نهنگ های ارز دیجیتال تا چه حد در خرید و فروش ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

نهنگ های ارز دیجیتال تا چه حد در خرید و فروش ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. علاوه بر مواردی مانند مقررات دولتی، چرخه‌های سرمایه گذاری، FUD (ترس، عدم اطمینان و شک)، یکی دیگر از عوامل کلیدی که بر بازار تأثیر می‌گذارد، فعالیت «نهنگ‌ها» است. در بازارهای ارزهای دیجیتال، به افرادی که مقدار بسیار زیادی از یک دارایی را در اختیار دارد، نهنگ گفته می‌شود. با توجه به اینکه نهنگ بزرگ‌ترین موجود در اقیانوس است، بنابراین نهنگ‌های ارز دیجیتال بزرگ‌ترین بازیگران بازار هستند. اگرچه برخی از نهنگ‌ها سرمایه‌گذاران مستقل و «فرد» هستند، اما گروه‌ها یا شرکت‌هایی مانند صندوق‌های تامینی یا تراست نیز می‌توانند نهنگ باشند. هر شخص حقیقی یا حقوقی‌ای که مقدار بسیار زیادی از یک ارز دیجیتال داشته باشد، نهنگ است.

معروف‌ترین نهنگ‌های جهان

تعدادی از افراد و گروه‌ها وجود دارند که در حال حاضر به عنوان نهنگ شناخته می‌شوند. برخی از شناخته شده‌ترین نهنگ‌های فردی بیت کوین عبارتند از:

  • برادران وینکلووس (Wonklevoss Twins)
  • راجر ور (Roger Ver)
  • چارلی شرم (Charlie Shrem)
  • ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

ناکاموتو خالق اصلی بیت کوین است و گفته می‌شود که او حدود یک میلیون بیت کوین دارد. اگرچه از نظر فنی می‌توان او را یک نهنگ در نظر گرفت، اما بعید است که بخواهد تمام بیت کوین‌های خود را بفروشد. حداقل نه به یک‌باره.

گفته می‌شود که دوقلوهای وینکلووس مالک صدها هزار بیت کوین هستند. آن‌ها برای سرمایه‌گذاری به خرید ارز دیجیتال بیت کوین پرداخته‌اند، بنابراین ممکن است در آینده دارایی‌های خود را بفروشند. برای درک ارزش سرمایه‌گذاری این دو برادر، باید بدانیم که ارزش فعلی ۱۰۰,۰۰۰ بیت کوین برابر با ۱,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون دلار است. این باعث می‌شود کامرون و تایلر وینکلووس میلیاردر باشند.

اگر بیت کوین مجدداً روند صعودی در پیش بگیرد، بسیاری از نهنگ‌های برتر نیز می‌توانند به زودی به میلیاردرهای بیت کوین تبدیل شوند.

علاوه بر نهنگ‌هایی که از آنها نام بردیم، تعدادی از نهنگ‌ها نیز وجود دارند که فردی نیستند، بلکه به عنوان گروه، سازمان و نهاد به خرید ارز دیجیتال می‌پردازند. این گروه‌ها نیز مقدار زیادی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال کنترل می‌کنند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • گری‌اسکیل بیت کوین تراست
  • گروه سرمایه گذاری قلعه
  • صندوق بیت کوین پانترا

آیا دولت آمریکا یک نهنگ است؟

نهنگ های ارز دیجیتال تا چه حد در خرید و فروش ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

در برهه‌ای از زمان، دولت ایالات متحده در واقع یک نهنگ ارز دیجیتال بود. زیرا آن‌ها تقریباً ۱۴۴,۰۰۰ بیت کوین را از سایت مبادله کالاهای غیرقانونی در بازارهای سیاه، کشف و ضبط کرده بودند. دولت ایالات متحده این سایت را تعطیل کرد. زیرا اقلام غیرقانونی مانند مواد مخدر، سلاح و مهمات در این سایت فروخته می‌شد.

زمانی که آنها این سایت را تعطیل کردند، کنترل تمام بیت کوین‌ها را در دست گرفتند و خیلی زود آن‌ها را فروختند. دولت آمریکا بدون اینکه خرید ارز دیجیتال انجام داده باشد، از فروش این بیت کوین‌ها تقریباً ۴۸ میلیون دلار به دست آورد. البته زمانی که دولت بیت کوین‌های مصادره کرده را فروخت، خرید ارز دیجیتال بیت کوین فقط با ۳۳۴ دلار انجام می‌شد. اگر آن‌ها مدتی صبر می‌کرند، به جای ۴۸ میلیون دلار می‌توانستند میلیاردها دلار درآمد داشته باشند.

تاثیر نهنگ ها در بازار

فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر بازارهای ارزهای دیجیتال، از جمله قیمت مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال بگذارد. زمانی که نهنگ‌ها به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول می‌شوند، اغلب با ده‌ها یا حتی صدها میلیون دلار وارد عمل می‌شوند. این سفارشات انبوه فروش یا خرید ارز دیجیتال می‌توانند منجر به تغییرات ناگهانی و قابل توجه در قیمت شوند. هنگامی که یک سفارش انبوه خرید ارز دیجیتال انجام می‌شود، می‌تواند قیمت آن ارز دیجیتال را افزایش دهد. زیرا سیگنالی را به بازار ارسال می‌کند که حاکی از افزایش تقاضا است.

همچنین، هنگامی که نهنگ‌ها سفارش فروش گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند، قیمت می‌تواند دقیقاً به سمت مخالف حرکت کند. زیرا سیگنال مخالف را به بازار می‌فرستد و به معامله‌گران می‌گوید که عرضه افزایش یافته است. اساساً، زمانی که نهنگ‌ها به صورت عمده فروش یا خرید ارز دیجیتال انجام می‌دهند، می‌توانند بر بازار تأثیر بگذارند و باعث افزایش سفارش‌های فروش یا خرید ارز دیجیتال شوند.

تخمین زده می‌شود که تقریباً ۴۰ درصد از کل بیت‌کوین‌ها توسط تقریباً ۱۰۰۰ نفر نگهداری می‌شود. با توجه به اینکه اکثریت عرضه بیت کوین در اختیار اقلیتی از سرمایه‌گذاران به نام نهنگ‌ها قرار دارد، هر فروش یا خرید ارز دیجیتال که توسط این سرمایه‌گذاران غول پیکر انجام شود، می‌تواند بازار بیت کوین را به سمت هر دو جهت هدایت کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نهنگ های ارز دیجیتال تا چه حد در خرید و فروش ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *