آشنایی با ویروس های کامپیوتری و مشکلاتی که به وجود می آروند.

computer virus

با گسترش استفاده از اینترنت ویروس ها روز بروز افزایش پیدا کردند ، امروزه کمتر کسی از ویروس های کامپیوتری اطلاع ندارند ، گاهی اوقات گشت گذار در اینترنت و بازدید از یک وبسایت آلوده به ویروس ، باز کردن یک ایمیل ناشناس ، استفاده از یک یو اس پی آلوده به ویروس باعث آلوده شدن سیستم شما با ویروس خواهد شد ، امروز می خواهیم مقداری با ویروس ها آشنا بشویم ، ویروس ها کد های مخرب یا برنامه های مخربی هستند که بوسیله یک کاربر برای سواستفاده از اطلاعات دیگران و یا بقولی مردم آزاری نوشته می شوند.

computer virus computer virus این ویروس ها به اتصال به برنامه های سیستم شما عملکرد های نامناسبی را در کامپیوترتان انجام می دهند ، این اعمال می تواند یک عمل ساده مثل ایجاد یک پیغام منظم که هر روز با بوت شدن کامپیوتر در دسکتاپ شما ظاهر می شود ؛ یا یک عمل خطرناک مثل پاک کردن کلیه اطلاعات کامپیوترتان باشد. تشخیص آلوده شدن کامپیوتر در اولین ساعات ورود بسیار سخت است ف چراکه اگر بدافزار یا ویروس آشکارا منتشر شود گسترش یافتن آن در کل کامپیوتر غیر ممکن خواهد بود ، اغلب ویروس ها ابتدا بصورت مخفی در کامپیوتر گسترش پیدا می کند پس از گسترش در کل کامپیوتر شروع به انجام اعمال خطرناک در کامپیوتر می نماید.

computer virus computer virus این اتفاقات می تواند شامل اجرا نشدن برنامه ها ، کاهش سرعت کامپیوتر ، پاک شدن اطلاعات کامپیوتر و صد ها عامل مزاحم در کامپیوتر گردد. برای جلوگیری از آلوده شدن کامپیوتر به ویروس حتما از یک آنتی ویروس مناسب استفاده نمایید ، آنتی ویروس با کنترل حرکات برنامه ها ، برنامه های مخرب را شناسایی می کند و مانع پیشرفت آن می گردد ، همچنین برنامه های مخرب را قرنطینه می کند. یکی از آنتی ویروس های مفید برای جلوگیری از آلوده شدن کامپیوتر به ویروس آنتی ویروس نورتون است ، می تونید این نرم افزار رو از اینجا دانلود کنید.

همچنین می تونید ار برخی از آنتی ویروس های رایگان هم برای این کار استفاده نمایید برای مشاهده لیست آنتی ویروس های رایگان و دانلود آنها کلیک کنید. آخرین اطلاعات در مورد ویروس ها و ویروس های تازه منتشر شده را می توانید در وبسایت سایمانیک مشاهده کنید. برای آگاهی از آخرین اطلاعات درباره ویروس ها کلیک کنید!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آشنایی با ویروس های کامپیوتری و مشکلاتی که به وجود می آروند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *