محبوبیت ChatGPT ممکن است منجر به کمبود GPU دیگری شود

محبوبیت ChatGPT ممکن است منجر به کمبود GPU دیگری شود

ChatGPT در حال طوفان کردن اینترنت است. هوش مصنوعی توسعه یافته توسط OpenAI در حال حاضر پیشرفته ترین چت ربات در جهان است. در حالی که بسیاری از مردم از این فناوری شگفت‌انگیز به صورت رایگان لذت می‌برند، عوارض جانبی غیرمنتظره آن در حال حاضر ظاهر می‌شوند. طبق آخرین گزارش ها، ChatGPT ممکن است یک کمبود پردازنده گرافیکی دیگر را به همراه داشته باشد.

گزارش شده است که OpenA از 10000 پردازنده گرافیکی انویدیا برای آموزش ChatGPT برای تولید پاسخ‌های جالب و عجیب استفاده می‌کند. با توجه به اینکه غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل مشتاق ادغام هوش مصنوعی در سرویس‌های خود هستند، تخمین زده می‌شود که گوگل به تنهایی به 4102568 پردازنده گرافیکی Nvidia A100 نیاز دارد که می‌تواند 100 میلیارد دلار هزینه برای شرکت داشته باشد.

این تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی می‌تواند منجر به کمبود کارت‌های گرافیک شود. آخرین مورد ناشی از تقاضای بالای استخراج رمزنگاری است. کمبود پردازنده گرافیکی احتمالاً تنها بر فروش کارت های انویدیا تأثیر می گذارد زیرا آنها پیشرفته ترین هسته های هوش مصنوعی موجود در بازار را دارند. با این حال، شرکت های دیگری مانند AMD و Intel شاهد تقاضای بالا و سود بالقوه هستند. آنها ممکن است برای مطابقت با انویدیا در عرصه هوش مصنوعی بیشتر تلاش کنند.

اگر انویدیا توجه بیشتری را به سمت هوش مصنوعی معطوف کند، می تواند فرصتی برای AMD ایجاد کند تا بازار بازی را پر کند. کمبود پردازنده‌های گرافیکی Nvidia می‌تواند گیمرها را به سمت AMD سوق دهد. با این حال، اگر انویدیا متعهد به تولید پردازنده‌های گرافیکی بیشتر برای اهداف آموزشی هوش مصنوعی باشد، انتظار می‌رود قیمت کارت‌های گرافیک دوباره افزایش یابد.

این می‌تواند منجر به ناامیدی گیمرها شود و همچنین می‌تواند بر سایر صنایع متکی به پردازنده‌های گرافیکی مانند تحقیق و توسعه، انیمیشن و ویرایش ویدیو تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر کارت گرافیکی دارید که قصد خرید آن را دارید، اگر انتظار دارید قیمت ها حتی بیشتر کاهش یابد، ممکن است بخواهید عجله کنید.

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره چت جی بی تی Chat GPT

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آموزش مشاهده و حذف تاریخچه ChatGPT

نظرات در مورد : محبوبیت ChatGPT ممکن است منجر به کمبود GPU دیگری شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *