لیست خودروهایی که پلاک نمی شوند

خودروهایی که پلاک نمی شوند

یکی از خبرهایی که مدتی است شنیده می شود، موضوع عدم پلاک خودروهای پرمصرف که میزان مصرف سوخت آن ها در هر 100 کیلومتر بیشتر از 8.5 لیتر می باشد، است به تازگی پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس مصوبه ی دولت از شماره گذاری 8 خودرو جلوگیری به عمل می آورد که تاکنون نام آن ها مشخص نبود ولی هم اکنون نام این خودروها مشخص شده است و در یک جریان مصاحبه ی مطبوعاتی نام آن ها اعلام شد.

نام خودروهای مذکور از این قرار است؛ هایما اس 7، تیگو 5، آریزو 5، بی وای دی اس 6، لیفان 820، X33، جک اس 5 و سوزوکی گرند ویتارا که به دلیل مصرف بالای 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر دیگر شماره گذاری نمی شوند! رئیس انجمن صنفی همین اواخر تا توانسته است به کمپانی های خودروسازی چینی و محصولات چینی حمله کرده است و حتی شرکای ایرانی کمپانی های چینی را نیز مورد حمله ی لفظی خود قرار داده است و به شدت از تولیدات داخلی حمایت نموده و این امر حتی باعث شده است به دلیل حمایت بالای مردم از خودروهای چینی بسیاری از وارد کنندگان خودروهای خارجی را نیز خشمگین نماید و هم اکنون آن ها نیز از این طرح حمایت کرده و به تخریب این خودروها می پردازند.

خودروهایی که پلاک نمی شوند

اما یکی از مسائلی که وجود دارد این است؛ چرا به خودروهای تولید داخل ایرانی پیله نکرده اند؟! در تولیدات داخل نیز خودروها پر مصرف زیاد است! یک نمونه خودروهای پژو که موتور آن ها برای سال 1990 میلادی است… اکنون باید به معیارهای راهنمایی و رانندگی از نحوه ی انتخاب خودروها کمی شک کنیم! هیچ کس منکر میزان مصرف سوخت خودروهای مذکور نیست ولی اگر نگاهی به خودروهای تولید داخل نیز بیندازیم خواهیم دید که اگر مصرف سوخت آن ها از خودروهای مذکور بالاتر نباشد، کمتر هم نیست!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لیست خودروهایی که پلاک نمی شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *