حلال به بازار می باشد. از مهم ترین پیشرفتهای که توسط کمپانی متانول برونئی حاصل شده است، اسپارک اینوستمنت می باشد.

برونئی

برونئی با صادرات نفت، گاز و غذا و سرانه تولید ناخالص داخلی ۷۲۳۷۰/۴۵ دلار توانسته است در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید  هفت علتی که چرا افراد تنبل بیشتر موفق می‌شوند؟

5)کویت

وجود نفت خام در کویت  به عنوان اصلی ترین عامل در ثروتمند شدن این کشور است البته فرآورده های نفتی زیادی را در لیست تولیدات خود داشته است.

کویت

سرانه تولید ناخالص داخلی در کویت  ۷۰۹۱۳/۵۶ دلار است.کشاورزی نیز در افزایش سرانه ی تولید ناخالص ملی نقش فراوانی دارد. بانک ملی کویت در دنیای عرب جز پیشرفته ترین ها محسوب میگردد.

تقریبا در این کشور همه مسلمان هستند و دین رسمی در آن اسلام می باشد و به استثنی سی درصد جمعیت شیعه و مابقی پیرو مذهب تسنن می باشند.

6)نروژ

نروژ صادراتی همچون گاز، نفت خام و نفت تصفیه شده داشته است که از دلایل مهم در ثروتمند شدن آن می باشد. در این کشور خدمات واقعا مناسبی به شهروندان ارائه می شود و از نظر رفاهی زندگی خوبی دارند. جمعیت در کشور تقریبا اندک است و برای همه مواردی چون آب، غذایی دریایی، مواد معدنی به میزان لازم وجود دارد.

نروژ

موارد زیادی در رونق اقتصادی نروژ دخیل بوده اند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • اکتشاف و تولید نفت
  • شیلات
  • نیروی هیدروالکتریک

دولت نروژ در تمامی امور با شفافیت به کارش ادامه میدهد و همه با هم هماهنگ هستند تا بتوانند به پیشرفت کشورشان کمک کنند. این هماهنگی و همکاری قطعا موفقیت بیش تری را برای نروژ به دنبال می آورد.

7)هنگ کنگ

این کشور را با نام میلیاردها نیز می شناسند چون لی شائو کی، ری موند و… در آن حضور داشته اند. مهاجران کاری زیادی در هنگ کنگ وجود دارد و تقریبا ۷/۱۵۵ میلیون نفر جمعیت داشته است. به دلیل دارا بودن شاخص تولید ناخالص داخلی هنگ کنگ به عنوان یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورها به شمار می رود. یکی از نکات جالب در خصوص این کشور وجود بازار اختصاصی مالی بین المللی است.

هنگ کنگ

8)آمریکا

امریکا به دلیل داشتن ثروت زیادی حتما باید حتما در این لیست قرار بگیرد و جز کشورهای برتر در جهان به دلیل تولید نفت و گاز محسوب می گردد. البته با توجه به شرایطی که هم اکنون دارد نیازی نیست تلاش های مستمر و زیادی را انجام بدهد چون جز برترین هاست.

آمریکا

دلایل زیادی سبب ایجاد محبوبیت امریکا شده اند که شرایط سلامتی و بهداشت، سطح آموزش و… جزئی از آن به شمار می روند. جالب است بدانید که بزرگ ترین بورس جهان به کشور بزرگ امریکا تعلق دارد و میزان تولید ناخالص داخلی آن ۹۱۴/۱۷ تریلیون دلار است.

9)سوئیس

سوئیس جز زیباترین کشورهای است که گردشگران زیادی برای دیدن زیبایی های آن به سوئیس سفر میکنند ولی در لیست ثروتمندترین ها توانسته است رتبه نهم را نیز به خودش اختصاص بدهد.

سوئیس

مردم سوئیس را به دلیل صنعت شکلات و ساعت سازی آن می شناسند البته در کنار این موارد لبنیات آن نیز بسیار مشهور است. کمپانی های مشهور سوئیسی مثل نستله، سیکا ای جی،سارنافیل و… هستند. سوئیس صادرات زیادی دارد که جواهر، ساعت، لوازم ارتوپدی، واکسن و گلیکوزید از جمله مهم ترین آنها به شمار می رود. برخی از واردات آن نیز جواهرات، خودرو ،دارو و…می باشد.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم این کشور به عنوان امن ترین مکانهای است که برای ذخیره پول اعلام گردیده است.

10)عربستان سعودی

نفت اصلی ترین دلیلی است که عربستان ثروتمند شدنش را مدیون آن می باشد به معنی دیگر در جهان از نظر ذخایر نفتی بهترین است. در کشور عربستان خارجی های زیادی حضور دارند و البته در اقتصاد این کشور نیز نقش حیاتی و مهمی دارند.

عربستان سعودی

اقتصاد این کشور بر پایه نفت و گاز آن است و سرانه تولید ناخالصی داخلی آن۵۳۶۲۴  دلار می باشد. عربستان به جز موارد گفته ذخایر دیگری نیز مثل طلا، منیزیم، مس ،نقره و… دارد.

به اینگونه موضوعات علاقه دارید ؟ حتما از مقاله ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018 چه کسانی هستند؟ هم دبدن کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پولدارترین کشورهای جهان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    مطالب و محتوای سایت شما در مورد پولدارترین کشورهای جهان بسیار عالی و متنوع و جالب بود و مورد توجه من و همکارانم قرار گرفت
    امیدوارم که بقیه کاربران این سایت از این مطالب و محتوای سایتتان بیشترین استفاده را بنمایند
    با تشکر و قدر دانی فراوان