پنل اولد گوشی Find X5 اوپو ساخت BOE است

پنل اولد گوشی Find X5 اوپو ساخت BOE است

براساس گزارش ها شرکت اوپو سری گوشی Find X5 را در روزهای گذشته معرفی کرد. یکی از مزیت های محصول اوپو وجود پنل اولد است که موجب نمایش بهتر رنگ ها و کیفیت تصویر بالاتر می گردد.

در حالی که به نظر می رسید پنل را سامسونگ یا ال جی تولید می کنند، اما گویی اوپو در همکاری با شرکت چینی BOE پنل اود سری Find X5 را تامین می کند. BOE همچنین قرار است در همکاری با اپل پنل اولد آیفون 14 را نیز تامین کند و برندی شناخته شده است که سابقه همکاری با کمپانی های بزرگ را دارد.

درباره دو گوشی معرفی شده سری فایند ایکس 5 باید به موارد زیر پرداخت:

OPPO Find X5 Pro یک دستگاه پریمیومی است که دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با وضوح 1440p، حداکثر روشنایی 1300 نیت و نرخ تجدید متغیر است که تا 120 هرتز می‌رسد. نمایشگر همچنین دارای استاندارد رنگی 10 بیتی، پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 و نرخ نمونه برداری لمسی تا 1000 هرتز است.

شایعات در مورد چیپست Dimensity 9000 برای Find X5 Pro نادرست بودند زیرا این دستگاه از چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 همراه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. این پرچمدار برجسته رابط کاربری ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید 12 دارد که باعث بهبود امنیت، زیبایی و حفظ حریم خصوصی نسبت به ColorOS 12 می شود. این سیستم عامل همچنین یک ویژگی جدید اتصال چند صفحه ای را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد بین تلفن و رایانه شخصی جابجا شوند.

Find X5 Pro با یک تراشه 6 نانومتری MariSilicon X ارائه می‌شود که مهم‌ترین ارتقا را در گوشی یعنی پردازنده دوربین است. این تراشه کاهش نویز هوش مصنوعی و مجموعه‌ای از وظایف پردازش تصویر از جمله ویدیوی فوق‌العاده شبانه 4K با کاهش نویز عکاسی و رنگ‌های بهتر نسبت به ویدیوهای معمولی در شب را ارائه می‌کند. علاوه بر این، OPPO می‌گوید تراشه تصویر ضبط ویدیوی HDR را با 20 بیت در هر کانال گوشی امکان‌پذیر می‌کند.

پیکربندی دوربین این گوشی شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 و یک سنسور 50 مگاپیکسلی اولتراواید دوم است. سومین سنسور تله فوتو 13 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر (52 میلی متر) و زوم هیبریدی 5 برابر است. این دوربین همچنین دارای ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی Hasselblad را دارا بوده که بر حسگر رنگی 13 کانالی جدید متکی است. OPPO همچنین برای بهبود دقت رنگ و کاهش انحراف رنگی، یک متریال شیشه ای روی دوربین ها نصب کرده است. شما همچنین یک سیستم لرزشگیر اپتیکال 5 محوره جدید دریافت می کنید که فناوری تغییر لنز و حسگر را ترکیب می کند.

برای دوربین، یک سنسور 32 مگاپیکسلی Sony IMX709 با زیرپیکسل های RGBW، زاویه دید 80 درجه FoV، حالت سلفی گروهی 90 درجه خودکار وجود دارد. از نظر کیفیت ساخت، Find X5 Pro دارای پوشش شیشه Corning Gorilla Glass Victus در جلو است در حالی که پنل عقب از سرامیک ساخته شده که از شیشه سخت‌تر است. جدا از استحکام، پنل سرامیکی به انتقال گرما نیز کمک می کند، بنابراین خنک کننده را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  انتشار آپدیت جدید برای گوشی اوپو Find X7 Ultra

در بخش دیگر، دستگاه یک باتری مناسب 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 80 واتی SuperVOOC دارد که می‌تواند گوشی را از 0 تا 50 درصد در 12 دقیقه شارژ کند. این گوشی همچنین از شارژ 50 واتی AirVOOC پشتیبانی می کند که می تواند تنها در 47 دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ کند. این دستگاه مجهز به موتور سلامت باتری است که عمر باتری را افزایش می‌دهد و می‌تواند تا 1600 چرخه شارژ را قبل از اینکه باتری 20 درصد عمر خود را از دست دهد، شارژ گردد. این گوشی با سیستم خنک کننده جدید موجب اتلاف گرما شده و همیشه دستگاه را خنک باقی می گذارد.

در سوی دیگر گوشی اوپو Find X5 به چیپست Snapdragon 888 سال گذشته مجهز شده است که به اندازه آخرین تراشه Snapdragon 8 Gen1 موجود در Find X5 Pro قدرتمند نیست. این چیپست همچنان مدل ساده را در دسته پرچمداران قرار می دهد. OPPO همچنان تراشه پردازش تصویر سفارشی 6 نانومتری MariSilicon X و همچنین ویژگی کالیبراسیون طبیعی رنگ Hasselblad را در دستگاه به کار گرفته است.

پردازنده هشت هسته ای کوالکام با 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی همراه شده است. همچون مدل پرو دارای رابط کاربری جدیدColorOS 12.1 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید 12 است. ColorOS 12.1 بهبودهایی در امنیت، طراحی ظاهری و حریم خصوصی نسبت به ColorOS 12 برای کاربر رقم می زند. این سیستم عامل همچنین یک ویژگی جدید Multi-Screen Connect را ارائه می دهد که کاربر می تواند بین دستگاه رایانه شخصی و گوشی جابجایی داشته باشد.

اوپو فایند X5 یک صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED نسبتا کوچکتر با وضوح +1080p دارد. اگرچه این پنل LTPO نیست، اما با نرخ نوسازی 120 هرتز ارائه می شود. برای بخش دوربین، Find X5 دارای پیکربندی تقریبا مشابه با X5 Pro است که دو سنسور عریض و فوق عریض Sony IMX766 را دربرمی گیرد. سنسور عریض با تثبیت کننده تصویر اپتیکال معمولی (IOS) بوده اما نه OIS پنج محوره در مدل Pro. این دستگاه همانند نسخه پرو یک دوربین تله فوتو 13 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری و لنز 52 میلی متری دارد. برای بخش سلفی، یک دوربین 32 مگاپیکسلی تدارک دیده شده که سنسور قدیمی سونی IMX615 زاویه دید 81 درجه است.

Find X5 در سایر مشخصات یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی دارد و همچنین از شارژ سریع سیمی 80 واتی SuperVOOC مانند Find X5 Pro پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای شارژ بی سیم 30 واتی AirVOOC است که نسبت به شارژر بی سیم 45 واتی X5 Pro سرعت کمتری دارد. اگرچه چیپست اسنپدراگون 888 مانند SD 8 Gen1 مشکل گرمایشی ندارد، این دستگاه مانند مدل بزرگتر خود از یک سیستم خنک کننده چند لایه برخوردار بوده که شامل یک محفظه بخار بسیار بزرگ می شود. متاسفانه خبری از استاندارد ضدآب نیست.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پنل اولد گوشی Find X5 اوپو ساخت BOE است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *