هوم پاد نسل جدید دارای دوربین تشخیص چهره است

هوم پاد نسل جدید دارای دوربین تشخیص چهره است

اپل HomePod یک اسپیکر هوشمند بوده که توسط شرکت اپل طراحی و توسعه یافته است. این اسپیکر برای اولین بار در فوریه 2018 منتشر شد و دارای Siri، دستیار مجازی اپل بوده که می تواند برای کنترل بلندگو و تعامل با سایر دستگاه های خانه استفاده شود.

هوم پاد برای تولید صدای باکیفیت طراحی شده و می تواند صدای خروجی خود را بر اساس محیطی که در آن قرار می گیرد تطبیق دهد. همچنین قابلیت اتصال با سایر هوم پادهای خانه را برای ایجاد یک سیستم صوتی چند اتاقه دارد. از بسیاری جهات، هوم پاد اپل شبیه به اکوسیستم آمازون الکسا و گوگل هوم است.

آخرین اخبار از IT Home حاکی از آن بوده که اپل یک پتنت فنی برای HomePod خود از اداره علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده (USPTO) دریافت کرده است. طرح ثبت اختراع نشان می‌دهد که دوربینی به هوم پاد اضافه شده که کنترل آسان‌تری بر دستگاه‌های خانه هوشمند خود را برای کاربران فراهم می‌کند. با توجه به توضیحات ثبت اختراع، هدف دوربین تماس‌های ویدیویی یا نظارت امنیتی نیست، بلکه تشخیص چهره برای شناسایی فردی در اتاق بوده که از هوم پاد درخواست می‌کند. بر اساس درخواست کاربر، HomePod کنترل شخصی و ساده شده را بر روی دستگاه های خانه هوشمند آنها ارائه می دهد.

اپل می‌داند که به خاطر سپردن نام چندین دستگاه می‌تواند برای کاربران دردسرساز باشد و هدف پتنت آن ساده‌سازی فرآیند با اجازه دادن به کاربران برای صدور فرمان‌هایی مانند «روشن کردن آن چراغ» است و دوربین نوری را که باید فعال شود شناسایی می‌کند. بر اساس نگاه کاربر خودکارسازی این ویژگی ساده به Homepod اجازه می‌دهد تا خود را از سایر بلندگوهای هوشمند این بخش متمایز کند.

همچنین، شایان ذکر است که این هنوز یک پتنت بوده، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا اپل واقعاً تصمیم بگیرد این را در HomePod آینده بگنجاند. شرکت کوپرتینویی همیشه سعی داشته محصولات منحصربفردی ارائه دهد تا نسبت به سایر برندها متمایز باشد. اطلاعات بیشتری در دست نیست و باید منتظر ماند تا مشخص شود این کمپانی چه برنامه ای در سر می پروراند. همچنین پیش بینی شده بزودی شاهد یک محصول نوآورانه باشیم.

بیشتر بخوانید  آیفون 15 پرو مکس از مشکل حرارت رنج می برد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هوم پاد نسل جدید دارای دوربین تشخیص چهره است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *