قابلیت جدید یوتیوب ویدئوها را با کیفیت بهتری اجرا می کند

قابلیت جدید یوتیوب ویدئوها را با کیفیت بهتری اجرا می کند

به نظر می رسد مدیر عامل جدید یوتیوب در حال انجام تغییراتی است زیرا یوتیوب اعلام کرده است که گزینه جدید “1080p Premium” را برای مشترکین Premium خود آزمایش می کند. به گفته سخنگوی این شرکت، پل پنینگتون، این گزینه در حال حاضر تنها برای گروه کوچکی از مشترکین YouTube Premium در دسترس است. ویژگی جدید اساساً یک نسخه افزایش یافته نرخ بیت 1080p است که با ارائه اطلاعات بیشتر در هر پیکسل، تجربه تماشای با کیفیت بالاتری را ارائه می‌کند. با این حال، پنینگتون تصریح کرد که هیچ تغییری در کیفیت پیشنهادی موجود برای وضوح 1080p در YouTube وجود ندارد.

شایان ذکر است که وضوح تنها یک عامل در تعیین کیفیت کلی ویدیو است. عوامل دیگری مانند میزان بیت و عمق رنگ نیز در خوب جلوه دادن یک ویدیو بسیار مهم هستند. نرخ بیت به میزان داده ای که برای انتقال هر ثانیه ویدیو استفاده می شود اشاره دارد. به عنوان مثال، یک Blu-ray 1080p حداکثر سرعت 40 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد که تصویر واضحی را ارائه می دهد. از سوی دیگر، نرخ بیت استاندارد 1080p یوتیوب بین 8 تا 10 مگابیت در ثانیه است که در نتیجه فیلم هایی با بلوک های بیشتری نسبت به Blu-ray ایجاد می شود.

گزینه جدید Premium 1080p YouTube تلاشی برای ارائه تجربه بهتری برای مشاهده برای مشترکین Premium خود است. یکی از کاربران Reddit تصویری از ابزار “Stats for Nerds” را به اشتراک گذاشت که از طریق نوار ابزار تنظیمات یک ویدیوی YouTube قابل دسترسی است. این نشان داد که گزینه Premium 1080p با سرعتی در حدود 13 مگابیت در ثانیه در مقایسه با 8 مگابیت در ثانیه در حالت استاندارد برای همان ویدیو اجرا می شود. در حالی که یوتیوب معمولاً از رمزگذاری نرخ بیت متغیر استفاده می‌کند، به این معنی که مقدار داده‌های مورد استفاده بسته به آنچه روی صفحه است در نوسان است، ویدیوهای کدگذاری شده با نرخ بیت بالاتر عموماً بهتر به نظر می‌رسند.

گزینه جدید Premium 1080p می تواند 50 درصد افزایش نرخ بیت را ارائه دهد و در نتیجه تجربه بهتری برای مشاهده برای کسانی که مایل به پرداخت برای این سرویس هستند، فراهم کند. YouTube برای صرفه جویی در هزینه های پهنای باند، ویدیوها را با حداکثر نرخ بیت نمایش نمی دهد. به همین دلیل است که ویدیوهای با کیفیت پایین، پهنای باند کمتری را در سفر از سرورهای YouTube به صفحه نمایش بیننده اشغال می کنند.

بیشتر بخوانید  حذف سابقه یوتیوب به طور خودکار

این اولین بار نیست که یوتیوب ویدیوهای با کیفیت بالاتر را پشت دیوار پرداخت Premium خود آزمایش می کند. سال گذشته، این شرکت یک ویژگی پخش 4K را آزمایش کرد که فقط برای مشترکین قابل دسترسی بود. با این حال، این حرکت با واکنش شدید جامعه روبرو شد، زیرا برخی از افراد دسترسی به چیزی را که قبلا رایگان داشتند از دست دادند. با این حال، این آزمایش تنها امتیازی را برای پرداخت به مشتریان اضافه می کند در حالی که گزینه معمولی 1080p را ثابت نگه می دارد. یعنی اگر 1080p با نرخ بیت پایین تر را با 1080p با بیت تریت بالاتر یکی در نظر بگیرید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت جدید یوتیوب ویدئوها را با کیفیت بهتری اجرا می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *