مشخصات فنی مربوط به هوآوی پی 40 پرو PE فاش شد

بریتانیا نیز همانند آمریکا، هوآوی را متهم به همکاری با دولت چین کرد!

شرکت هوآوی قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی از گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی به عمل آورد که بدون شک هوآوی پی 40 پرو PE یا Huawei P40 Pro Premium Edition بهترین آن‌ها خواهد بود و انتظار می‌رود که بتواند به عنوان رقیب گلکسی اس 20 اولترا ظاهر گردد. امروز نیست مشخصات فنی این دستگاه فاش شده است.

وب سایت چینی IT Home گویا توانسته است در یکی از وب‌سایت‌های مربوط به خرده فروشی‌های کره‌ی جنوبی اطلاعاتی در مورد این گوشی هوشمند کشف نماید. این اطلاعات شامل رندرهای این پرچمدار است که طراحی آن را تایید می‌کند و در داخل یک برگه تمامی مشخصاتی که مشتریان به آن احتیاج دارند را نشان می‌دهد.

صفحه‌نمایش این دستگاه یک پنل 6.7 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 1440 * 3160 پیکسل خواهد بود که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این پنل OLED دارای لبه‌های خمیده از اطراف نمایشگر و یک سوارخ پانچ گسترده بر روی پنل بهره‌مند می‌باشد. برای اینکه این دستگاه کمی منحصر به فرد به نظر برسد هوآوی از فناوری شیشه‌ی چهار لبه استفاده کرده است که این دستگاه دارای انحنایی در چهار گوشه‌ی دستگاه نیز می‌باشد.

پنل پشتی هوآوی پی 40 پرو PE علاوه بر اینکه از جنس سرامیک هک شده می‌باشد، به دلیل بهره‌مندی از یک ماژول دوربین مستطیلی شکل کمی معمولی به نظر می‌رسد. با تمامی این تفاسیر، طرح پنل پشتی این دستگاه بسیار جذاب‌تر و بهتر از گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ می‌باشد. شرکت هوآوی با درنظر گرفتن ابعاد 5 سنسور بکار رفته در ماژول دوربین این دستگاه، ابعاد درگاه مستطیلی شکل ماژول‌های دوربین را تعیین کرده است.

در برگه‌ی مشخصات افشا شده نشان داده شده است که یک دوربین قدرتمند 52 مگاپیکسلی در کنار یک شاتر 42 مگاپیکسلی زاویه‌ی دید فوق عریض را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هوآوی پی 40 پرو PE

یک سنسور سه بعدی Time-of-Flight برای عکاسی بوکه با قدرت بیشتر در کنار یک ماژول دوربین 8 مگاپیکسلی که گمان می‌رود شاتر تله‌فوتو این دستگاه باشد، مشاهده می‌گردد. گویا دوربین این دستگاه از بزرگنمایی نوری 3 برابری پشتیبانی می‌نماید. آخرین مورد در مورد ماژول دوربین پریسکوپی است که در این برگه هیچگونه جزئیاتی در مورد آن نشان نداده است. خوشبختانه، نشت‌های قبلی نشان داده‌اند بزرگنمایی نوری باورنکردنی 10 برابری نیز در این دستگاه پشتیبانی می‌شود، به این معنا که اکنون این دستگاه می‌تواند عکس‌هایی به وضوح شفاف‌تر از گلکسی اس 20 اولترا در یک سطح زوم متعادل ثبت نماید.

در خصوص دوربین سلفی این دستگاه، ظاهرا هوآوی از یک شاتر 32 مگاپیکسلی در کنار سنسور 32 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض برای عکسبرداری‌های دسته جمعی از طریق دوربین سلفی طراحی کرده است. یک سنسور Time-of-Flight نیز موجود است که نشان می‌دهد قابلیت باز کردن قفل صفحه‌نمایش با استفاده از تصویر چهره‌ی شخص بسیار قوی‌تر از سایر گوشی‌های هوشمند هوآوی خواهد بود.

فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، پشتیبانی از اینترنت 5G، باتری بسیار قدرتمند

سخت‌افزار به کار رفته در این دستگاه نیز کمی جذاب و عجیب و غریب به نظر می‌رسد. قلب تپنده‌ی هوآوی پی 40 پرو PE را یک چیپ‌ست پر قدرت و پر مصرف به نام کایرین 990 نسخه 5G تشکیل می‌دهد که به صورت استاندارد و پیش‌فرض از تکنولوژی شبکه‌ی 5G استفاده می‌نماید. این پردازنده به همراه یک حافظه‌ی رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی در این دستگاه تعبیه شده است که می‌توانید با استفاده از درگاه nanoSD تعبیه شده بر روی آن میزان فضای ذحیره‌سازی را افزایش دهید، لازم به ذکر است که بهره‌مندی از این درگاه هنوز تایید نشده است. از طرفی دیگر هنوز مشخص نیست که آیا پیکربندی‌های دیگر نیز در دسترس هستند یا خیر؟!

هوآوی پی 40 پرو PE

مشخصات نرم‌افزاری این دستگاه به طور مستقیم اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 نیست. متاسفانه به دلیل ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده بر این کمپانی، پی 40 پرو PE هوآوی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. به جای بهره‌مندی از فروشگاه گوگل کاربران این دستگاه از فروشگاه App Gallery بهره‌مند خواهند بود که اپلیکیشن‌های اصلی و مورد نیاز نظیر فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و یوتیوب را ارائه می‌نماید.

درخصوص باتری این دستگاه گویا هوآوی از یک باتری 5500 میل‌آمپر بر ساعت در این دستگاه استفاده کرده است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده از قابلیت شارژ سریع 50 واتی و شارژر بی‌سیم 27 واتی پشتیبانی می‌کند، به این معنا که هیچ‌گاه گوشی شما بدون شارژ نخواهد بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشخصات فنی مربوط به هوآوی پی 40 پرو PE فاش شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *