مک بوک ایر 15 اینچی بزودی از راه می رسد

مک بوک ایر 15 اینچی بزودی از راه می رسد

مک بوک ایر دسته ای از لپ تاپ باریک بوده که نخستین بار توسط شرکت اپل در سال 2008 معرفی شد. اولین مک بوک ایر به دلیل طراحی باریک، سبک و  (SSD) یک تغییر دهنده بازی در دنیای لپ تاپ ها بود که آن را سریعتر و کارآمدتر از سایر لپ تاپ های موجود در بازار در آن زمان کرد.

مک بوک ایر از زمان عرضه نسل اول خود، به روز رسانی ها و بازطراحی های متعددی را دریافت کرد که در هر تکرار، ویژگی ها و مشخصات بهبود یافته ای ارائه شده است. اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مدل‌های جدید مک‌بوک ایر به لطف چیپست‌های سری M اپل، قدرتمندتر از لپ‌تاپ‌های کمی قدیمی‌تر مک‌بوک پرو هستند. طبق آخرین گزارش‌ها، اپل ممکن است به زودی از Macbook Air نسخه 15 اینچی رونمایی کند، زیرا این لپ‌تاپ در حال گذراندن تست‌های سازگاری با برنامه‌های اپ استور شخص ثالث است.

ما قبلاً متوجه شدیم که اپل از یک تراشه سری M برای جدیدترین مک بوک ها استفاده می کند که برای مک بوک های 15 اینچی نیز کارآمد است. طبق گزارش‌های توسعه دهندگان که با بلومبرگ به اشتراک گذاشته شده، مک بوک ایر 15 اینچی که با نام مک 15،3 شناخته می شود، دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای به همراه 8 گیگابایت رم خواهد بود. این مشخصات چشمگیر نشان می دهد که مک بوک ایر جدید به جای تراشه نسل بعدی اپل، همانطور که قبلاً پیش بینی می شد، به چیپست M2 مجهز می شود.

در حالی که انتظار نمی رود مک بوک ایر جدید دارای تراشه M3 اپل باشد، مارک گورمن از بلومبرگ خاطرنشان می کند که «تغییرات بزرگتر در مک بعدها با انتشار تراشه M3 رخ خواهد داد.» در مقابل، در حال حاضر، به نظر می رسد تمرکز بر روی سازگاری دستگاه با برنامه های شخص ثالث بوده و از تجربه کاربری روان پس از انتشار آن اطمینان حاصل می کند.

گزارش ها همچنین نشان می دهد که مک بوک ایر 15 اینچی دارای وضوح صفحه نمایش “برابر” با مک بوک پرو 14 اینچی است، به این معنی که مک بوک ایر جدید در مقایسه با مک بوک های کوچکتر، تراکم کمتری در بخش نمایشگر برخوردار است. با این وجود، تفاوت در کیفیت نمایشگر به احتمال زیاد حداقل خواهد بود و می دانیم که اپل در طول عرضه خود بر روی برجسته کردن نقاط قوت محصولات خود تمرکز می کند. با توجه به معرفی macOS 14 که در WWDC 2023 انجام می گیرد، باید کمی در انتظار باقی ماند.

بیشتر بخوانید  محدودیت Screen Time سیستم عامل iOS 12 توسط کودکان دور زده شد!

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مک بوک ایر 15 اینچی بزودی از راه می رسد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *