همکاری سامسونگ و AMD برای توسعه نسل جدید پردازنده اگزینوس

براساس گزارش ها شرکت سامسونگ در همکاری با AMD قصد دارد نسل بعدی چیپ اگزینوس بسیار قوی تر باشد و به تراشه گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD مجهز خواهد شد.

ماه گذشته در مورد چگونگی همکاری سامسونگ با AMD برای آوردن RDNA 2 به تراشه پرچمدار Exynos خود شنیدیم ، اما در آن زمان مطمئن نبودیم که این اتفاق می افتد. این همکاری سرانجام رسمی است و ما جزئیات بیشتری در مورد آنچه AMD برای تراشه های Exynos به ارمغان می آورد ، داریم و همه آنها بسیار هیجان انگیز است.

این اولین بار نیست که سامسونگ با AMD همکاری می کند. هر دو شرکت در سال 2019 با هم همکاری کردند. این کار برای ایجاد معماری نسل بعدی GPU در دستگاه های تلفن همراه انجام شده است و این اتفاق دوباره می افتد.

مدیر عامل AMD دکتر لیزا SU طی سخنرانی سخنرانی خود در کنفرانس Computex 2021 اعلام کرد. او چند جزئیات در مورد SoC موبایل اگزینوس آینده را با گرافیک AMD طعنه زد. این همان چیزی است که AMD در بیانیه مطبوعاتی خود گفته است.

اگرچه جزئیات بیشتری در مورد این همکاری به اشتراک گذاشته نشده است ، دکتر سو در مورد چگونگی به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر سامسونگ در مورد چیپ ست 5G جدید “در اواخر امسال” صحبت کرد. با توجه به این بیانیه ، ما به خوبی می توانیم پیگیری های Exynos 2100 را در اواخر امسال ببینیم. این همچنین بدان معنی است که ما می توانیم انتظار داشته باشیم دستگاه های سری Galaxy S با پردازنده AMD تا نیمه اول سال 2022 شروع شوند.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه لپ تاپ های مجهز به اگزینوس 2200 با گرافیک AMD می توانند از سال جاری شروع به کار کنند ، اما ما در این مورد اطمینان نداریم.

ما مطمئن نیستیم که آیا AMD و Samsung می توانند سری Exynos را به شدت مورد نیاز قرار دهند. با این حال ، چون یک کاربر طولانی مدت سامسونگ و Exynos هستم ، می توانم به شما بگویم که عملکرد گرافیکی همیشه ضعیف ترین نقطه چیپ ست Exynos داخلی سامسونگ بوده است. با AMD کمک به آنها در زمینه گرافیک و تهیه Ray Tracing و Variable Shading و احتمالاً فناوری بیشتر ، این به نظر می رسد یک کار هیجان انگیز است که نمی توانیم منتظر آن بمانیم.

بیشتر بخوانید  سامسونگ : نگاهی کوتاه به تلویزیون هوشمند با ریموت هوشمند سامسونگ

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همکاری سامسونگ و AMD برای توسعه نسل جدید پردازنده اگزینوس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *