لنوو و معرفی رقیب جدی سرفیس پرو 8 مایکروسافت

لنوو و معرفی رقیب جدی سرفیس پرو 8 مایکروسافت

لنوو، تولید کننده پیشرو لپ تاپ در جهان با بیشترین محموله لپ تاپ در سال مالی 2021، اکنون به دنبال رقابت با پرچمدار برتر مایکروسافت، سرفیس پرو 8، رقیب جدیدی را معرفی کرد که از طراحی تبدیل شونده با سیستم عامل ویندزو بهره می برد و به عنوان IdeaPad Duet 5i شناخته می شود.

لنوو IdeaPad Duet 5i که رقیب سرفیس پرو مایکروسافت است، یک تبلت جداشدنی ویندوزی است که دارای صفحه کلید بلوتوث و قلم اختیاری لنوو WACOM در بسته بندی خود می‌باشد. این دستگاه درون یک شاسی فلزی آلومینیومی با پایه‌ای تعبیه شده تا دستگاه را بر روی هر سطحی صاف نگه دارد.

صفحه نمایش قابل جدا شدن از نوع 12.3 اینچی با پنل IPS LCD بوده که نسبت ابعاد 16:10 و وضوح 2.5K ارائه می دهد. صفحه نمایش همچنین می تواند تا روشنایی 450 نیت افزایش یابد، از محتوای Dolby Vision® پشتیبانی کند و پوشش 96٪ از طیف رنگی DCI-P3 داشته باشد.

این دستگاه جداشدنی مجهز به جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل سری U بوده که در چند پیکربندی با چیپ ، پنتیوم 8505، i5-1235U و i7-1255U قابل تهیه خواهد بود که دارای هسته‌های کارآمد تازه معرفی شده (E-cores) اینتل هستند و نسبت به چیپ نسل یازدهمی عمرباتری بهتر و مصرف کارآمدتری دارند. همراه با باتری 50 وات ساعتی، لنوو ادعا می کند که دستگاه قادر خواهد بود تا 11 ساعت فعال باقی بماند.

لنوو و معرفی رقیب جدی سرفیس پرو 8 مایکروسافت

برای گزینه‌های پیکربندی حافظه، لنوو IdeaPad Duet 5i  با حافظه رم 16 گیگابایتی DDR4X و حداکثر 1 ترابایت M.2 PCIe SSD همراه شود. خریداران همچنین می‌توانند لپ‌تاپ خود را طوری تغییر دهند که پشتیبانی از اتصال تا بلوتوث® 5.2 و WiFi 6E را داشته باشد که می‌تواند سرعت‌های بالاتر و تأخیر کمتری را برای گشت و گذار اینترنت داشته باشد.

این دستگاه دارای دو پورت، USB-C و USB 3.2  با پشتیبانی از PowerDelivery است که در تبلت وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های برجسته این بوده که در دستگاه علاوه بر وبکم 5 مگاپیکسلی، یک حسگر 8 مگاپیکسلی در عقب هم گنجانده شده است.

لنوو هنوز در دسترس بودن یا تاریخ فروش رسمی IdeaPad Duet 5i را در بازار جهانی اعلام نکرده است، اما صفحات لندینگ دستگاه قبلاً در کشورها و مناطق در سراسر جهان مانند منطقه اروپا، بریتانیا و برخی دیگر رویت شده است. نیوزلند، مالزی و همچنین اسرائیل. انتظار داریم برند چینی بزودی محصول خود را در بازارهای مختلفی عرضه کند.

بیشتر بخوانید  تبلت لنوو IdeaPad Duet 3i رونمایی شد

در اخباری مرتبط لنوو پیشتر رایانه های شخصی رومیزی جدیدی را در چین معرفی کرده است. مدل‌های جدید از سری محصولات Xiaoxin این برند هستند و رایانه‌های All in One بوده که دارای آخرین نسل پردازنده‌های اینتل هم می باشند.

قابل ذکر است، آخرین رایانه های شخصی Xiaoxin AIO در دو سایز مختلف، یعنی مدل های 24 و 27 اینچی عرضه می شوند. اگرچه، هر دو مدل از پردازنده‌های سری Core P Team Blue بهره می‌برند. در حالی که سایز صفحه نمایش متفاوت است، نسخه های 24 اینچی و 27 اینچی یک پنل با وضوح 1080p ارائه می دهند که از سه طرف توسط حاشیه های باریک احاطه شده است. در بخش فنی، کامپیوترهای جدید به پردازنده i5-1250P اینتل مجهز شده اند که یک 12 هسته ای محسوب می شوند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لنوو و معرفی رقیب جدی سرفیس پرو 8 مایکروسافت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *