پردازنده تنسور نسل جدید چیپی 5 نانومتریست

پردازنده تنسور نسل جدید چیپی 5 نانومتریست

گوگل هفته گذشته سری پیکسل 7 را با چیپست جدید Tensor G2 در زیر کاپوت معرفی کرد. راه اندازی مورد انتظار جزئیاتی را در مورد چیپست خود توسعه داده بود، اما یک تصور اشتباه این بود که چیپست بر اساس فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. این ممکن است بی ارتباط با شایعات قبلی مبنی بر ساخت تراشه Tensor نسل دوم بر روی یک فرآیند 4 نانومتری نباشد. گوگل اکنون توضیح داده است که Tensor G2 در واقع از فناوری فرآیند 5 نانومتری استفاده می کند. طبق گفته Android Authority، سخنگوی گوگل تایید کرده است که Tensor G2 بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. مدیر اجرایی همچنین فاش کرد که این تراشه به طور خاص برای موارد استفاده در دنیای واقعی با بهبود عملکرد و بهره وری انرژی آن توسعه یافته است. این رویکرد همچنین شرکت آمریکایی را قادر می‌سازد تا با استفاده از نسل بعدی TPU و G2 خود، قابلیت‌های جدیدی را اضافه کند و در عین حال گامی رو به جلو در یادگیری ماشینی بردارد.

بنابراین، Tensor G2 در واقع یک تراشه فرآیندی 5 نانومتری است. با این حال، گوگل هنوز به طور رسمی روند دقیق گره و سازنده را فاش نکرده است. با این حال، شکی نیست که سامسونگ شریک اصلی گوگل در این زمینه است. در نقشه راه سامسونگ، دو گره فرآیند 5 نانومتری وجود دارد، 5LPE که توسط Tensor اصلی استفاده می شود و 5LPP بعدی. در حال حاضر مشخص نیست که Tensor G2 از کدام فرآیند گره استفاده می کند.

با این حال، این باید تعجب آور باشد، زیرا فرآیند فعلی مورد استفاده در پردازنده های پرچمدار فعلی مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 220، فرآیند 4 نانومتری است. کاهش اندازه این پردازنده های 4 نانومتری را به طور بالقوه قدرتمندتر از تراشه های 5 نانومتری می کند. انتظار می رود پردازنده های نسل بعدی با افزایش عملکرد و مصرف انرژی به فرآیند 3 نانومتری مهاجرت کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوگل 700 میلیون دلار به مصرف کنندگان ایالات متحده پرداخت می کند

نظرات در مورد : پردازنده تنسور نسل جدید چیپی 5 نانومتریست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *