ُسونی و معرفی گوشی پرچمدار Xperia 1 IV

ُسونی و معرفی گوشی پرچمدار Xperia 1 IV

سونی به تازگی جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود، Xperia 1 IV را معرفی کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، این چهارمین نسخه از سری رده بالای Xperia 1 است و دارای مشخصات و ویژگی های درجه یک برای علاقمندان به اسمارتفون های پرچمدار می باشد.

غول فناوری ژاپنی معمولاً از یک فلسفه طراحی نسبتاً ساده اما درجه یک پیروی می کند که در Xperia 1 IV نیز منعکس شده است. دارای طراحی مسطح در پشت و جلو، اما با گوشه های گرد است. در پشت، یک دوربین سه گانه به صورت عمودی به همراه لوگو ZEISS روی ماژول وجود دارد. در همین حال، جلو دارای یک چانه نسبتاً ضخیم و حاشیه های ناچ است. از آنجایی که این شرکت بر دوربین تاکید کرده، Xperia I IV همچنین دارای دکمه شاتر اختصاصی هم می باشد.

این گوشی هوشمند درجه یک به جدیدترین و بهترین پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده است. این چیپست با 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه می شود. انرژی این گوشی توسط یک بسته باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تامین شده که از شارژ سریع 30 واتی و حتی شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند. سایر ویژگی های قابل توجه عبارتند از: اندروید 12، اسکنر اثر انگشت برای امنیت، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، بلندگوهای استریو، جک 3.5 میلی متری هدفون که از صدای Hi Res پشتیبانی می کند.

ُسونی و معرفی گوشی پرچمدار Xperia 1 IV

جالب اینجاست که سونی بر روی ویژگی‌هایی تمرکز کرده که تولیدکنندگان محتوا هنگام تولید به آن‌ها نیاز دارند. این شامل فیلمبرداران، گیمرها، نوازندگان و دیگران هم می شود. از این رو، گوشی هوشمند از طریق حالت «Videography Pro» از پخش زنده پشتیبانی می کند و دستگاه حتی از گیم پلی پخش زنده نیز پشتیبانی می کند. همچنین یک تقویت کننده بازی برای بهبود تجربه گیم پلی ارائه می دهد. برای نوازندگان، این دستگاه با تنظیم صدای Dolby Atmos همراه با Sony Pictures Entertainment و حتی قابلیت 360 Reality Audio نیز ارائه می‌شود.

در عقب Xperia 1 IV دارای سیستم دوربین سه گانه است که از سه سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شد. این شامل دوربین اصلی 24 میلی متری F1.7 است که دارای سنسور 1/1.7 اینچی، همراه با لنز 16 میلی متری F2.2 اولتراواید و در نهایت یک لنز زوم تله فوتو 85 تا 125 میلی متری F2.3 تا 2.8 می شود. همه این سنسورها از OIS پشتیبانی می کنند. در قسمت جلو نیز یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی وجود دارد که از فیلمبرداری 4K HDR نیز پشتیبانی می کند. سونی چندین ویژگی را با دوربین Xperia 1 IV همراه کرده و از جمله آن باید به حالت فیلمبرداری سینمایی که با فوکوس خودکار ردیابی سوژه همراه است.

بیشتر بخوانید  انتشار تصاویر رندر سونی Xperia 1 IV 5G

سونی Xperia 1 IV یک گوشی هوشمند پرچمدار درجه یک بوده، بنابراین قیمت بالایی خواهد داشت. اما با قیمت 1599 دلار آمریکا، در کنار آیفون 13 پرو مکس اپل و سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا در بخش پریمیومی ها قرار دارد. این گوشی هوشمند قرار است در سپتامبر 2022 به فروش برسد، اگرچه از امروز (11 مه 2022) برای پیش خرید در وب سایت سونی موجود خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ُسونی و معرفی گوشی پرچمدار Xperia 1 IV

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *